Viking Skrevet 28. juni 2002 #1 Del Skrevet 28. juni 2002 Hei. Jeg har nettopp fått ny jobb, en jobb jeg føler jeg var veldig heldig som fikk. Til nå har jeg hatt prøvetid gjennom et rekruteringsbyrå. Nå er den snart gått ut, og jeg ble tilbudt fast jobb allerede etter en mnd. Jeg føler jeg har mye ansvar iforhold til mine kvalifikasjoner, jeg har ansvar for bedriftens regnskap. Lønn til 8 ansatte, og endel personalsaker. Når jeg har tid tar jeg forefallende kontorarbeid. Det hører med til historien at det ikke finnes rutiner på noe, så dette er og noe jeg må bygge opp. Regnskapet har vært ført eksternt så jeg har ingen mal å gå etter. Nå er jeg blitt bedt om å komme med et lønnskrav, og da trenger jeg litt hjelp fra kloke koner. Hva skal jeg kreve?? Har ingen formell utdannelse utover 3 årig vid. skole. Men har endel praksis. Kan noen gi meg tips Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Turi Skrevet 28. juni 2002 #2 Del Skrevet 28. juni 2002 Hvilken lønn har du hatt som vikar? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viking Skrevet 28. juni 2002 Forfatter #3 Del Skrevet 28. juni 2002 Jeg har 116,- timen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bertha Skrevet 28. juni 2002 #4 Del Skrevet 28. juni 2002 Du bør kreve MINST 130 kr /timen + overtid. Det er erfaringen jeg har fra min bedrift, med litt størrelse på. Vær også obs på at vikarbyråene er "sleipe". Ofte lokker de ut av deg hva du hadde i din forrige jobb, og setter lønna deretter. Har selv gått i den fella for noen år siden. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Turi Skrevet 29. juni 2002 #5 Del Skrevet 29. juni 2002 Be om 250 000,- i årslønn. Det er en vanlig "Sekretær"lønn i Oslo (kjenner ikke lønnsnivået i Valdres), og siden du har mye mer ansvar enn det burde det være godt innenfor selv utenfor storbyen. Det tilsvarer ca 140 kr.timen dersom du ikke jobber overtid. Får du det uten krangling, ber du om 10% lønnsøkning neste år. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå