Gå til innhold

Hvilke merker er IKKE harry?!

Anbefalte innlegg

Gjest Lille-pus
Skrevet

Når et plagg eller et merke blir så populært at 'alle' kaster styringen og bare 'må' ha det fordi det er det eneste som der og da er 'in', og fordi de innbiller seg at de vil gi et bedre inntrykk eller bli oppfattet som 'finere' eller 'bedre' fordi de har knyttet et skjerf med en spesiel logo rundt halsen, - da er det 'harry' for meg.

'Harry' er for meg betegnelsen på noe som har blitt overpopulært og hvor Gud og Herman 'må' ha det.

Med andre ord når tidligere merkevesker til 50" bæres av snørrunger på 14 med leppestift og vaklevorne hæler på 10 cm.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

For meg er ingen designermerker harry - i seg selv.

Men måten plaggene/produktene brukes på kan være veldig, veldig harry.

For meg er det harry å se en fjortis med dunjakke, tøysko og MK-veske. Men den samme veska er ikke harry når den bæres av en kvinne som har klær som matcher veska.

Samme med LV. LV-veske for meg er harry når jeg for eksempel ser den slengt i en handlevogn på Kiwi, og eieren har allværsjakke og joggebukse. Eller på en fjortis på 20-bussen. Samme vesken er ikke harry på en elegant kvinne i Milano.

Eller la oss ta Hermes-beltet. Superharry når den som har beltet har T-skjorter med svære logoer og masse bling-bling. Ikke harry på en mann i et nedtonet, elegant antrekk.

Anonymous poster hash: b180d...533
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Når et plagg eller et merke blir så populært at 'alle' kaster styringen og bare 'må' ha det fordi det er det eneste som der og da er 'in', og fordi de innbiller seg at de vil gi et bedre inntrykk eller bli oppfattet som 'finere' eller 'bedre' fordi de har knyttet et skjerf med en spesiel logo rundt halsen, - da er det 'harry' for meg.

'Harry' er for meg betegnelsen på noe som har blitt overpopulært og hvor Gud og Herman 'må' ha det.

Med andre ord når tidligere merkevesker til 50" bæres av snørrunger på 14 med leppestift og vaklevorne hæler på 10 cm.

Gud og Herman?

Anonymous poster hash: f70da...512

• Liker 6
Skrevet

Jeg, er enig med Lille-pus.

Jeg syns f.eks at Celiné Boston er harry nå fordi den er så og si overalt, fordi jeg ikke gidder å legge merke til om det er en Celiné eller en H&M lenger..

• Liker 1
Skrevet

Veldig enig med det du skriver her.

Skrevet (endret)

Jeg samler på lv vesker elsker dem. Hvordan de eldes med verdighet og det håndarbeidet lagt ned i de. Derimot liker jeg absolutt ikke canvas veskene med logo. Min forkjærlighet er de i ekte lær. De er elegante og inkorporerer lv merket med en eleganse og klasse bare lv vesker i den prisklassen kan. https://www.google.no/search?q=louis+vuitton&client=ms-android-samsung&espv=1&source=lnms&tbm=isch&sboxchip=Bilder&sa=X&ei=TWurVPaZJMb2O7bCgfgF&ved=0CAYQ_AUoAQ#facrc=_&imgrc=xB60igg0Twk2qM%253A%3BpAoC_8OCdSgRXM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.spottedfashion.com%252Fwp-content%252Fuploads%252F2014%252F04%252FLouis-Vuitton-Capucines-Fuschia-BB-Bag-Summer-2014-e1398073269464-300x300.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.spottedfashion.com%252F2014%252F04%252F21%252Flouis-vuitton-capucines-bb-bag-reference-guide%252F%3B300%3B300her er ett eksempel. Men det finnes de med ennå mindre logohttps://www.google.no/search?q=epi+leather&client=ms-android-samsung&espv=1&source=lnms&tbm=isch&sboxchip=Bilder&sa=X&ei=yGurVLeOHcn0PJrLgZgF&ved=0CAYQ_AUoAQ&biw=360&bih=559#facrc=_&imgrc=jSK989qMqNdDiM%253A%3B2d2X1MruWlvfvM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.luxurybagsplaza.com%252Fupfile%252F20130212%252FLouis-Vuitton-Epi-Leather-Monceau-BB-M40783-Purplish-Red67476.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.eae.com.tr%252FStyles%252Fweb401.asp%253Fsale%252FLouis-Vuitton-Epi-Leather-Monceau-BB-M40783-Purplish-Red-13755.html%3B500%3B500

https://www.google.no/search?q=soft+lockit+pm&client=ms-android-samsung&espv=1&source=lnms&tbm=isch&sboxchip=Bilder&sa=X&ei=AG-rVJKBHMPXPOOHgKgK&ved=0CAYQ_AUoAQ&biw=360&bih=559#facrc=_&imgrc=L79Az96CXIrseM%253A%3BdIx5eLeIXj7lQM%3Bhttp%253A%252F%252Fcontent.purseblog.com%252Fimages%252F2014%252F04%252FLouis-Vuitton-Soft-Lockit-Magnolia.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.purseblog.com%252Flouis-vuitton%252Flouis-vuitton-soft-lockit%252F%3B968%3B1000

So nei lv er ikke bare logo på logo med fake vesker tvert i mot. Men disse koster gjerne litt og da utgår de med glans til tenåringene i handlekurven til kiwi.

Endret av lillemy02
Gjest Keikolina
Skrevet

Var en grei regel før, når bønda har det er det ut.

AnonymBruker
Skrevet

Var en grei regel før, når bønda har det er det ut.

Hva legger du i "bønda"?

Jeg eier en stor landbrukseiendom, men har en klassisk franskinspirert stil (min mann er fransk, og vi tilbringer de fleste ferier hos hans søster i Paris eller familiens feriested i sør)

Ser ingen konflikter der ;)

Men om du setter meg som standarden for "harry", kan jeg jo godt legge ut en liste over klærne mine, så du vet hva du skal styre unna ;)

Anonymous poster hash: 98057...fb3

Skrevet

Jeg syns ingen merker er harry i seg selv. Det jeg syns er harry er kopier av merker. For eksempel mennesker i velurjoggedress med en fake LV veske. Det er for meg ”harry”.

Forbinder egentlig harry med svensketur og folk på 50 år i grilldress, så har litt vanskeligheter med å koble fine, ekte vesker og merker opp mot begrepet harry.

Gjest Gjest_Idja
Skrevet

Hele harrybegrepet er bare utvannet og meningsløst. :(

Før var det lilla grilldress som var harry, nå er det alt som er populært og tilgjengelig for de fleste som er blitt harry.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hele harrybegrepet er bare utvannet og meningsløst. :(

Før var det lilla grilldress som var harry, nå er det alt som er populært og tilgjengelig for de fleste som er blitt harry.

Grilldress er det jo ingen som går med lengre, så begrepet utvikler seg.

Gjest Gjest_Idja
Skrevet

Grilldress er det jo ingen som går med lengre, så begrepet utvikler seg.

Jo men det beskriver ikke samme type folk en gang. Det har utviklet seg ja, til å bli et så stort begrep at det ikke lenger beskriver noe som helst annet enn at folk følger strømmen. Opprinnelig var det nesten motsatt - harry folk var folk som rett og slett ikke brydde seg om mote eller hva strømmen gjorde, men tok på seg grilldress eller slitt olabukse og tresko fordi det var det som var praktisk. Nå er harry folk plutselig majoriteten av Norges befolkning. Det er jo ikke noe gøy med det begrepet lengre, nå er det bare et tomt snobbebegrep folk bruker for å rakke ned på "alle".

• Liker 3
Gjest Keikolina
Skrevet

Hva legger du i "bønda"?

Jeg eier en stor landbrukseiendom, men har en klassisk franskinspirert stil (min mann er fransk, og vi tilbringer de fleste ferier hos hans søster i Paris eller familiens feriested i sør)

Men om du setter meg som standarden for "harry", kan jeg jo godt legge ut en liste over klærne mine, så du vet hva du skal styre unna ;)

Ja, du er bonde. Da er det felleskjøp dressen som gjelder. Sånn er livet.
Gjest Gjest_Idja
Skrevet

Hva legger du i "bønda"?

Det skal nå litt mer til enn å eie en stor eiendom for å være bonde, da...

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det skal nå litt mer til enn å eie en stor eiendom for å være bonde, da...

Min far drev eiendommen selv, og brukte kjeledress. Men det var jo arbeidsantrekk og definerte ikke "stilen" hans ellers.

Jeg har aldri oppfattet gårdbrukere som spesielt "harry". Langt mer "harryhet" i drabantbyer osv.

Det mest "harry" stedet jeg har bodd i Norge er nok Kongsvinger. Nå bor jeg landligere i Hedmark og har langt mindre harry nærmiljø.

• Liker 1
Skrevet

Min far drev eiendommen selv, og brukte kjeledress. Men det var jo arbeidsantrekk og definerte ikke "stilen" hans ellers.

Jeg har aldri oppfattet gårdbrukere som spesielt "harry". Langt mer "harryhet" i drabantbyer osv.

Det mest "harry" stedet jeg har bodd i Norge er nok Kongsvinger. Nå bor jeg landligere i Hedmark og har langt mindre harry nærmiljø.

Drabantbyer kan jeg være enig med. Det mest harry stedet jeg har bodd er Drammen :laugh:

Andre harry steder er blant annet: Askim, Trøgstad, Kråkstad og Notodden,.

Skrevet

Ikke ta det så jækla personlig, du skjønte nok hva hun mente

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ikke ta det så jækla personlig, du skjønte nok hva hun mente

Nei, jeg skjønner faktisk ikke hva hun mener og ba henne derfor utdype.

Folk mener mye forskjellig når de kommer med negative bemerkninger om "bønda". Noen mener alle som bor landlig f. eks. Den eneste fellesnevneren jeg har sett i slike typer uttalelser er fordomsfullhet og kunnskapsløshet.

• Liker 1
Gjest Tigress
Skrevet

Omgrepet "harry" er jo i ferd med å miste alt innhald - det brukast heilt medvitslaust om alt folk ikkje likar, utan nyansar.

AnonymBruker
Skrevet

Drabantbyer kan jeg være enig med. Det mest harry stedet jeg har bodd er Drammen :laugh:

Andre harry steder er blant annet: Askim, Trøgstad, Kråkstad og Notodden,.

Horten er ekstremt harry.. Det er derfor begrepet "Horten-Harry" finnes. En helt særegen harrylook :fnise:

Og Harstad.

Hva ER det med byer på H?

Anonymous poster hash: ef7b4...7d9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...