AnonymBruker Skrevet 4. januar 2015 #1 Skrevet 4. januar 2015 Gutten vår på 2,5år har begynt å sitte på do av og til. Da leser vi et eventyr og seansen er veldig positiv for han. Ofte bytter han mellom potta og doring underveis i eventyret. Det har skjedd bare en gang i løpet av et par måneder at han har tisset på do, og en gang i barnehagen. I det siste bæsjer han i bleia, så sier han at han vil sitte på do med bæsjen. Vet ikke helt hva han mener med dette? Jeg føler at jeg må ta av bleia og vaske bort bæsjen, men da er det ikke så nøye med dosittingen lengre. Noen som har gode tips til hva jeg skal gjøre? Dette er vårt eldste barn, og jeg er helt uerfaren. Anonymous poster hash: ee366...755
minister-mio Skrevet 4. januar 2015 #2 Skrevet 4. januar 2015 Dersom han har bæsja i bleik kan du vaske han og så sette han på do
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2015 #3 Skrevet 4. januar 2015 Dersom han har bæsja i bleik kan du vaske han og så sette han på do Jeg gjør det, men da er det ikke alltid han er interessert. Men hva mener han med å gjøre dette egentlig? Og er det noe vi kan gjøre for å komme han i forkjøpet, eller skal det bare så sin gang? Anonymous poster hash: ee366...755
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2015 #4 Skrevet 4. januar 2015 Få med det meste av bæsjen når du tar av bleia, og sett ungen på do. La ham sitte litt, tørk og vask. Sånn ville vår ha det når hun så smått begynte å interessere seg for do.Anonymous poster hash: 7bdda...ea7 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #5 Skrevet 7. januar 2015 Få med det meste av bæsjen når du tar av bleia, og sett ungen på do. La ham sitte litt, tørk og vask. Sånn ville vår ha det når hun så smått begynte å interessere seg for do.Anonymous poster hash: 7bdda...ea7 Aha, kanskje det er det han vil. Takk Anonymous poster hash: ee366...755
79kreps Skrevet 7. januar 2015 #6 Skrevet 7. januar 2015 Du legger vel merke til når han må bæsje? Hva med å sette ham på do så snart du merker at det skjer noe, så går det ikke lange tiden før han gir beskjed selv.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #7 Skrevet 7. januar 2015 Du legger vel merke til når han må bæsje? Hva med å sette ham på do så snart du merker at det skjer noe, så går det ikke lange tiden før han gir beskjed selv. Nei, gjør egentlig ikke det. Anonymous poster hash: ee366...755
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #8 Skrevet 8. januar 2015 Et barn på 2,5 år burde vært tørrtrent for lenge siden. Her gir han helt klart uttrykk for at det er på do han vil. At du som forelder ikke merker at sønnen din bæsjer/er treng forteller at du ikke følger godt nok med. Vær observant, sett han på toalettet når du merker at han er trengt og så går det av seg selv.Anonymous poster hash: 6b3dd...a17
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #9 Skrevet 8. januar 2015 Da sier du som det er, bæsjen er kommet i bleia, da er der ikke mer bæsj igjen til å bæsje på do. Neste gang må vi prøve å gå på do før bæasjen kommer i bleia. Da går bæsjen med et plopp i do, sant? Basjer han omtrent på samme tidspunkt hver dag så sett han på do en times tid tidligere. Snakke, snakke og forklare. gutter er senere enn jenter, og nå på vinteren med mye klær er ikke detre like enkelt, alltid. Men hjelp barnet til å bli obs på hva som skjer og hvordan dette gjøres. Verken du eller han har bruksanvisningen på kroppen hans, for å skrive om en annen i en annen tråd. Hun ville ha barn med bruksanvisning!Anonymous poster hash: f1938...4cf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå