Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er ikke sånn at jeg er lei-lei av mat..
Er bare mat lei, ingenting virker godt, alt høres så kjedelig ut..
Kikker jeg inn i kjøleskapet er det bare ost/skinke som virker "fristende" ut..

Jeg brukte å være flink før f.eks ordne til en club sandwich til frokost eller lunch, nå er det bare stress og det høres kjedelig ut..

Noen som har noe tips?

Eller:

Hva spiste du idag til frokost/lunsj?

Er det noen av dere som lager mat dagen før for å ha til frokost og hva lager dere da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lager frokost dagen før, overnattet havregrøt i ulike varianter. Jeg blir selv utrolig fort matlei, men dette har jeg ikke blitt lei av på et halvt år, selv om jeg spiser det til frokost minst fem dager i uka! Jeg lager som regel en variant med peanøttsmør og topper med banan og jordbærsyltetøy, men man kan jo lage det som man vil, og det finnes mange bra variansjonstips på nettet :)

Ellers syns jeg det er veldig greit å ha muslimuffins, eventuelt matmuffins, fylte horn, pizzasnurrer etc i frysen til enhver tid, slik at jeg kan ta opp de dagene jeg har det ekstra travelt eller er matlei. Da blir det i hvert fall et relativt sunt valg (lager alt selv med minst halvparten grovt mel).

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det har vært noen frokosttråder på matforumet før som du kan sjekke ut. Det var også nylig en tråd med tips til pålegg for en som er matlei. Hva med å investere i en brødbakemaskin og gjøre det til vane å sette brødet om kvelden, så vet du at du har det du trenger?

Løsningen ligger nok i å planlegge frokost dagen før. Som brukeren over har jeg også hatt havregrøt i ulike varianter over lang tid uten å gå lei, men nå merker jeg at kroppen vil ha noe annet.

Det kan være greit å tenke nytt omkring frokost. For eksempel kan kaker og søt bakst fint spises til frokost, det samme gjelder middagsrester, gjerne med et speilegg. I dag har jeg french toast med lønnesirup siden vi hadde litt gammelt brød liggende. Lunsj kan gjerne være rester av middagen, enten oppvarmet som de er eller rullet inn i pannekaker eller tortilla, bakt i en pai eller omelett eller blandet med en salat. Det er gjerne tidsbesparende å lage litt ekstra mye middag slik at lunsjen mer eller mindre er klar.

Anonymous poster hash: 3b827...f4a
Skrevet

Du må bare lande.

Kongen snakket om dette på sistr epusode av gutta på tur. Når han hadde vært lenge ute å reist. Var han så matlei. Det ble alltid servert de helt råeste retter når selveste kongen var på besøk. Når han og dronningen kom hjem, ba de om å få servert fiskeboller. Slik at de kunne komme ned på jorden igjen.

Så prøv noe usmakelig og mindre lukrativ mat en stund, så setter du mer pris på det som er godt.

Gjest Runforit
Skrevet

Finn inspirasjon på matblogger. Jeg finner masse her: lavkarbogjortenkelt.net

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...