Gå til innhold

Kinobesøk når man får gjester

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Følgende scenario:

Man er på ferie eller helgebesøk hos sine foreldre/svigerforeldre. I vårt tilfelle er vi der minimum tredje hver helg i tillegg til en del i feriene (på grunn av foreldre som begynner å bli skrøpelige). Jeg og min mann skal på kino, billettene er bestilt og betalt på forhånd. Så, bare en halvtime før vi skal reise, kommer mitt søskenbarn med familie på besøk til mine foreldre.

Er det da frekt/uhøflig av oss å dra på kino likevel?

(Vi selv mener det er litt forskjell på om man allerede har kjøpt billetter eller ikke. Bare kinoplaner uten forhåndsbestilte billetter = enklere å droppe). Vi dro på kino, det ble en del surmuling av det.

Anonymous poster hash: c2ae2...df3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

kommer ann på hvor ofte dere ser søskenbarn syns jeg. er det familie dere ser en gang i året så nei, er det familie dere kan se når dere vil så syns jeg det er greit :)

Anonymous poster hash: 4ee6d...246
  • Liker 1
Gjest Gjest_Calavi
Skrevet

Jeg synes ikke det er frekt. Dere visste ikke at de skulle komme på besøk og hadde derfor lagt andre planer. Om de ville være sikre på at dere ikke hadde planer så måtte de nesten ha kontaktet dere først.

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

kommer ann på hvor ofte dere ser søskenbarn syns jeg. er det familie dere ser en gang i året så nei, er det familie dere kan se når dere vil så syns jeg det er greit :)

Anonymous poster hash: 4ee6d...246

Vi ser dem aldri uten at vi tilfeldigvis treffer på dem når vi er hos mine foreldre. Søskenbarnet visste ikke på forhånd at vi var i mitt barndomshjem på det tidspunktet.

Skrevet

Overhodet ikke frekt. Besøket var ikke avtalt, da kan de ikke forvente at dere er ledige.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

I denne situasjonen så er det greit at dere dro på kino. Kommer an på detaljene som om ar de visste at dere var der eller ikke.

Anonymous poster hash: 99117...034

AnonymBruker
Skrevet

I denne situasjonen så er det greit at dere dro på kino. Kommer an på detaljene som om ar de visste at dere var der eller ikke.

Anonymous poster hash: 99117...034

De visste ikke at vi var der. Ingen av oss visste at de ville komme på besøk (da hadde vi jo ikke bestilt kinobilletter).

Hadde vi vært hjemme hos oss selv og fått besøk, er det mer sannsynlig vi hadde droppa kinoen, for da hadde besøket vært primært til oss.

• Liker 1
Gjest brutal_mann
Skrevet

Ikke frekt. Hvis søskenbarna er så keene på å se dere kan de avtale god tid i forkant. Gå på kino med verdens beste samvittighet.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Må presisere at det var mine foreldre som ble gretne over dette, altså, mitt søskenbarn tok det pent :-)

• Liker 2
Gjest Olivia Benson
Skrevet

Ingenting å bli gretten for det. Kinobilletter er ikke akkurat billig heller, så når de allerede var betalt hadde jeg dratt med god samvittighet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Må presisere at det var mine foreldre som ble gretne over dette, altså, mitt søskenbarn tok det pent :-)

var jo også noe å bli sur over..............

Anonymous poster hash: 48c9e...d19

Skrevet

Selvfølgelig helt greit! Dere hadde jo betalt for billettene allerede! Kino har jo blitt veldig dyrt også, betalte nettopp 260 kr for to billetter...! Jeg hadde dratt på kino med god samvittighet i alle fall :)

AnonymBruker
Skrevet

Klart det er helt greit. Om dere ønsket å bli kunne dere gjort det også og avlyst kinoen, men av eget ønske ut fra om dere ønsket å tilbringe tid med dem. :)

Anonymous poster hash: 252aa...b85

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...