Gå til innhold

Hellstrøm stekepanne - noen som har denne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk en Hellstrøm stekepanne (jern) til jul og har bare brukt den to ganger. Har fulgt instruksjonene som står på både før førstegangsbruk, og etter hver bruk. Men den er helt misfarget nedi nå, er dette normalt for en jernpanne?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fikk en Hellstrøm stekepanne (jern) til jul og har bare brukt den to ganger. Har fulgt instruksjonene som står på både før førstegangsbruk, og etter hver bruk. Men den er helt misfarget nedi nå, er dette normalt for en jernpanne?

Disse pannene er produsert av De Buyer og er mineraljernpanner. En mineraljernpanne får et misfarget belegg, og det belegget skal du la være der. Jeg har både de orginale mineral B-pannene får De Buyer og andre tilsvarende labber fra Mauviel. De er helt fantastiske med riktig bruk. Anbefaler deg å søke litt rundt på dette. Finnes en del fine videoer både om bruk og vedlikehold av denne typen pannene på youtube. Søk på merkevarenavnet, ikke navnet på han de har ansatt til å promotere dem (Hellstrøm).

Anonymous poster hash: 99d52...6d9

Skrevet

Var litt for rask med å påstå at jeg hadde lest ordentlig og fulgt det som står. Det jeg har glemt er å sette inn pannen med olje etter den er vasket. En lett runde med stålull og deretter olje ordnet opp :) Men takk for tipsene, skal lese om det!

Gjest The damned
Skrevet

De blir misfarget, og det står på pakken også.

Har en selv, og den er ganske mørk. Smører den bare inn med olje etter bruk.

Skrevet (endret)

Har hatt to av disse i over 1 år nå, bruker den på 24cm mest og den ser jo helt "forferdelig" ut, men den er bedre enn noen gang. Gir den bare litt varmt vann når pannen fortsatt er litt varm og en runde med børsten, aldri noe stålull, så litt olje etterpå. Kjempepanne.

Har dog kjøpt de med Hellstrøm logo på før jeg skjønte at det var De Buyer, bedre og kjøpe orginalen som er mye billigere.

Endret av debattanten
Skrevet

Dette belegget jeg snakket om var litt mer enn hva jeg har sett tidligere, og forsvant med lett vasking med stålull. Dette står også på at man kan gjøre. Pannen er fremdeles misfarget, men dette var nesten som rust, og ikke noe jeg ville stekt maten min i,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...