Cynder91 Skrevet 4. januar 2015 #1 Skrevet 4. januar 2015 Så... vi har akkurat flyttet inn i et nytt hus og fått en heller vanskelig nabo og hun har en liten hund som støtt og stadig står ute og gjør til alle døgnets tider, men ikke bare det, hu liker også å slippe den løs så den kan løpe rundt og drite i hagene til folk og ikke snakk om at hu gidder å plukke opp etter den... Nå begynner jeg å bli sånn passe lei av å ha hagen full av hundedrit for å si det sånn. Og ja, jeg har konfrontert henne med det, blei hu bare illsint og skreik etter meg at om hu skulle holde hunden sin i bånd kunne vi holde de jævla kattene våre i bånd... ja vi har katt, men det er det tre andre av de nærmeste naboene også som har og ingen andre enn henne ser på det som et problem. Har snakka med en annen nabo også om dette problemet, de sier bare at hu der er bare vanskelig for å være vanskelig... det er ikke vits å prate til henne. Så da er spørsmålet... hva er etiketten her? hva er reglene? Kan hun kreve at vi skal holde katter i bånd!?!?!
Sirah Skrevet 4. januar 2015 #2 Skrevet 4. januar 2015 Hun kan vel neppe kreve at dere skal holde kattene i bånd, men hun kan nok kreve at dere skal plukke opp etter dem i hagen hennes på samme måte som dere krever det av hunden. Noe dere også burde gjøre med tanke på at dere krever det av henne. Nei altså, jeg vet ikke. Uansett så er det jo veldig kjedelig med en nabo det ikke nytter å snakke til! Lykke til, håper det ordner seg på et vis 1
Cynder91 Skrevet 4. januar 2015 Forfatter #3 Skrevet 4. januar 2015 Vi hadde plukket opp etter kattene våre... og til og med spandert kattvekk til henne... hvis hun faktisk hadde sagt noe, men det har hun ikke. nå går ikke jeg rundt i hagene til naboene og snoker etter kattedrit heller, det ville bare blitt for sært 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 #4 Skrevet 5. januar 2015 Synes det er rimelig av henne å kreve det med kattene, selv om hennes hund gjør fra seg i hagen. Dere kan jo inngå en avtale om å plukke opp etter hverandres dyr? Kattemøkk er like irriterende som hundemøkk, om ikke enda mer irriterende ettersom hunder gjerne spiser det og blir dårlige i magen. Anonymous poster hash: e0805...cb1 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 #5 Skrevet 5. januar 2015 Så... vi har akkurat flyttet inn i et nytt hus og fått en heller vanskelig nabo og hun har en liten hund som støtt og stadig står ute og gjør til alle døgnets tider, men ikke bare det, hu liker også å slippe den løs så den kan løpe rundt og drite i hagene til folk og ikke snakk om at hu gidder å plukke opp etter den... Nå begynner jeg å bli sånn passe lei av å ha hagen full av hundedrit for å si det sånn. Og ja, jeg har konfrontert henne med det, blei hu bare illsint og skreik etter meg at om hu skulle holde hunden sin i bånd kunne vi holde de jævla kattene våre i bånd... ja vi har katt, men det er det tre andre av de nærmeste naboene også som har og ingen andre enn henne ser på det som et problem. Har snakka med en annen nabo også om dette problemet, de sier bare at hu der er bare vanskelig for å være vanskelig... det er ikke vits å prate til henne. Så da er spørsmålet... hva er etiketten her? hva er reglene? Kan hun kreve at vi skal holde katter i bånd!?!?! Ta å plukk opp hundebæsjen og sett den utenfor døren hennes. Snakk med naboene dine slik at de kanskje kan gjøre det samme. Da slipper hun å ha bare en syndebukk. Anonymous poster hash: 8029b...a92 2
hundemamma Skrevet 5. januar 2015 #6 Skrevet 5. januar 2015 Nå er det noe som heter båndtvang (for hunder), og det gjelder hele året i boligområder. Hvis hun ikke hører etter kan du forsøke å ringe politiet, evnt. fange inn hunden selv og levere den til Falck/Viking, som oppbevarer hunden og kontakter eier. Da må hun betale en sur sum for å få hunden tilbake, og sånt kan man lære av Ellers hvis kattene driter i hagene til naboene dine, så kan du spandere Get Off eller lignende på dem =) 1
Kontormus Skrevet 5. januar 2015 #7 Skrevet 5. januar 2015 Skjønner ikke hvordan en skal kunne fjerne kattemøkk, da kattene graver den ned! Og katter og hunder er to vidt forskjelllige dyr, og det er faktisk urimelig å kreve at katter skal gå i bånd hvis de er vant til å være ute på egen hånd. Denne dama bør kunne ta en runde nå og da i hagene der hunden pleier å oppholde seg for å fjerne møkk. Skal en bo tett bør en evne det, ellers bør en flytte inn i et hus i skogen. Det gjelder for alle. 1
hundemamma Skrevet 5. januar 2015 #8 Skrevet 5. januar 2015 Skjønner ikke hvordan en skal kunne fjerne kattemøkk, da kattene graver den ned! Ikke alle katter som graver ned møkka si nei.. Vil påstå at de aller færreste gjør det.. Innendørs i en kattekasse med sand er noe annet enn utendørs. Eneste plassen de lett får til å grave det ned utendørs er nabobarnas sandkasse
Kontormus Skrevet 5. januar 2015 #9 Skrevet 5. januar 2015 Ikke alle katter som graver ned møkka si nei.. Vil påstå at de aller færreste gjør det.. Innendørs i en kattekasse med sand er noe annet enn utendørs. Eneste plassen de lett får til å grave det ned utendørs er nabobarnas sandkasse Vel, all møkk som ligger åpent i dagen bør fjernes. Enten det er hundens eller kattenes. Mest sannsynlig er det mere hundemøkk enn kattemøkk siden katter går lenger. Denne hundeeieren få da heller ta den møkka hun ser, uansett hvem det er sin. Hundene er det tross alt båndtvang på, og bør være det minste hun kan gjøre når hun ikke overholder den.
Cynder91 Skrevet 5. januar 2015 Forfatter #10 Skrevet 5. januar 2015 Nå er det noe som heter båndtvang (for hunder), og det gjelder hele året i boligområder. Hvis hun ikke hører etter kan du forsøke å ringe politiet, evnt. fange inn hunden selv og levere den til Falck/Viking, som oppbevarer hunden og kontakter eier. Da må hun betale en sur sum for å få hunden tilbake, og sånt kan man lære av Ellers hvis kattene driter i hagene til naboene dine, så kan du spandere Get Off eller lignende på dem =) Det er det jeg også mener, greia er at hun aldri har nevnt til oss at kattene våre har gjort fra seg i hagen hennes og ingen av oss har sett det heller. Og personlig synes jeg det er utrolig barnslig at hun driver å tar hevn på denne måten... selvfølgelig hvis hun hadde kommet å sagt i fra på en orntlig måte at katter driter i hagen hennes hadde vi plukket det opp og strødd gel off for henne... Når jeg prøvde å snakke med henne sist *vanskelig å få inn et ord gjennom all skrikinga* virket hun overhode ikke interessert... hun ville bare ha kattene vekk.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 #11 Skrevet 5. januar 2015 Hun gjør det kanskje på pur f... fordi hun er lei av kattedrit i hagen sin. Anonymous poster hash: c6f09...dc9
Sirah Skrevet 5. januar 2015 #12 Skrevet 5. januar 2015 Jeg skjønner godt at hun ikke ønsker fremmede katter i hagen sin. Men hun viser det på en fryktelig barnslig måte. 2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 #13 Skrevet 5. januar 2015 Kan hun ikke sette opp et gjerde? Eller dere? Anonymous poster hash: 6f449...535
Cynder91 Skrevet 5. januar 2015 Forfatter #14 Skrevet 5. januar 2015 Hun gjør det kanskje på pur f... fordi hun er lei av kattedrit i hagen sin. Anonymous poster hash: c6f09...dc9 Det tror jeg og... men det får da være grenser for hvor barnslig man skal være
Cynder91 Skrevet 5. januar 2015 Forfatter #15 Skrevet 5. januar 2015 Kan hun ikke sette opp et gjerde? Eller dere?Anonymous poster hash: 6f449...535 Vi vurderer å gjøre det... det kommer til å se litt teit ut da siden ingen andre i nabolaget har satt opp gjerder... men må man så må man. kanskje kattene ikke velger å gå dit heller da
Petra75 Skrevet 5. januar 2015 #16 Skrevet 5. januar 2015 Skjønner ikke hvordan en skal kunne fjerne kattemøkk, da kattene graver den ned! Og katter og hunder er to vidt forskjelllige dyr, og det er faktisk urimelig å kreve at katter skal gå i bånd hvis de er vant til å være ute på egen hånd. Denne dama bør kunne ta en runde nå og da i hagene der hunden pleier å oppholde seg for å fjerne møkk. Skal en bo tett bør en evne det, ellers bør en flytte inn i et hus i skogen. Det gjelder for alle. Samme pokker, så skal man også som katteeier ta ansvar for dyra sine slik at de er til minst mulig plage for naboer. Klarer man ikke det får man flytte til et hus i skogen.. For øvrig så gjelder det det samme for hundeeiere. 1
Kontormus Skrevet 5. januar 2015 #17 Skrevet 5. januar 2015 Samme pokker, så skal man også som katteeier ta ansvar for dyra sine slik at de er til minst mulig plage for naboer. Klarer man ikke det får man flytte til et hus i skogen.. For øvrig så gjelder det det samme for hundeeiere. Ja. Bare at disse naboene syns ikke at de er til plage, og de har katter selv. Og denne damen har vel ikke så mye og klage over, hun som slipper hunden inn i hagene til folk for å drite. Men møkk som ligger rundt om skal fjernes.
Cynder91 Skrevet 5. januar 2015 Forfatter #18 Skrevet 5. januar 2015 Jeg synes i grunn synd på den valpen hennes... den lengste turen jeg har sett hu har gått med den er til postkassa og tilbake... det er vel derfor hu må slippe den løs... så den skal få løpt fra seg. Ellers står den ute og bjeffer i ren kjedsomhet tror jeg
Petra75 Skrevet 5. januar 2015 #19 Skrevet 5. januar 2015 Ja. Bare at disse naboene syns ikke at de er til plage, og de har katter selv. Og denne damen har vel ikke så mye og klage over, hun som slipper hunden inn i hagene til folk for å drite. Men møkk som ligger rundt om skal fjernes. Det er tydeligvis en nabo som syns det er plagsomt, da..
Kontormus Skrevet 5. januar 2015 #20 Skrevet 5. januar 2015 Det er tydeligvis en nabo som syns det er plagsomt, da.. I denne tråden reagerte hundens eier med å kreve at kattene skulle være i bånd, hvis hunden hennes måtte være det. Og det var vel det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå