Gjest KlippKlapp Skrevet 4. januar 2015 #1 Skrevet 4. januar 2015 Jeg må si jeg personlig sliter litt med å skjønne at det å spise noe bestemt en bestent dato fremstår mer merkelig enn ikke å gjøre det.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2015 #2 Skrevet 4. januar 2015 Jeg blir veldig utagerende hvis jeg får snusen i noe sånt. Anonymous poster hash: 25026...675 7
Tibbie Skrevet 4. januar 2015 #3 Skrevet 4. januar 2015 Jeg er veggis, så spiser ikke noe av den nasjonale tradisjonsmaten, nei. Spiser som jeg vanligvis gjør 3
Gjest Emera Skrevet 4. januar 2015 #4 Skrevet 4. januar 2015 (endret) Noen jeg kjenner hadde et år fiskeboller i hvit saus på nyttårsaften. Jeg ringte politiet. De fikk to år. Endret 4. januar 2015 av Emera
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2015 #5 Skrevet 4. januar 2015 Jeg reagerer kun hvis jeg får vite at noen spiser pizza/hamburger på julaften/nyttårsaften. Nå er jeg vegetarianer og mannen min delvis kjøtteter, så hos oss er det nøttesteik og hjortesteik som står på menyen på julaften. Nyttårsaften er vi så matlei at vi bare lager god restemiddag (fra julaften) og spiser det. Anonymous poster hash: 0733d...ca9
BlendaSensitive Skrevet 4. januar 2015 #6 Skrevet 4. januar 2015 Nei, vi gjør ikke det nemlig. Seriøst, billig ribbe er ikke festmat! Pølser spiser vi resten av året også. Men godt å få servert lutefisk eller ribbe en gang i løpet av desember hos min slekt, midt i travel førjulstid. Vi lager ulike tre-fire retters middager, har alltid svigerfamilie hos oss. God champagne som apertiff og god vin til maten. Kan vel legge til at vi kommer fra ulike land og ikke bor i Norge. To av deltagerne til jul er også vegetarianere.
Alvea Skrevet 4. januar 2015 #7 Skrevet 4. januar 2015 En mann i 30 årene jeg kjenner pleier å spise taco på juleaften. Forsto det slik at de er en del single som feirer julen sammen og da lager de skikkelig tacomiddag. Jeg så bilder av det tacobordet og det så svært fristende ut. Har full forståelse av at alle ikke liker den tradisjonelle julematen og heller velger å spise det beste de kan få
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2015 #8 Skrevet 4. januar 2015 Bryr meg midt i brunøyet hva andre spiser på julaften, nyttårsaften osv. De får spise akkurat det de vil Anonymous poster hash: dc263...cdb
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2015 #9 Skrevet 4. januar 2015 Vi spiser pizza på julaften og pasta på nyttårsaften! Riktignok hjemmelaget med masse deilige ingredienser. God rødvin til er det også. Anonymous poster hash: dedfe...869
Gjest Lille-pus Skrevet 4. januar 2015 #10 Skrevet 4. januar 2015 Nei kjære vene, det er faktisk ikke spiseplikt mht. menyen på høytidsdager, ikke engang i Norge. Kjenner en mann som er vokst opp med kokt hamburgerrygg servert med sennepssaus, rosenkål, gulerøtter og poteter. Skikkelig godt det også, og det var den familiens tradisjon.
Gjest The damned Skrevet 5. januar 2015 #11 Skrevet 5. januar 2015 Nei, bryr meg lite og er vant til å spise annerledes selv. I år feiret jeg hos svigers, og da ble det ribbe, men det er ikke noe must for meg. Men jeg vil helst spise noe ekstra godt. Noe jeg ikke spiser ellers. Jeg synes det er litt rart at folk spiser grandiosa, men mulig det er folk som er alene eller noe sånt. Men helt greit det, så lenge jeg slipper å spise det
Gjest Blåbæret. Skrevet 5. januar 2015 #13 Skrevet 5. januar 2015 Nei, så lenge jeg får pinnekjøttet mitt, så driter jeg langt i hva andre spiser.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 #14 Skrevet 5. januar 2015 Jeg reagerer ikke. Folk må få spise det de vil. Jeg kommer til å lage noe jeg selv har lyst på på julaften, noe vegetarisk. Om gjestene ikke er fornøyd med menyen får de ta med mat selv. Selv tar jeg med vegetarisk mat (både til meg selv og nok dersom andre vil ha) når jeg blir bedt et sted hvor det serveres tradisjonell julemat. Ikke noe problem når det avtales på forhånd Anonymous poster hash: 3abc7...a2d
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 #15 Skrevet 5. januar 2015 Nei folk gjør som de vil:) Men hadde blitt litt skuffet om jeg ble servert noe annet enn julemat på julaften. Det er jo tradisjon:) Anonymous poster hash: cccf4...8e7
pinar Skrevet 6. januar 2015 #16 Skrevet 6. januar 2015 Årets (vel nesten) julemiddag var yoghurt og musli så nei Jeg feirer ikke jul da, men syns uansett det er så mye annen mat som smaker bedre enn typisk julemat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå