Gå til innhold

P-piller som angrepille

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Dum i hodet

Hei.

Jeg hadde sex med hoppe-av-i-svingen-metoden på fredag (natt til lørdag). Fryktelig dumt, selvfølgelig, og nå lurer jeg litt på dette:

Før angrepillen kom var det en relativt vanlig metode å bruke en overdose p-piller som angrepille. Finner lite info om dette på nettet, og hukommelsen svikter meg litt på dose/tidspunkt pillene skal tas.

Har tatt to piller lørdag og to piller søndag (marvelon). Kan noen med litt greie på dette informere meg om dette var noenlunde riktig?

Og kan jeg forvente å få blødning med en gang?

Det er nok uansett liten sjanse for at dette har ført til graviditet, men ønsker jo å være på den sikre siden!

Er takknemlig for raskt svar!!!

Hilsen Dum i hodet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Angrepillen" består av 2 tabletter á 750 µg Levonorgestrel. Overdose p-piller som du refererer til krever at p-pillen inneholder levonorgestrel-hormonet. Ikke alle p-piller gjør det, heller ikke marvelon.

Mao: Du får skaffe deg norlevo (angrepillen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Trionetta har levonorgestrel i seg.

6 gule tabletter inneholder like mye levonorgestrel som en pk angrepiller. (I tillegg inneholder de ethinylestradiol..)

(Personlig hadde jeg nok heller investert i Norlevo enn brukt opp en uke av p-pille brettet..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, enig med de andre her, jeg ville heller ikke hatt prøvd meg på noe jeg ikke visste så mye om...

du skal ikke tukle for mye med kroppen.

skaff deg angrepillen i stedet for, men husk at den bare fungerer inntil 72 timer etter samleie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dum i hodet

Takk for svarene!

Får nok ta en tur til apoteket i morgen - Norlevo er reseptfritt, er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...