AnonymBruker Skrevet 4. januar 2015 #1 Skrevet 4. januar 2015 For å gjøre en lang historie litt kortere: Jeg har hatt flere dårlige frisørerfaringer tidligere. Har hatt samme sveis siden jeg var 14-15 år. Er nå 22. Har mørkebrunt (ufarget hår) ned til under puppene. Det meste er i samme lengde, har sideskill og håret på sidene er en anelse kortere.. Er veldig lenge siden jeg klippet meg sist, og med nesten daglig bruk av rettetang så det er dessverre ganske slitt.. Har utsatt å klippe meg, rett og slett for jeg er livredd for forandringer. Jeg hater forandringer! Men siden det er såpass slitt, så føler jeg at jeg nesten er nødt.. Er bare så redd for at det blir for kort, at jeg ikke liker det osv..Er også ganske avhengig av en viss lengde på håret og luggen da jeg jobber på sykehjem der jeg må ha håret bort fra ansiktet. Kjenner en klump i magen bare jeg tenker på det. Sikkert fordi jeg har hatt dette håret såpass lenge.. Er veldig pinglete når det gjelder å forandre hår/sminke. Håret mitt ser omtrent slik ut nå, har samme lengde, farge og sveis: http://cdn03.cdn.justjaredjr.com/wp-content/uploads/pictures/2014/05/gomez-ballet/selena-gomez-american-ballet-theatre-gala-12.JPG Om jeg skal klippe bort ALT det slitte vil håret mitt ende opp med denne lengden, men da vil jeg beholde den skillen jeg allerede har: http://media1.popsugar-assets.com/files/2014/01/30/783/n/1922398/cf1c1b9c2e45021b_thumb_temp_image338280281391103324/i/Selena-Gomez-Dating-Austin-Mahone.jpg Det som gjør at jeg får minst lyst er at jeg har naturlig krøllete hår. Jo kortere det er jo mer står det ut. Så om jeg klipper av lengde så kommer håret mitt til å stå ut som en ball.. Og det betyr ENDA mer tid på retting = skade håret mer.. Hva hadde dere gjort?? Anonymous poster hash: 8e0d1...293
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2015 #2 Skrevet 4. januar 2015 Dette bildet er kanskje et bedre eksempel på hvor kort det kanskje kan bli: https://s.yimg.com/os/publish-images/homes/2014-11-08/8e38ebc0-66e0-11e4-8e22-4d84734519cf_458459236.jpg Tenk dere naturlige krøller og den lengden der.. Er det mulig å be frisøren om å ikke klippe ALT det slitte, men bare det verste?? For noen steder er håret knekt helt på midten.. ikke bare i tuppene. Anonymous poster hash: 8e0d1...293
Gjest Gjest_Calavi Skrevet 4. januar 2015 #3 Skrevet 4. januar 2015 Du kan be frisøren om akkurat det du vil, men jeg vil anbefale deg å klippe bort alt det slitte. Du vil fortsatt ha langt hår om du klipper deg slik du linker til på det siste bildet, og håret ditt vil garantert se sunnere og penere ut
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2015 #4 Skrevet 4. januar 2015 Jeg hadde hår ned til ræva i høst, og klippet det til rett under skuldrene. Egentlig 10 cm for kort, men jeg hadde en halvmeter med svart hår som jeg ville bli kvitt.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2015 #5 Skrevet 4. januar 2015 Langt slitt hår, ser fort veldig sjuskete og ustelt ut. Forklar frisøren hva du er redd for, hvordan du vil ha det og frisører er ofte veldig flinke til å forklare hvordan du best tar vare på håret ditt. Jeg hadde hår ned til korsryggen som var slitt og klippet meg til skulderlengde i sommer (hadde ikke trengt å ta så mye, men tenkte at om en først skal klippe mye får en gjøre det ordentlig) - ja den første uken syntes jeg det var skikkelig fælt, men nå? Jeg angrer ikke et sekund! Anonymous poster hash: 39389...123
Sandie Skrevet 4. januar 2015 #6 Skrevet 4. januar 2015 Jeg hadde hårlengde nedenfor puppene frem til jeg klippet det før jul.Da litt lengre enn til skuldrene. Det er mye jobb å holde et veldig langt hår pent.Jeg vil anbefale deg å klippe bort alt det slitte,det føles mye bedre,er mindre jobb å style og ser som regel bedre ut.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2015 #7 Skrevet 4. januar 2015 Tusen takk for svar! Ser alle sier jeg burde klippe meg, så får vel bare bite tennene sammen og bestille en time snart.. Må bare vente til lønna kommer! Hvordan ville dere klippet? Samme frisyre som det øverste (bare i en kortere versjon) eller ville dere prøvd noe annet? Evt. hvordan? Hadde kanskje vært en grei ide å tatt med et bilde til frisøren slik at hun har en viss peiling på hva jeg egentlig vil ha eller? Anonymous poster hash: 8e0d1...293
Gjest brutal_mann Skrevet 4. januar 2015 #8 Skrevet 4. januar 2015 Så lenge håret berører skuldrene så er det OK!
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2015 #9 Skrevet 4. januar 2015 Enig i at det er bedre å klippe skikkelig. Jeg hadde hår til midjen i våres, men fet var utrolig slitt og fælt, så i sommer klipte jeg meg til ca skulderlengde. Litt skummelt med en gang siden jeg hadde hatt langt hår hele livet (og aldri kortere enn til puppene), men jeg ble veldig fornøyd. Nå har jeg klipt meg på nytt igjen to ganger i løpet av høsten også, for nå synes jeg faktisk at skulderkort er mye finere på meg enn det lange håret jeg alltid har hatt Anonymous poster hash: fb0e0...da8
kills Skrevet 4. januar 2015 #10 Skrevet 4. januar 2015 Du kan si til frisøren at h*n ikke får klippe over en bestemt lengde. De kan fortsatt anbefale deg det, men de kommer mest sannsynlig ikke til å klippe av deg mer enn du ønsker.
Gjest Tigress Skrevet 5. januar 2015 #11 Skrevet 5. januar 2015 Eg ville ha bedt frisøren om å klippe vekk alt som er slitt, og så gje deg ein sveis som passar til krøller. Det er veldig mykje enklare å arbeide med håret enn mot det. Seier eg som også hadde krøller då det var lengre.
Mona26 Skrevet 9. januar 2015 #12 Skrevet 9. januar 2015 (endret) Jeg er også en tilhenger av langt hår. For en tid tilbake siden, hadde jeg misshandlet håret mitt med både bleiking, permanent og en lang strandferie. Håret mitt var bare en stor slitt frizz. Jeg endte opp med å klippe bob. Jeg ANGRET bittert i mange år. Ikke fordi bob er stygt, men kan være litt kjedelig, og det var mye mer jobb enn jeg trodde, måtte alltid fønes, rettes og kunne aldri ha det i hale. Jeg har veldig tykt hår så det stod i en slags trekant om jeg ikke brukte rettetang. Jeg måtte ikke klippe bob altså, men jeg var så lei håret mitt og frisøren foreslo det. Poenget er at jeg skjønner greia. Du må bare være påståelig og si hvor mye du vil klippe. Er ditt hår og du bestemmer, er ikke som om du tar skade av å ha slitt hår. Er ikke alltid frisørens forslag passer til kundens hår ( eks; mitt tykke hår burde aldri blitt klippet i en rett bob) Men få bort de der slitte fjonene i tuppene, kanskje om du tar fra under brystet til litt over midt på? ( kommer jo an på bryst str dette her da ) Du trenger kanskje å få klippet det opp litt også? da vil du få beholde mye av lengden, men få bort en god del slitte partier. Håret blir da mye mer luftig på den måte. Langt hår kan ikke klippes på så veldig mange spennede måter. Det er lissom litt oppklippet ( aner ikke hvordan det skrives?) her og der og ved ansiketet som er greia. Men husk at man trenger ikke å ha rapunzel lengde på håret for at det skal se langt ut Endret 9. januar 2015 av Mona26
sunflower Skrevet 9. januar 2015 #13 Skrevet 9. januar 2015 Eg ville ha bedt frisøren om å klippe vekk alt som er slitt, og så gje deg ein sveis som passar til krøller. Det er veldig mykje enklare å arbeide med håret enn mot det. Seier eg som også hadde krøller då det var lengre. Helt enig! Jeg har MASSE naturlige krøller, og har hår som går til rett nedenfor skuldrene. Det er klippet i en sveis som fremhever krøllene, heller enn en sveis tilpasset rett hår. Jobb med det du har
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå