Gå til innhold

kul i det ene brystet

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

noen som har hatt kul i brystet uten at det har vært farlig?? har oppdaget en kul i brystet og er litt bekymret..

skal ta mamografi,men skulle gjerne hørt om noen har hatt det samme?

hilsen litt engstelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Poirot

En venninde av meg hadde en kul i brystet. Var bare en ufarlig cyste som enkelt ble fjernet.

Så ja; det finnes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppdaget en ganske stor kul i brystet for mange år siden, og ble umiddelbart sent til biopsi og ultralyd (Fikk ultralyd istedenfor mammografi pga. ung alder). Det viste seg å være helt ufarlig. Det var fettvev som hadde kapslet seg inn. Jeg ble fortalt at jeg burde holde øye med kulen mht. forandringer og vekst. Jeg var til ultralyd ifjor og den var heldigvis uforandret.

Lykke til da :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

De fleste kvinner har hatt kul i brystet som er ufarlig. Vi blir skremte og slike kuler SKAL undersøkes.

Jeg går en gang i året. Nå rammer brystkreft stadig yngre kvinner, så derfor oppfordrer jeg alle til å la seg sjekke en gang i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

tusen takk for svar,hjelper veldig å høre sånt.man blir jo ganske redd.. den har blitt mindre etterhvert det er hvertfall et godt tegn tror jeg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En nær venninne av meg har akkurat vært igjennom hele runden. Fant en kul og ble sendt til mammografi og ultralyd (tror jeg det var) Helt uskyldig takk og pris!!!

Ifølge en annen venninne som er sykepleier så kan det være enormt mye annet som blir til kuler. Og når man er ung (og ikke i målgruppen for brystkreft egentlig) så er det mest sannsynlig det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Jeg har hatt en kul i brystet, to ganger i samme faktisk. Det var en cyste, som ble tømt ved at de stakk inn en nål og trakk ut væsken som cysten var fylt med. Skummelt å gå og ikke vite hva det er, men jeg er altså et eksempel på at det kan være helt ufarlig.

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

takk for svar alle sammen;)

til gjest over var kulen liten eller stor hard eller myk? skiftet den str. min har blitt mindre og er hard...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
takk for svar alle sammen;)

til gjest over var kulen liten eller stor hard eller myk? skiftet den str. min har blitt mindre og er hard...

Den var som en litt stor drue kanskje.. Helt rund i kantene, kjente liksom rundt hele. Tror ikke den skiftet størrelse. Det hender at cyster tømmer seg av seg selv, lekker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...