AnonymBruker Skrevet 4. januar 2015 #1 Skrevet 4. januar 2015 Utsagn: Jeg er mor og det er over mellom meg og barnefar. Jeg ønsker ikke at han skal ha barnet mer enn en viss % fordi jeg tenker økonomisk vinning for min egen del, og ønsker ikke å miste barnebidrag fra far. Noen mødre som tør å innrømme at dette stemmer? Anonymous poster hash: b7c70...0d2 2
Ruccula Skrevet 4. januar 2015 #2 Skrevet 4. januar 2015 Har en venninne som innrømmet det.. jeg har ikke barn 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 #3 Skrevet 5. januar 2015 Utsagn: Jeg er mor og det er over mellom meg og barnefar. Jeg ønsker ikke at han skal ha barnet mer enn en viss % fordi jeg tenker økonomisk vinning for min egen del, og ønsker ikke å miste barnebidrag fra far. Noen mødre som tør å innrømme at dette stemmer? Anonymous poster hash: b7c70...0d2 tåpelig tråd. Skjønner ikke hva du vil frem til ? Anonymous poster hash: 7edde...917 10
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 #4 Skrevet 5. januar 2015 tåpelig tråd. Skjønner ikke hva du vil frem til ? Se svar fra person over. Derfor. Synes det er mange som sier at de tenker på barnet og ikke pengene som kommer med mer samvær for mor. Jeg kjenner også til ei som klarte å si det foran advokater på mekling... Lurt. Anonymous poster hash: b7c70...0d2 6
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 #5 Skrevet 5. januar 2015 Se svar fra person over. Derfor. Synes det er mange som sier at de tenker på barnet og ikke pengene som kommer med mer samvær for mor. Jeg kjenner også til ei som klarte å si det foran advokater på mekling... Lurt. Anonymous poster hash: b7c70...0d2 Så flott da. Jeg kjenner ikke til noen som holder på slik. Så om du har noe uoppgjort med ALLE de du kjenner som holder på sånn, så får du heller ta det opp med de. Anonymous poster hash: 7edde...917 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 #6 Skrevet 5. januar 2015 Så er jo spørsmålet, kan kvinner innrømme noe som helst? Det er jo stadig vekk tråder her på KG som kommer med gode kilder på hva kvinner gjør og ikke gjør, men sjeldent er det noen på KG som vil innrømme at ja sånn er det. Neida det må være trollkjærringer fra eventyrland det er snakk om, ikke kvinner i den virkelige verden. Kvinner i den virkelige verden er så klart 110% politisk korrekt og snill som bare det! Anonymous poster hash: 1afbc...83e 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 #7 Skrevet 5. januar 2015 Utsagn: Jeg er mor og det er over mellom meg og barnefar. Jeg ønsker ikke at han skal ha barnet mer enn en viss % fordi jeg tenker økonomisk vinning for min egen del, og ønsker ikke å miste barnebidrag fra far. Noen mødre som tør å innrømme at dette stemmer? Anonymous poster hash: b7c70...0d2 Forstår ikke helt...hvorfor får du barnebidrag-tjener du så lite? Synd for barnet ditt at du ikke jobber 100% og klarer å forsørge det selv?!Anonymous poster hash: 2c257...1bf 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 #8 Skrevet 5. januar 2015 Forstår ikke helt...hvorfor får du barnebidrag-tjener du så lite? Synd for barnet ditt at du ikke jobber 100% og klarer å forsørge det selv?! Jobber selv, men barnebidrag fra en far fordi at en ønsker å ha barnet mest hos seg, slik at en får mer, er det galt? Barnet har det nok bra med den ordningen, selv om det savner pappa mye. Anonymous poster hash: b7c70...0d2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 #9 Skrevet 5. januar 2015 Jobber selv, men barnebidrag fra en far fordi at en ønsker å ha barnet mest hos seg, slik at en får mer, er det galt? Barnet har det nok bra med den ordningen, selv om det savner pappa mye. Anonymous poster hash: b7c70...0d2 Vil råde deg til å prioritere at barnet får tilstrekkelig med tid med far. Manglende samvær kan etterlate dype sår hos barnet, samt kompliserte følelser som bitterhet og avmakt hos far. Fortsatt den dag i dag er jeg litt utenfor i min farsfamilie- de mener nok ikke det slik, men det faller seg mest naturlig. Min morsside la endel kjepper i hjulene for samvær med min far og dette sliter jeg med nå. Spesielt siden morssiden min har gått bort og farssiden er eneste gjenlevende slekt. Tenk på barnet ditt!Anonymous poster hash: f4a9d...7de 11
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 #10 Skrevet 5. januar 2015 Vi har på opptak at moren til barna til kjæresten min sier at barnet ikke kan væremer hos oss pga at hun mister overgangsstønaden. At pengene skal komme før barnas beste er helt forjævlig sykt og stygt gjort mot barna...Anonymous poster hash: 085e7...e71 3
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 #11 Skrevet 5. januar 2015 Vil råde deg til å prioritere at barnet får tilstrekkelig med tid med far. Manglende samvær kan etterlate dype sår hos barnet, samt kompliserte følelser som bitterhet og avmakt hos far. Fortsatt den dag i dag er jeg litt utenfor i min farsfamilie- de mener nok ikke det slik, men det faller seg mest naturlig. Min morsside la endel kjepper i hjulene for samvær med min far og dette sliter jeg med nå. Spesielt siden morssiden min har gått bort og farssiden er eneste gjenlevende slekt. Tenk på barnet ditt!Anonymous poster hash: f4a9d...7de Fordi det har skjedd med deg, så betyr ikke det at det skjer med andre barn, Ta deg sammen!!! Anonymous poster hash: 7edde...917 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 #13 Skrevet 5. januar 2015 Fordi det har skjedd med deg, så betyr ikke det at det skjer med andre barn, Ta deg sammen!!!Anonymous poster hash: 7edde...917 Barnet trenger far like mye som mor. At barnet får se far minimalt pga penger er veldig egoistisk. Penger betyr ingenting, det viktigste er at barnet er lykkelig. Rart enkelte mødre faktisk setter pengene før barnet. Håper dere skjemmes, ta dere sammen!!Anonymous poster hash: 085e7...e71 2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 #14 Skrevet 5. januar 2015 Barnet trenger far like mye som mor. At barnet får se far minimalt pga penger er veldig egoistisk. Penger betyr ingenting, det viktigste er at barnet er lykkelig. Rart enkelte mødre faktisk setter pengene før barnet. Håper dere skjemmes, ta dere sammen!!Anonymous poster hash: 085e7...e71 I utgangspunktet enig med deg, men alle foreldre er ikke like gode foreldre. I vårt tilfelle ønsker ikke far mer samvær (jeg har ofte spurt om han vil ha barnet en ekstra natt, spesielt hvis han har sagt i fra seg samvær en natt tidligere den uka, men svaret er i 95% av tilfellene nei, han har andre planer), og jeg lar han i tillegg slippe å betale barnebidrag (selv om jeg har rett på det), fordi jeg syns jeg har ok nok økonomi. Når den ene forelderen ikke er så interessert i samvær så tror jeg barnet har best av å være mer hos den som faktisk er det. Anonymous poster hash: e7acc...a09 2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 #15 Skrevet 5. januar 2015 Vi har på opptak at moren til barna til kjæresten min sier at barnet ikke kan væremer hos oss pga at hun mister overgangsstønaden. At pengene skal komme før barnas beste er helt forjævlig sykt og stygt gjort mot barna...Anonymous poster hash: 085e7...e71 Det faktum at en person mottar "overgangsstønad" må jo bety at vedkommende har en svært lav inntekt?Anonymous poster hash: 2c257...1bf
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 #16 Skrevet 5. januar 2015 Jobber selv, men barnebidrag fra en far fordi at en ønsker å ha barnet mest hos seg, slik at en får mer, er det galt? Barnet har det nok bra med den ordningen, selv om det savner pappa mye. Anonymous poster hash: b7c70...0d2 Hvorfor har dere ikke 50/50-ordning? Da ville barnet få være med dere begge like mye! Anonymous poster hash: 2c257...1bf
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 #17 Skrevet 5. januar 2015 Det faktum at en person mottar "overgangsstønad" må jo bety at vedkommende har en svært lav inntekt?Anonymous poster hash: 2c257...1bf Da er det ok at barnet ikke får se far mer enn i helgene? Det finnes stønader for alt, men de er som regel lavere enn overgangsstønaden. Da må man leve med det at pengene kunn strekker til til det nødvendige. Sånn er det til alle, barn eller ei. Barnet skal ikke lide pga at den ene forelderen ikke gidder å jobbe å tjene pengene selv. Barnas beste skal ALLTID komme først, uansett hva!!Anonymous poster hash: 085e7...e71
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 #18 Skrevet 5. januar 2015 Forstår ikke helt...hvorfor får du barnebidrag-tjener du så lite? Synd for barnet ditt at du ikke jobber 100% og klarer å forsørge det selv?!Anonymous poster hash: 2c257...1bf Les deg opp på hva barnebidrag er fornoe du! Det er ikke noe som fattige får.. Rike får jo gjerne mer da de ofte hadde en rik mann. Min eks sitt bidrag ble fastsatt til FØRTI kr så.. Anonymous poster hash: c7bf2...662 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 #19 Skrevet 5. januar 2015 hva spørsmålet angår har jeg tenkt rundt det før, men kommet frem til at HVIS bf (er en god far) hadde hatt barnet mer så hadde jo mine utgifter også blitt mindre?? Så derfor forstår jeg ikke den logikken med å være redd for å miste overgangsstønad. Ja, jeg har den nå, men før jeg fikk barn klarte jeg meg jo helt fint uten. Og hvis far har henne 50% vil jeg jo ikke trenge like mye penger. MEN i mitt tilfelle får han kun lov til å se henne med en tilsynsperson satt av det offentlige da så jeg har ikke så mye jeg skulle sagt hva samvær angår. Anonymous poster hash: c7bf2...662
BritneyBitch Skrevet 5. januar 2015 #20 Skrevet 5. januar 2015 Det er i barnets interesse at mor har råd til å ha mat på bordet og tak over hodet, så i mange tilfeller skjønner jeg godt at mødre ønsker skjevfordeling for å beholde barnebidrag. Kjærlighet er selvfølgelig viktigst, men det kommer man ikke alltid så langt med når mor må snu på hver krone og far nærmest kaster lommepenger, sportsutstyr og merkeklær etter ungen. Jeg er også fullstendig imot 50/50-deling fordi jeg mener at det er feil at barnet skal lide fordi foreldrene ikke kan holde sammen. Dermed, mener jeg, at mor skal ha hovedomsorgen med mindre det finnes en god grunn til at far skal ha den, og også barnebidrag slik at hun har mulighet til å gi barnet det som trengs av materielle goder. Det er fortsatt dessverre sånn at menn ofte tjener bedre enn kvinner. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå