Gå til innhold

Hjelp! Erstatte mel med kokosmel..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei!

Ikveld har jeg forsøkt å bake scones med kokosmel og kokosmelk istedenfor hvetemel og melk..

Prøvestekte en scone og det ble helt mislykket! :/ den ble brent utenpå og rå inni og smakte egentlig veldig ekkelt..

Sitter igjen med en stor deig som jeg ikke helt vet om jeg kan gjøre noe med/endre på for å få den bedre?

Noen som har noen erfaringer med å bake med kokosmel/melk? Jeg er egentlig helt grønn på baking...så alle tips mottas med takk!

Anonymous poster hash: 07467...aae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Flunka

Når jeg bruker kokosmel så er det når jeg baker lavkarbo. Bruker altså ikke gjär osv, og det blir aldri samme mengder med kokosmel som det blir med hvetemel.

Skal du bake med kokosmel så burde du finne oppskrifter med dette, ikke bare bytte rakt av med hvetemel

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når jeg bruker kokosmel så er det når jeg baker lavkarbo. Bruker altså ikke gjär osv, og det blir aldri samme mengder med kokosmel som det blir med hvetemel.

Skal du bake med kokosmel så burde du finne oppskrifter med dette, ikke bare bytte rakt av med hvetemel

Aha.. Leste at man kunne bytte ut med kokosmel uansett, men da var det feil :/ da får jeg kaste deigen å prøve med en ordentlig oppskrift beregnet for kokosmel :) takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med gjær vil det uansett ikke virke, da det ikke er gluten i kokosmel. I oppskrifter med mandelmel kan man bruke kokosmel isteden, men da kreves det mye mindre.

I kaker og lignende uten gjær, er det lettere å prøve seg frem. Jeg vil likevel anbefale å prøve oppskrifter hvor det skal være kokosmel, frem til du vet hvordan melet virker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Med gjær vil det uansett ikke virke, da det ikke er gluten i kokosmel. I oppskrifter med mandelmel kan man bruke kokosmel isteden, men da kreves det mye mindre.

I kaker og lignende uten gjær, er det lettere å prøve seg frem. Jeg vil likevel anbefale å prøve oppskrifter hvor det skal være kokosmel, frem til du vet hvordan melet virker :)

Det var ikke gjær i oppskriften :)

Men takk for svar begge to, skal prøve meg litt frem med oppskrifter beregnet for kokosmel :)

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva var det i oppskriften? Kanskje røren kan brukes til f.eks kokoslapper=)? Består av egg, kokosmel, kokosmelk, søtning, bakepulver og evt. vanilje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...