Gå til innhold

Hvordan få solgt en brukt kjole?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mitt bryllup er unnagjort og jeg har nå tenkt til å selge kjolen min. Jeg har så lagt ut annonse her på KG's markedsplass og på finn.no, uten at det har vært noe særlig til respons så langt. Er det noen på KG som har tips til andre steder man kan henvende seg for å få solgt en brudekjole?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har mer tro på å henvende deg lokalt. Henge opp lapp og bilder i butikker, annonse i lokalavisen. Vet ihvertfall at da jeg var på kjolejakt og sjekket bruktmarkedet, så letet jeg hovedsakelig etter kjoler som jeg kunne få se og prøve i nærheten før et evt kjøp.

Skrevet

Jeg har også lagt ut min og har foreløpig ingen respons på den. Skal legge den ut flere plasser og kanskje også i blader som Hjemmet osv.

Skrevet

"Nei, den har jeg ikke sett" - HVA MED FINN.NO?

Skrevet

Jeg får heller ikke solgt min......Må da være mange flere steder å legge ut for salg...

Skrevet

Et tips bare:

Husk å opplyse om model og størrelse allerede i overskriften - det vil jeg mene vil føre til større "treff" og interesse for deres kjoler...

*irriterte meg grønn over alle anonsene som ikke opplyser om dette*

Frister jo ikke å klikke seg inn på overskrift nr 78 som heter "Vakker brudekjole selges" :roll: *sukk*

Skrevet

De fleste brukte kjoler prises altfor høyt.

Skrevet

Hva vil du si er riktig prising da Tex?

F.eks for en kjole som var kjøpte for 13.000,-?

Skrevet

Vel, jeg syns det er vanskelig å si. Men det finnes så utrolig mange brukte kjoler til salgs der ute, og det er noe med at når tilgangen på brukte kjoler er såpass stor må en sette prisen deretter.

Jeg tror at en kjole som ny kostet 13000 kjapt ville blitt omsatt for 5000, særlig hvis det følger med litt ekstra utstyrpå kjøpet. En må la kjøperen tro hun gjør et varp.....

Det er ikke mange som legger 8-9000 kroner i en brukt kjole, det hjelper ikke at det følger med sko i str 38 og slør og veske, når dette trekker opp prisen så veldig.

Dersom jeg skulle solgt mitt utstyr ville jeg solgt det hver for seg.

Jeg vet om mange bruder som er på jakt etter bare et slør eller bare underskjørtet osv.....

Skrevet

Trur ikkje eg hadde gitt meir enn 6000 kr for ein brukt kjole. Då hadde eg heller leigd. Eg tenkte aldri på å kjøpe brukt, hadde eg kunna gjort det om igjen ville eg nok vurdert det ja! Men det er noko med det å prøve i brudesalong og finne kjolen med stor K. Då vil eg gjerne ha stort utval og god veiledning. Ikkje like stas å prøve ein som er brukt heime hos nokon liksom. Hm. Kanskje berre meg som tenker sånn? Trur i såfall at eg fyrst måtte ha funne drømmekjolen og så ha prøvd å funne same modellen brukt. Og det er kanskje ikkje så lett?

Skrevet
De fleste brukte kjoler prises altfor høyt.

Enig! Jeg kunne aldri tenke meg å kjøpe en brukt kjole for f.eks 7000 kroner når man kan leie en for samme pris. Nå fant jeg ny brudekjole av merket Venus for 5600 kroner, så da var selvsagt leie uaktuelt også. Tror jeg kommer til å prøve å få solgt min kjole for ca 2000 kroner.

Nå skal det sies at jeg aldri har vært på jakt etter f.eks en Maggie Sottero-kjole, vet at de generelt er dyre. Men hvis jeg ville ha en slik, så ville jeg heller prøvd å kjøpe ny gjennom internett enn en brukt kjole i Norge.

Skrevet

Huff, nei det er ikke lett. Min har vært på finn og kg lenge men jeg har vel fått to forespørsler. Jeg angrer mer og mer for at jeg ikke kjøpte brukt selv, for det er da så mye å velge i. JEg er enig i at en brukt kjole ikke skal koste flesk men det ligger mange ute til 4-5000 og det ser ikke ut til at de blir solgt....

Skrevet

Jeg tror "under halv pris" ville vært en slager.

De fleste annonseres jo til halv pris.

En må tenke på hva en har som mål, å få solgt unna kjolen eller å "tjene penger" på den....

En kjole du har hengende i skapet er ikke mer verdt enn det du får for den til slutt og hvis man ikke får solgt den samme sesong er det ikke noe lettere neste sesong....

Skrevet
Jeg tror "under halv pris" ville vært en slager.

De fleste annonseres jo til halv pris.

En må tenke på hva en har som mål, å få solgt unna kjolen eller å "tjene penger" på den....

En kjole du har hengende i skapet er ikke mer verdt enn det du får for den til slutt og hvis man ikke får solgt den samme sesong er det ikke noe lettere neste sesong....

:enig_animasjon:

Det er absolutt kjøpers marked når det gjelder brukte brudekjoler, fordi så mange kjøper nye kjoler uansett. Dvs. at tilbudet er stort ift etterspørselen. Jeg vil jo selvsagt ikke gi bort kjolen min, men slik som jeg tenker nå, så er målet å få igjen litt av det jeg har lagt ut. Satser ikke på at den blir brukt igjen av en eventuell datter og vil ikke ha en kjole som bare henger og tar opp plass i skapet i mange år fremover. Bryllupsbildene får være nok minne om kjolen. Tror jeg skal følge rådet om å annonsere den i et ukeblad.

Skrevet

ha iallefall et skikkelig bilde, og vær raus med prøvetilgangen.

Jeg innbilder meg at det kan være lurt å vente med rensing til etter kjolen er solgt, kommer det flere for å prøve trengs det rens igjen.....

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har kjøpt min kjole brukt, og jeg fulgte mest med på annonsene på finn og her på kg da jeg lette ihvertfall.

Gode råd er nok som flere andre her skriver: Ha god tekst i annonsen, det jeg lurte på da jeg lette var:

-nøyaktig størrelse.

-Hvor høy er bruden, jeg ville ikke bruke tid på å prøve kjoler som var for korte.

-godt bilde. Annonser uten bilde gidder man ikke å bruke tid på.

Og ikke minst: lav pris. Jeg har sett brukte kjoler annonsert til 8-9.000 kroner, og det er alt, alt for mye selv om det kanskje er halv pris. De som leter etter brukt kjole gjør det fordi de ikke vil betale så mye for kjolen.

Selv fant jeg virkelig drømmekjolen min brukt. Jeg betalte 6.000 for en fantastisk kjole med slør og underskjørt. Egentlig litt mer enn jeg hadde tenkt til å betale for brukt kjole, men denne måtte jeg bare ha, og kjolen med tilbehør hadde kostet 13.000 nytt.

Skrevet

Å kjøpe brukt kjole var aldri noe alternativ for meg. For det første så måtte jeg haste rundt omkring for å prøve og uten service som omsying og råd om diverse.

Selvfølgelig går det an å lete opp drømmekjolen i en brudesalong og lete etter samme modell brukt, men fortsatt ikke det samme i mine øyne. Leid kjole koster ca det samme som å kjøpe kjole, i hvertfall i mitt tilfelle. Nei, jeg skulle ha en ny kjole, og ferdig med den saken. Tror svært mange tenker som meg. Så jeg ser for meg at det vil bli vanskelig å få solgt min egen. Underskjørt låner jeg av salongen, slør og sko har jeg lyst til å beholde, så jeg har ikke noe ekstra å lokke med.

Kanskje det blir en kommende dåpskjole av den, som noen så flott har foreslått. Meget mulig. Eller at jeg syr den om til en drakt til meg selv og farger den om det går an.

Skrevet

Norsk Ukeblad og Hjemmet tar imot salgs annonser på brudekjoler, men det kan ta veldig lang tid før den kommer inn.

Nettsteder som du kan legge ut på:

www.bryllupsdagen.no

www.rubrikkavisen.no

www.bruktmarked.no

www.markesplassen.no

www.varp.no

www.qxl.no

Jeg har hatt mest henvendelser for annonsen på finn.no og qxl.no. Nå har det gått ett år siden jeg la ut kjolen for salg første gang og endelig ser det ut til at den blir solgt, så ha tålmodighet !!! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...