Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

hei!

Jeg har gått på p-piller i minst 5 år i strekk. Har hatt noen få pauser. Nå ønsker jeg å bli gravid. Er det bare å slutte på pillene å bli gravid? Jeg skjønner meg ikke på dette med eggløsning, når det er osv. Når man bruker p-piller styrer jeg jo mensturasjonen selv. Hvordan regner jeg dette ut? :)

Anonymous poster hash: 78a5e...25d

Anonymous poster hash: 2c4bd...5f8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det bare å slutte på pillene å bli gravid?

Ja, som oftest. Syklus kan være uregelmessig i starten og det kan ta tid før eggløsning kommer i gang, det kan også skje i første syklus og det er ganske vanlig å bli gravid allerede første 1-3 mnd etter pilleslutt.

AnonymBruker
Skrevet

Det biloba sier stemmer, MEN for noen tar det allikevel lang tid før syklus kommer i gang og de blir gravide.

Anonymous poster hash: 9cb2e...796

AnonymBruker
Skrevet

Det er umulig å si når du får eggløsning igjen. Noen får det med en gang, andre må vente i opptil et år. Men det er bare å slutte på pillen og begynne å prøve, bare vær forberedt på at det kan ta tid.

Anonymous poster hash: 82340...dbc
AnonymBruker
Skrevet

Det er umulig å si når du får eggløsning igjen. Noen får det med en gang, andre må vente i opptil et år. Men det er bare å slutte på pillen og begynne å prøve, bare vær forberedt på at det kan ta tid.

Anonymous poster hash: 82340...dbc

Kan jeg ta tester for å sjekke om eggløsningen er der, andre tegn på eggløsning? Når jeg tenker meg om har jeg brukt pillen fra jeg fikk mine første menstruasjoner, opp til 7-8 år tror jeg. Har hatt et par pauser, ikke lengre enn to måneder.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde hatt sex annen hver dag eller ved lyst fremover og starta med å teste etter el når mensen først var kommet.

Hos meg tok det mange måneder før mensen og el kom. Ikke vits å kaste bort el tester i mange måneder om mensen ikke kommer. Da hadde jeg heller forsøkt å bli kjennt med livmortappen og gjort det daglig i stedet.

Anonymous poster hash: ea442...3fe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...