Gå til innhold

Jenter og kjipe utdrikningslag...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For n'te gang er jeg nå invitert til utdrikningslag. Samme opplegg hver gang.

Møtes 11 eller 12, er bare "sååå gærne" og drikker litt champis mens bruden får spabehandling eller noe. Videre til en eller annen dritkjedelig aktivitet som man bare MÅ være med på og tydeligvis skal synes er gøy, og så middag og så dansing og så skal alle hjem i rimelig tid.

Gutta, derimot, skal helst ha en helg i utlandet. Fortrinnsvis et sted med stort opplegg for strippebuler og lapdance. Fredag til søndag eller torsdag til søndag.

Budsjettet på jentelagene er 1500, for gutta minst det dobbelte.

Why???

Hvorfor i all verden er dette en akseptert måte å gjøre ting på?

1. Hvis jeg skal gidde å reise flere mil for å være med på et utdrikningslag, forventer jeg mer enn at vi bare har en litt utvidet jentekveld hvor bare bruden får spa og spesialbehandling. Hvis man i tillegg er bedt bare fordi man er en av damene til gutta i gjengen blir det ganske meningsløst.

2. Hvorfor i alle dager skal vi (samboer og jeg, som jo har felles økonomi) punge ut for at HAN og gutta skal reise Europa rundt hver gang noen skal gifte seg? Bruke en hel helg på grøftefylla, tid og sted bestemt av noen andre, bare fordi noen skal gifte seg?

Jeg kommer til å takke nei til å delta på denne typen utdrikningslag i fremtiden, det er ikke verdt pengene mine eller tiden min. Mitt eget utdrikningslag blir en dag med det jeg liker aller best, men kun med mine to forlovere - jeg ser ingen grunn til å dra de andre kvinnelige gjestene gjennom et dyrt pliktløp bare fordi typen og jeg skal gifte oss.

En merkelig tradisjon, som har mistet fullstendig mening i våre dager - det er veldig lite igjen av den opprinnelige hensikten med denne dagen.

Anonymous poster hash: c1555...42d
  • Liker 20
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har heldigvis ikke opplevd noen av delene. Hos oss (gutta) har det vært å møtes tidlig, en time med "bli kjent igjen" blant hovedsaklig kolleger, studievenner og bestekompisene til brudgommen. Så gocart/lasertag/fjordrafting/paintball/osv, så god middag, så fest også ut på byen en tur før nachspiel evt om man vil.

Jeg har hørt klager hos enkelte jenter på at det er mye fokus på utdriting, teite kostymer, skjorter med bilde av bruden og ting som de har syntes var ekstremt flaut slik at de rett og slett ikke var morsomt. Akkurat den type opplegg hadde jeg aldri kunnet sett for meg å være med på.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Har arrengert et sånt kjipt utdrikningslag som du beskriver. Verken jeg eller de fleste andre deltakerne har råd til å spandere weekend i utlandet på oss selv og bruden. Vi er studenter/nettopp ferdige med utdanning. De fleste er også småbarnsmødre og har ikke anledning til å stikke av en hel helg. Hvis det er så fælt, er det vel bare å takke nei...?

Anonymous poster hash: 755a7...ea5
  • Liker 3
Skrevet

Har arrengert et sånt kjipt utdrikningslag som du beskriver. Verken jeg eller de fleste andre deltakerne har råd til å spandere weekend i utlandet på oss selv og bruden. Vi er studenter/nettopp ferdige med utdanning. De fleste er også småbarnsmødre og har ikke anledning til å stikke av en hel helg. Hvis det er så fælt, er det vel bare å takke nei...?

Er jo bare å planlegge i god tid på forhånd så skal jo de fleste klare å spare noen kroner.

Har vært i noen utdrekningslag. To av dem var i utlandet, den andre var en fisketur med kun guttene. Alle kostet litt penger, men det er jo en ting som "forhåpentligvis" kun foregår én gang med en nær venn. Da syns jeg det er smålig å klage på at ting koster penger. Da får den som planlegger være flinkere til å lage noe som alle vil få gode minner av.

Dog er det som TS beskriver, at det kun er en litt "utvidet" form for fest ute på byen så forstår jeg det. Det er rett og slett dårlig av han eller hun som planla festen. Man skal jo gjøre noe gøy, noe som huskes og noe som snakkes om i en god stund i ettertid.

• Liker 2
Skrevet

Felles økonomi er nå en ting, men du sponser altså typen 50% for en rekke gutteturer i utlandet? Fin ordning for han!

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Er så enig, så enig!! Vi jentene sitter og teller på knappene om bruden er verdt 500 kroner, mens gutta punger glatt ut 5000 uten å mukke. Og så har de storveis i utlandet med festing og herjing, mens vi kler ut bruden, går gjennom gaten og nipper til billig cava. DRITKJEDELIG!!!

Anonymous poster hash: 23c22...8cf
  • Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Og det der irriterer meg også! Mannfolket kan glatt dra, mens hun sitter igjen hjemme med tre unger, men det går så absolutt ikke omvendt. Da er man heldig om man kan være borte en hel kveld. Noe annet med amming i bildet, men ellers burde det være likt. Men ser det gang på gang at far ikke kan være alene hjemme med barna, mens med mor så er det selvsagt.

• Liker 13
Skrevet

Og det der irriterer meg også! Mannfolket kan glatt dra, mens hun sitter igjen hjemme med tre unger, men det går så absolutt ikke omvendt. Da er man heldig om man kan være borte en hel kveld. Noe annet med amming i bildet, men ellers burde det være likt. Men ser det gang på gang at far ikke kan være alene hjemme med barna, mens med mor så er det selvsagt.

Hvilke folk er det du omgåes med om dette er en vanlig ting? Har aldri opplevd at mine kamerater ikke har barna mens mødrene har vært i utdrekningslag, eller jentekveld forsåvidt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jenter kan enkelt og greit ikke feste. Det ligger mer naturlig i menn å ta en real fest.

Jeg flirer hver gang jeg ser disse utkledde hønene som tripper oppover karl johan med løsparykk og 17.mai fløyte.

Jenter har mer fokus på å kle seg og dolle seg ut, mens gutta tar utdrikningslaget for det d er. Nemlig drikke ut brudgommen en siste gang før han blir giftet bort. Så da blir det et litt mer eksotisk feststed hvor man drikker seg pære full og tvinger brudgommen til å putte penger i dåsa på strippersken med en euroseddel mellom tenna.

Anonymous poster hash: 79ffc...916
Skrevet

Hvis man leser tråder her inne er det lett å få inntrykk hvorfor. "jeg tør ikke la barnet være alene med pappa", "jeg får sammenbrudd om jeg er for lenge borte fra min lille prins", "mannen min gjør alt feil når han skal skifte bleier!" osv. Da er det ikke merkelig at pappaer har mulighet til å dra bort en helg mens mammaer ikke. Og dessverre samsvarer det inntrykket slike tråder gir med personlig empiri også.

En merker jo at en kompis som har blitt pappa gir opp og ikke ønsker kritikk og granskning når alt skal gjøres nøyaktig slik mamman gjør det - hvis ikke er det feil.

En viss digresjon men passende som svar til sitert hjertesukk.

• Liker 11
Skrevet

For n'te gang er jeg nå invitert til utdrikningslag. Samme opplegg hver gang.

Møtes 11 eller 12, er bare "sååå gærne" og drikker litt champis mens bruden får spabehandling eller noe. Videre til en eller annen dritkjedelig aktivitet som man bare MÅ være med på og tydeligvis skal synes er gøy, og så middag og så dansing og så skal alle hjem i rimelig tid.

Gutta, derimot, skal helst ha en helg i utlandet. Fortrinnsvis et sted med stort opplegg for strippebuler og lapdance. Fredag til søndag eller torsdag til søndag.

Budsjettet på jentelagene er 1500, for gutta minst det dobbelte.

Why???

Hvorfor i all verden er dette en akseptert måte å gjøre ting på?

1. Hvis jeg skal gidde å reise flere mil for å være med på et utdrikningslag, forventer jeg mer enn at vi bare har en litt utvidet jentekveld hvor bare bruden får spa og spesialbehandling. Hvis man i tillegg er bedt bare fordi man er en av damene til gutta i gjengen blir det ganske meningsløst.

2. Hvorfor i alle dager skal vi (samboer og jeg, som jo har felles økonomi) punge ut for at HAN og gutta skal reise Europa rundt hver gang noen skal gifte seg? Bruke en hel helg på grøftefylla, tid og sted bestemt av noen andre, bare fordi noen skal gifte seg?

Du kan jo bare holde deg hjemme både på utdrikkingskvelden og bryllupsdagen hvis det er sånn at bruden ikke er en venninne av deg. Så sparer du sikkert masse penger og bruden slipper folk som ikke har lyst til å være der. Kan ikke se hvordan det der er et problem egentlig.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har kun vært i ett utdrikningslag, men følgende skjedde: oppmøte til bruden kl.12. Dro hjem til forlover og spiste lunsj og drakk litt champagne. Kledde ut bruden i rosa kjole og slør. Dro til nærmeste tettsted der bruden skulle selge boller. Dro inn til byen for å spise middag. Dro til en annen restaurant for å drikke. Stordelen av jentene skulle tilbake til tettstedet for en fest, jeg var dessverre så kjedelig at jeg dro hjem istedet. Er bosatt i byen så det ble litt mye fram og tilbake for min del. Joda, det var en koselig kveld, men det var en helt vanoig jentekveld.

Håper ikke jeg får et like kjedlig utdrikningslag om jeg kan si det sånn.

Anonymous poster hash: a74ef...21a

• Liker 2
Skrevet

Har kun vært i ett utdrikningslag, men følgende skjedde: oppmøte til bruden kl.12. Dro hjem til forlover og spiste lunsj og drakk litt champagne. Kledde ut bruden i rosa kjole og slør. Dro til nærmeste tettsted der bruden skulle selge boller. Dro inn til byen for å spise middag. Dro til en annen restaurant for å drikke. Stordelen av jentene skulle tilbake til tettstedet for en fest, jeg var dessverre så kjedelig at jeg dro hjem istedet. Er bosatt i byen så det ble litt mye fram og tilbake for min del. Joda, det var en koselig kveld, men det var en helt vanoig jentekveld.

Håper ikke jeg får et like kjedlig utdrikningslag om jeg kan si det sånn.

Anonymous poster hash: a74ef...21a

Jeg har sagt fra til forloveren min at jeg ikke ønsker utdrikningslag av denne typen. Det er overhodet ikke min greie, jeg synes bare det er utrolig kleint, og det er ikke mulig å drikke meg så full at jeg synes det er gøy. Og som TS ser jeg ingen grunn til å tvinge folk til å bruke tid og penger på et pliktløp hverken de eller jeg synes er gøy. Det er bare bortkastet i mine øyne.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Helt enig!

Det er jo ingen konkurranse mellom gutta og jentene heller! Folk må ha det utdrikningslaget de ønsker og har råd til, jeg personlig hadde ikke hatt behov for en crazy helg i vegas eller lignende, hadde holt i massevis med en dag. Også ville jeg geller gjort noe alle har råd og anledning til enn noe som bare noen få kan være med på :) Det er vennene som gjør dagen spesiell, ikke aktivitetene.

Anonymous poster hash: 03f3b...594

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bitter much? Du vet, det finnes masse bra medikamenter for tiden.

Anonymous poster hash: 1e1cb...356
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis man leser tråder her inne er det lett å få inntrykk hvorfor. "jeg tør ikke la barnet være alene med pappa", "jeg får sammenbrudd om jeg er for lenge borte fra min lille prins", "mannen min gjør alt feil når han skal skifte bleier!" osv. Da er det ikke merkelig at pappaer har mulighet til å dra bort en helg mens mammaer ikke. Og dessverre samsvarer det inntrykket slike tråder gir med personlig empiri også.

En merker jo at en kompis som har blitt pappa gir opp og ikke ønsker kritikk og granskning når alt skal gjøres nøyaktig slik mamman gjør det - hvis ikke er det feil.

En viss digresjon men passende som svar til sitert hjertesukk.

Hvem sin feil det er driter jeg i, jeg bare konstaterer at det er ofte slik. Eneste jeg kjenner som klarte å ta seg av barnet alene fra det var nyfødt er min bror. Alle andre hadde ikke peiling på hva de drev med før barna ble 3-4 år. Og mange må fremdeles ha hjelp av farmor når det skal være "alene hjemme" med barna.

Skrevet

Jeg har mest guttevenner og det stemmer nok at gutta har det mer gøy. Vært på en del hinsides morsomme utdrikningslag , selv om jeg hadde overlevd uten de turene til strippe buler.... Haha!

• Liker 1
Skrevet

Hvem sin feil det er driter jeg i, jeg bare konstaterer at det er ofte slik. Eneste jeg kjenner som klarte å ta seg av barnet alene fra det var nyfødt er min bror. Alle andre hadde ikke peiling på hva de drev med før barna ble 3-4 år. Og mange må fremdeles ha hjelp av farmor når det skal være "alene hjemme" med barna.

Det har vært omfattende undersøkelser som viser at mange fedre holder seg unna denne type oppgaver etter omfattende kritikk og instrukser som går på at de må gjøre jobben nøyaktig som barnets mamma eller få høre at de "ikke hadde peiling". Det har da blitt tatt opp at dette er selvdestruktivt og at mødre bør dra bort når pappaen skal skifte bleier, legge barnet, gå tur, lage mat, gi mat osv og innse at det finnes flere veier til rom.

De mødre som motsetter seg dette og befinner seg i overnevnte gruppe har ingenting å klage på da de har selv malt seg inn i et hjørne.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg dropper selvsagt utdrikningslaget, jeg har regnet på det og det blir til sammen (jeg må reise et stykke) type 2000-2500 min del for en standard jentedag med, etter min mening, kleine aktiviteter og en vanlig kveld på byen. Ikke verdt det.

Dessverre kan jeg ikke droppe bryllupet, mannen min er forlover - og gutta skal selvsagt en langhelg bort og lar tusenlappene fly. Uten å tenke en eneste tanke mer på det. Det vil si, mannen min skulle gjerne gjort noe annet (mer hyttetur-typen), med den andre forloveren har tatt styringa og vil sette ny klisjérekord, så da så... Han sa han vil tenke seg om to ganger hvis han blir spurt om å være forlover en annen gang.

Skrevet

Jeg får helt noia av slike utdrikningslag hvor den kommende brud skal kle seg opp i noe tåpelig og gjøre noen leker i gaten. Aldri i livet om jeg blir med på noe slikt.

Kjekkeste utdrikningslaget jeg har vært på var en håndfull jenter som først hadde tre-retter på en god restaurant, så hjem til forloveden for et par øl før vi gikk og bowlet og til slutt til byens største ølbar for ølsmaking. All transport fra sted til sted ble gjort av en rocke-taxi som spilte de sangene vi ønsket så høyt at bilen ristet. Kjempekveld!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...