Gå til innhold

Kvinner: Ta kontakt med musiker på konsert?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke helt hvor jeg skal poste dette innlegget, men jeg poster det her siden det dreier seg om å ta kontakt med folk, fortrinnsvis av det motsatte kjønn.

Jeg, mann i trettiårene, spiller i et band, og vi opptrer på små og halvstore tilstelninger. Mye av musikken har høy partyfaktor, men jeg får da briljere på mitt instrument innimellom, og som oftest ser det ut som om publikum har det bra når vi spiller.

Mens vi spiller hender det at jeg ser et og annet hunnkjønn som kommer med en og annen flørtende gest mot meg, men hvis noen kommer bort for å snakke i pausene er det stort sett menn som vil snakke om musikk og instrumenter. Det er jo artig det, men det hadde jo vært artigere å flørte med ei snerten dame.

Problemet er at jeg paradoksalt nok er veldig sjenert og innadvendt. Som musiker på scenen ser jeg sikkert ikke slik ut, da er jeg veldig livlig. Å ta kontakt med folk i pausen derimot er en veldig høy terskel for meg. Stort sett kjenner jeg ingen der vi spiller, og da føler jeg meg litt påtrengende hvis jeg går og spør om å få sette meg ved et bord.

Hvordan oppleves det fra den andre siden? Kvinner, når dere er på konsert og får en mini-crush på en i bandet, hva skal til for at dere prøver å ta kontakt i pausen?

Anonymous poster hash: d9a2d...587
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det måtte være om han kom og sto ved siden av meg i baren. Gadd aldri løpe rundt etter musikere, fordi jeg synes det er utrolig patetisk og fordi musikere av en eller annen grunn hadde det med å interessere seg for meg uansett ( ikke de som holdt konsert).

Synes det er litt merkelig at de ikke tar noe særlig kontakt med deg, mannen er lydtekniker og når enkelte kvinner ser at han henger med bandet og jobber på scenen, viser de interesse. Heldigvis er han fryktelig travel ;)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan synes at en musiker er veldig kjekk og tiltrekkende, men ville likevel ikke ønsket kontakt med han, ettersom han bare er på gjennomreise. Jeg vil ha et forhold. Sist gang jeg hørte på en som var veldig tiltrekkende, så hadde vi tydelig øyekontakt noen ganger under konserten, men det betyr altså ikke at jeg søker kontakt. Jeg bare nyter synet og gir han litt bekreftelse. ;)

Anonymous poster hash: 48564...82d
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke tatt kontakt fordi jeg ville regnet med at det var så mange andre som gjorde det. Hadde ikke ønsket å bli sett på som "den typen" som tar kontakt med og svermer for musikere. Hvis han hadde tatt kontakt, derimot.. ;-)

Anonymous poster hash: ce21b...666
  • Liker 1
Skrevet

Jeg pleier å kikke litt på han mens han spiller jeg. Også vips kommer han etter de har spilt ferdig ;) Neida, jeg får ofte god kontakt med musikere da jeg stortsett alltid kjenner noen som kjenner noen :)

Synes musikere er litt kult da ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...