Gå til innhold

Farget eyeliner? Kan noen hjelpe en nybegynner?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er blond og har blå øyne. Jeg har lyst til å pynte meg litt ekstra til et bryllup, bruker veldig lite sminke til vanlig. Så ha lyst til å prøve eyeliner og noen punktvipper. Jeg bruker svart mascara til vanlig, men føler at svart eyeliner er veldig hardt? Jeg blir som oftest mer panda enn pen. Kan jeg bruke brun eyeliner?

Hvilken type er best for en som er helt fersk? Hvordan kan jeg få svart eyeliner til å bli fint? Føler også at jeg får "lyse mellomrom" mellom vippene...

Anonymous poster hash: f58a0...db7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

tenker du under øyet eller inni våtlinja? det er fint med hvit/beige farge på våtlinja og en mer mørkbrun/mellombrun farge under, da ser det også ut som du har større og mer åpne øyne :-) spørs selvsagt hva du har tenkt å ha på øyelokket også, da!

Anonymous poster hash: e8843...b13
AnonymBruker
Skrevet

tenker du under øyet eller inni våtlinja? det er fint med hvit/beige farge på våtlinja og en mer mørkbrun/mellombrun farge under, da ser det også ut som du har større og mer åpne øyne :-) spørs selvsagt hva du har tenkt å ha på øyelokket også, da!

Jeg tenkte langs vippene oppe? 😊

AnonymBruker
Skrevet

skal gå fint med sort eyeliner da, så lenge den ikke blir for tykk! spørs også på hvilken fasong du har på øynene og hvor mye av selve øyelokket man ser når du har øynene åpen! Jeg pleier bare å ta en tynn linje så nærmt vippekanten som mulig, så pleier jeg å bruke dipliner istedenfor eyeliner. Er nok også fint med brun/mørkebrun liner, som sagt kommer dette an på hvilken look du tenker å gå for!

og for å slippe de "hvite" flekkene innimellon, kan du ta eyeliner på våtlinjen oppe :) er litt ubehagelig i starten kanskje, men bare hold øyelokket bak og himle med øynene, så går det bra!

AnonymBruker
Skrevet

skal gå fint med sort eyeliner da, så lenge den ikke blir for tykk! spørs også på hvilken fasong du har på øynene og hvor mye av selve øyelokket man ser når du har øynene åpen! Jeg pleier bare å ta en tynn linje så nærmt vippekanten som mulig, så pleier jeg å bruke dipliner istedenfor eyeliner. Er nok også fint med brun/mørkebrun liner, som sagt kommer dette an på hvilken look du tenker å gå for!

og for å slippe de "hvite" flekkene innimellon, kan du ta eyeliner på våtlinjen oppe :) er litt ubehagelig i starten kanskje, men bare hold øyelokket bak og himle med øynene, så går det bra!

Åå, tusen takk 😊 men hva er forskjellen på dipliner og eyeliner? Er eyeliner blyant, og dipliner penn?

AnonymBruker
Skrevet

Dipliner er flytende eyeliner (oftes i en slags tube) og eyeliner er blyant, ja :-) Finnes også eyeliner"penner", som kanskje er noe av det enkleste å bruke! Ser ut som en slags markeringstusj, og om du får tak i en med tynn tipp så skal det være ganske lett å påføre :)

Gjest Carressa
Skrevet

Dipliner er flytende og eyeliner er fellesbetegnelsen på alle typer, både flytende, blyant, gelé osv. Siden du ikke pleier å bruke så mye sminke så synes jeg du bør gjøre det så enkelt som mulig og gå for en brun eller svart blyant:) øv deg på å legge den så tett inntil vippene du kommer. Det viktigste å tenke på er at det ikke blir en glippe mellom vipper og liner, at lineren ikke blir altfor tjukk (panda;)) og at den blir så jevn som mulig.

Skrevet

Jeg synes ofte eyeliner fra blyant holder dårligere enn flytende eyeliner. Også noe å tenke på! Flytende krever litt mer øvelse, men er bare å ruste seg med masse q-tips i starten så går det seg til :)

Blyant er derimot flott om man vil ha en litt dusere strek og man kan også "låse" produktet bedre ved å legge øyeskygge i samme farge over eyelineren.

Skrevet

Jeg bruker svart mascara og brun, flytende eyeliner. Fungerer fint :) Jeg syns Estee Lauder har en veldig fin brun eyeliner (zero smugde tror jeg den heter), og l`Oreal sin er også ganske bra. Enig i at svart mascara blir hardt på oss som er lyse og har blå øyne :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker svart mascara og brun, flytende eyeliner. Fungerer fint :) Jeg syns Estee Lauder har en veldig fin brun eyeliner (zero smugde tror jeg den heter), og l`Oreal sin er også ganske bra. Enig i at svart mascara blir hardt på oss som er lyse og har blå øyne :)

Har du bilde? 😊 hva heter den fra loreal?

Skrevet

Har du bilde? hva heter den fra loreal?

Anonymous poster hash: f58a0...db7 [/acronym

Den fra l`Oreal heter superliner.

Gjest Lille-pus
Skrevet

Hvis jeg var deg så ville jeg byttet ut sort med grått.

Du er lyshåret og har blå øyne, dermed mistenker jeg at du også har lys, nordisk hud.

Da blir sort veldig hardt (alt for hardt).

Brunt kan fungere, men personlig synes jeg brunt er best til dem som har gylden tone i huden, altså dem som blir gulbrune i solen.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg var deg så ville jeg byttet ut sort med grått.

Du er lyshåret og har blå øyne, dermed mistenker jeg at du også har lys, nordisk hud.

Da blir sort veldig hardt (alt for hardt).

Brunt kan fungere, men personlig synes jeg brunt er best til dem som har gylden tone i huden, altså dem som blir gulbrune i solen.

Jeg har en gul undertone i huden. Jeg er dog lys i huden, burde jeg gå for brunt eller grått da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...