Gå til innhold

Valium

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Leste på felleskatalogen.no at man må bruke dette en stund for effekt? Jeg tenkte disse var for å ta av og til ved behov.

Er det noen her som tar valium ved behov og i tillegg går på antidepressiva?

Vet ikke om dette er lov å spørre om her, men får bare stenge tråden om ikke.

Anonymous poster hash: fa040...79a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Leste på felleskatalogen.no at man må bruke dette en stund for effekt? Jeg tenkte disse var for å ta av og til ved behov.

Vet ikke om dette er lov å spørre om her, men får bare stenge tråden om ikke.Anonymous poster hash: fa040...79a

Snakk med legen din. Her kommer det garantert mange gale svar fra folk som enten ikke vet hva de snakker om, folk som bruker dette som rusmiddel, eller begge deler.

Du kan ikke stole på hva folk svarer her.

Dette strider mot regelverket. Tråden blir stengt. Snakk med legen din.

Anonymous poster hash: 75659...efe

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

"Virketid på benzodiazepiner generelt er 4-24 timer. Her er det forskjeller mellom de ulike typene benzodiazepiner. Valium regnes for å ha lang virketid. Serumkonsentrasjon av diazepam (Valium) er på maks etter ca 30-60 minutter (store individuelle forskjeller). Deretter er den virksom i opptil 24 timer, men som oftest mindre. Det er også store individuelle forskjeller på hvor lenge man føler seg påvirket.Halveringstiden på diazepam er lang, for voksne: 20-50 timer, for eldre og leversviktpasienter 70-100 timer. Med tanke på kjøring med motorvogn er det greit å vite at diazepam kan vises på blodprøve inntil 3 døgn."

Anonymous poster hash: ece6e...0f9

AnonymBruker
Skrevet

Tenker du på det som står under Dosering: "kan økes gradvis ved behov"? Grunnen til at det står slik er fordi mennesker reagerer ulikt på denne typen medisin.For noen er en liten dose nok,andre må kanskje ha mer.Dette er noe du og legen må diskutere.

Noen typer legemidler må brukes over en viss tid før de gir full effekt.Dette gjelder f.eks.enkelte typer antidepressiva.Valium og lignende gir derimot full effekt fra første tablett så man skal holde seg til dosen som legen har bestemt.Å øke dosen vil gi fare for avhengighet,og man må ofte øke dosen for å oppnå like god effekt som man hadde i starten.I løpet av noen få uker kan du bli avhengig om du bruker dem feil.Så det beste er å snakke med legen om hvordan du skal bruke dem.

Anonymous poster hash: 389bf...a05

AnonymBruker
Skrevet

Jo sjeldnere, jo bedre effekt. Man burde ikke ta dem på fast basis, om man kan klare seg i perioder uten. Da virker de best.

Anonymous poster hash: 7c552...6e0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vival, som er et kopipreparat. Det virker etter 20-30 min.

Jeg har tidligere gått på antidepressiver og brukt vival ved behov.
Får antidepressiver igjen imorgen, og kommer da også til å ta vival ved behov i tillegg.

Anonymous poster hash: 0459c...b20
Gjest Daenerys
Skrevet

Kjære ts,

jeg må stenge tråden din ettersom vi ikke vet kompetansen bak svarene på KG, og medisinspørsmål bør du ta opp med legen din.

Daenerys, mod.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...