Gå til innhold

Han er tidligere kriminell og straffedømt.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kommet i kontakt med en hyggelig fyr på Tinder. Vi chattet i hele går og vi har en fin tone.

Han var ærlig om at han har sittet inne i 18mnd pga ran og salg av narkotika og han har vært på "den rette siden av loven" i over 5 år. Med utdannelse, jobb og bolig. Og at han ikke omgåes sitt gamle miljø. Jeg satte pris på at han var ærlig med meg. Og vi skal prøve å ta en kaffe/pils til uken. For han virker som en veldig ok fyr! Hadde dere blitt skeptisk å møtt en med slik bakgrunn?

Kan også si at jeg hatt ett barn fra før (ikke det at han blir introdusert/involvert før det evt blir seriøst og det har gått minst 6mnd).

Noen som har synspunkter?

Anonymous poster hash: 5960d...ff8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen altså?

Anonymous poster hash: 5960d...ff8

Skrevet

Mitt synspunkt er at dette må du svare på selv. Lær han å kjenne, det er godt mulig han er en helt grei kar. Du må finne ut av det selv, alle mennesker er forskjellige. 5 år kan være ganske lenge om man er ung.

AnonymBruker
Skrevet

Han hadde jeg aldri involvert meg med med barn inne i bildet. Uansett.

Anonymous poster hash: 74c0b...00b

• Liker 1
Gjest Blomsterert
Skrevet

Hvorfor ikke møte ham og se?

Folk gjør feil i livet,og poenget er at de kommer seg ut av det.

En kan jo gå glipp av mange bra menn hvis en dømmer ut fra tidligere feil!

Syns du skal gi det en sjanse,han har hatt et vanlig liv i fem år :-)

Skrevet

Jeg er en veldig konservativ person, men dersom denne mannen har levd på rett side av loven i fem år før han traff deg ville jeg gitt det en sjans. :-)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Personlig hadde jeg ikke gitt han en sjanse. Han viser at han har anlegg for dårlige avgjørelser.

Anonymous poster hash: fd0f3...98f
  • Liker 1
Gjest brutal_mann
Skrevet

Hvor han er og hvor han er på vei hen er viktigere enn hvor han var. Gi fyren en sjanse.

• Liker 7
Skrevet (endret)

For de fleste så handler kriminalitet om å skulle tøffe seg. Havner man i feil omgangskrets der alle er kriminelle så blir man det rett og slett selv.

Spør han om han fremdeles omgåes med gamle venner som var med på dette. Er svaret ja, så ville jeg vært skeptisk ettersom man som regel alltid "skylder noen en tjeneste" derifra som kan gjøre at han havner utpå igjen.. Omgåes han med nye venner, så er du mye tryggere.

Endret av Timza
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kriminell bad boy! Skjønner godt at det begynner å vibrere i musa da.

Kanskje han slår deg også hvis du er skikkelig heldig!

Anonymous poster hash: a325b...7d6
  • Liker 2
Skrevet

Hva han har gjort før trenger ikke være hva han gjør nå, så det er jo bare å møte han å se hva du tenker da.

Bare fordi han har sitter inne for dop og ran er han ikke automatisk drapsmann og konemisshandler også, og noen lærer av sine feil. Det er selvsagt ikke et pluss med en sånn fortid, men så lenge det kun er fortid er nåtid og fremtid viktigere.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis han var veldig ung da han gjorde dette hadde jeg hatt lettere for å tro på at han var rehabilitert enn hvis han gjorde det som voksen. Uansett så er det noe med folk som har krysset grensen og begått kriminelle handlinger, de kan ofte være grenseoverskridende på andre områder også og ha en sånn gi faen-mentalitet og ikke bry seg om regler og normer i samfunnet. Jeg har jobbet i fengsel og har sett mye rart.

Anonymous poster hash: 78a9f...1f9
Gjest Olivia Benson
Skrevet

Jeg hadde selvfølgelig vært skeptisk, spesielt med tanke på barnet. Men ut i fra det du skriver her så hadde jeg nok prøvd å gi det en sjanse. I hvert fall møtt han og få snakket ordentlig sammen om det først.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg levde også "på feil side av loven" i mange år. Men har heldigvis ingen alvorlige dommer på meg.

Men dette er 10 år siden og jeg har brutt helt med gamle venner, fått meg en topp utdannelse og har en ledende stilling i dag.

Men jeg har holdt bakgrunnen min skjult for alle jeg dater frem til jeg har blitt godt kjent med de jeg dater. Og de jeg forteller det til blir veldig overrrasket, for de har ett helt annet inntrykk av meg. Antagelig fordi jeg lever mer lovlydig enn de aller, aller fleste, for å "veie opp for tidligere synder".

Anonymous poster hash: a4296...94e
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Du har barn. Dine valg handler ikke bare om deg.

Ja noen skjerper seg, men det er NOK av menn uten en slik fortid. De er minoriteten. Ikke gå inn i den lange rekken kvinner som tar slike valg når de har barn å ta seg av.

Anonymous poster hash: 3a7c1...8d3
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Litt usikker på hva jeg ville gjort, men jeg ville vært veldig skeptisk og nok drøyd ting ekstra lenge for å bli godt kjent med han, vite hvem han er, hvilke verdier han har osv før jeg hadde involvert barnet mitt. Fremtiden er den som er her nå, men jeg ville vært bombesikker på at han ikke kom til å gjenta fortiden.

Anonymous poster hash: f7434...5e2
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner godt at man er skeptisk til det som er relativt grov kriminalitet, men så har han jo allerede vist at han greier å leve lovlydig før dere møttes, det er et sterkt pluss i mine øyne. Ville vært noe annet hvis han fortsatt var en halvkriminell, arbeidsløs person på nav.

Anonymous poster hash: bb506...7a1
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo bare å gi han en sjanse. Spesielt hvis han er hyggelig. Så får du heller avgjøre senere om du evt. vil se han igjen :)

Anonymous poster hash: 762c7...8f2
Skrevet

Skader vel ikke med en kaffe eller pils.. Er jo ikke dermed sagt at dere MÅ være sammen. I beste fall, om kjemien ikke er der (mtp forhold) så kan dere jo bli gode venner?
Synes det er synd at mange velger å dømme på bakgrunn av fortid - hva man har gjort tidligere definerer en ikke som person, men det er hvordan man velger å leve livet sitt nå og etter "nederlagene" -mener jeg i allefall :) Alle kan falle og reise seg igjen :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes du skal gi han en sjanse, jeg har møtt mange dritt folk i livet. Jeg har vært i forhold over 5 år, men en som tidligere har sittet inne og har vært kriminell. Jeg skal legge ved at han er et av de snilleste menneskene jeg har møtt. Aldri om han kunne ha rørt meg med lille fingeren sin og ikke skriker han, ikke er han sur. Han er verdens beste. Så ikke "døm" på forskudd :-)

Anonymous poster hash: ea4f2...c18

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...