AnonymBruker Skrevet 4. januar 2015 #1 Skrevet 4. januar 2015 Jeg venter så lenge jeg kan med å vaske håret (kroppen dusjer jeg selvfølgelig flere ganger i uken!), bruker tørrsjampo så lenge jeg kan, for når jeg først vasker håret så er det umulig ifra jeg går ut dusjen. Det er så ødelagt, så begynner det å tørke og det ser ikke ut! Jeg har "krøller", uheldigvis, stygge, frizzy krøller som man ikke får fint engang :/ Har vurdert antipermanent, men det ødelegger vel enda mer.. Kan det hjelpe å kure det masse? Bruker joiko kpak kuren, så retter jeg ut det dagen etter at jeg har vasket det. Er det noe sjampo eller hårprodukt jeg kan ha i imens det er vått som roer det ned? Jeg blir gal av dette Anonymous poster hash: ae7d7...9e0
Gjest Aella Skrevet 4. januar 2015 #2 Skrevet 4. januar 2015 Rettetang er jo veldig skadelig på håret. Bruk riktig shampoo og balsam, kur det en gang i uken og ikke utsett håret for så mye varme, det vil si unngå føner, rettetang og veldig varmt vann i dusjen. 1
Magnifique Skrevet 4. januar 2015 #3 Skrevet 4. januar 2015 Hei! Har du tykt hår, kan du prøve å ta litt olivenolje i håret mens det fortsatt er vått etter dusj Bare husk på å ikke ta for mye Jeg pleier å gjøre det, og håret blir mykt og deilig! Og bruker du varmebeskyttende spray/gel? Det er lurt å bruke før du retter og føner håret. Og vent med eventuell føning av håret til det har tørket en stund etter at du har dusjet.
Behappy Skrevet 4. januar 2015 #4 Skrevet 4. januar 2015 Blir det fluffy-mykt med oliven? Jeg tror jeg har samme hår som TS og hvis håret mitt blir mykt "svever" det
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2015 #5 Skrevet 4. januar 2015 Har du snakket med frisøren om det? Du kan sikkert få tips til produkter der og en ny frisyre som gjør det enklere å håndtere. Anonymous poster hash: 76139...9e9
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2015 #6 Skrevet 4. januar 2015 Du må ihvertfall være nøye med å vaske håret flere ganger. Minst to. Det legger seg masse dritt fra tørrsjampoen. Jeg har så tynt hår at jeg må bruke tørrsjampo jeg også. Så håret må vaskes nøye flere ganger. Og så trenger du kur og balsam som passer til ditt hår. Finner du noe på feelunique kanskje? http://www.feelunique.com/hair/hair-care-treatments-curly-wavy?q=&filter=fh_location=//c1/en_GB/categories%3C{c1_c1c9}/categories%3C{c1_c1c9_c1c9c3}/categories%3C{c1_c1c9_c1c9c3_c1c9c3c9}/!exclude_countries%3E{no}/%26fh_sort_by=-$rc_popularity%26fh_view_size=36 Anonymous poster hash: 4f820...80b
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 #7 Skrevet 5. januar 2015 Tusen takk for alle tips! Prøvde med matolje i tuppene etter dusjen idag (alt jeg hadde var Vita Optimal), og må bare si at det anbefaler jeg og! Tuppene la seg fint, det svever ikke overalt og er helt håpløst, og "stivnet" nok til at det ikke ser stivt ut.. Er flink med å vaske håret to ganger! Vasker til det kjennes rent ut og skummer skikkelig av shampoen (har lært at da er det veldig rent!) Og takk for tipset om feelunique, dette skal jeg se mer på! Anonymous poster hash: ae7d7...9e0 2
Lulilelu Skrevet 5. januar 2015 #8 Skrevet 5. januar 2015 Er det joico kpak proteinkur du bruker, i så fall hvor ofte? Proteinkurer skal ikke brukes ofte, hos de fleste er 1-2 ganger i mnd nok. Hvis håret tilføres for mye protein så virker det i mot sin hensikt og håret blir vanskelig. Bruk en god shampo og balsam. Joico moisture recovery er bra og er min favoritt men det finnes også mange gode alternativer her. Fuktkur kan gjerne brukes 1-3 ganger i uken, alt etter behov og hvor lenge du lar den virke. Jeg pleier å ha den i i flere timer. Joico sine er mine favoritter. Kan også anbefale noen dråper med Arganolje i balsamen hver gang, i tillegg til et leave in/split end mender produkt etter vask. Her er det også mange å velge mellom blant de gode merkene. For å temme frizz så er min favoritt Pureology hydrate shine max. Ellers så er det verste du kan gjøre er å rette håret, det er ingenting som tørker ut håret mer. Ta heller å ha det i hestehale, flette eller andre frisyrer frem til håret har blitt bedre. La håret lufttørke og ta minst mulig i det når det er vått. Vått hår tåler mye mindre enn tørt hår. 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 #9 Skrevet 5. januar 2015 Hva med å dynke håret i kokosnøttolje 1 time før vask? Anonymous poster hash: 8a881...73d
Gjest Happyface87 Skrevet 5. januar 2015 #10 Skrevet 5. januar 2015 Redken Extreme Anti-Snap er min engel etter en dusj! Har samme problem som deg, men hvis du tar en god mengde med denne i håret etter dusj, så går alt mye bedre!!
Gjest BabyBlue Skrevet 5. januar 2015 #11 Skrevet 5. januar 2015 Hold sjamponeringen så nære røttene som mulig, og ha i balsam eller hårkur i tuppene før du gjør noe med håret i dusjen - da lukkes hårlaget i lengdene, men du får allikevel renset skikkelig der oljene danner seg.
Gjest BabyBlue Skrevet 5. januar 2015 #12 Skrevet 5. januar 2015 (endret) Og om du bruker k-pak uten noen form for fuktighetskur etterpå er det ikke rart at håret oppfører seg som et kråkereir :O K-pak kuren (om du har den varianten som er en ren proteinkur) skal brukes omtrent en gang i uken med mindre du bygger det opp over en kortere periode, og det skal alltid brukes fuktkur etterpå. Kjøp deg en rik leave in krem, krøllete hår trenger som regel litt mer heavy pleie enn rett, glatt hår. Og om du greier håret ditt, så kan du greit droppe hårbørsten. Krøllete hår er på sitt fineste når det kun er greid ut ved hjelp av fingertuppene eller en kam med tagger som er langt ifra hverandre Jeg tok permanent for å få krøller, og selv om det ble fint så ble håret mitt skikkelig skadet av det. Og det tar laaang tid å vokse det ut. Endret 6. januar 2015 av BabyBlue
Kira-delta Skrevet 6. januar 2015 #13 Skrevet 6. januar 2015 Prøv hot oil treatment med kokosolje, eller ha kokosolje i lengdene av håret etter dusj og la håret tørke uten hjelp av hårføner. Det funker fjell
FruRaeder Skrevet 6. januar 2015 #14 Skrevet 6. januar 2015 Mange gode tips du får her. Kan legge til at du kanskje bør investere i en god rensesjampo som du kan bruke en gang i blant for å rense vekk alt av gamle produkter. Bytt proteiner med fuktighet. For fine krøller så må man ha fukt, fukt, fukt!
Gjest Tigress Skrevet 6. januar 2015 #15 Skrevet 6. januar 2015 Eg trur det er Lee Stafford som har ein spray som heiter noko slikt som "I hate my hair when it's clean". Det går an å prøve. Elles er jo Aussie sin Anti-frizz ein stad å ta fatt om det er krøllene som er problemet.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #16 Skrevet 8. januar 2015 Ja, mange fine tips! Jeg setter stor pris på dette, skal bestille endel produkter på nettet, har ingenting imot å bruke penger på dette da det er høyst nødvendig! Men hvor får jeg tak i rensesjampo? Fås det i dagligvare eller må jeg til frisøren?Anonymous poster hash: ae7d7...9e0
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #17 Skrevet 8. januar 2015 En renseshampoo er bare en shampoo uten oljer og annet som ligger igjen i håret etter vask for å få det til å se pent ut og ikke uttørket. For å få håret helt rent er det viktig at den inneholder sulfater, det er ikke noe annet som er viktig. Det er meningsløst å legge masse penger i renseshampoo for poenget er bare å strippe håret for stylingprodukter, skitt og fett. Etter rens er det viktig med en god balsam eller olje for å erstatte fettet som er fjernet. Vanlig Coop X-tra shampoo er faktisk bra til å rense med. Anonymous poster hash: d5347...ecd
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #18 Skrevet 8. januar 2015 En renseshampoo er bare en shampoo uten oljer og annet som ligger igjen i håret etter vask for å få det til å se pent ut og ikke uttørket. For å få håret helt rent er det viktig at den inneholder sulfater, det er ikke noe annet som er viktig. Det er meningsløst å legge masse penger i renseshampoo for poenget er bare å strippe håret for stylingprodukter, skitt og fett. Etter rens er det viktig med en god balsam eller olje for å erstatte fettet som er fjernet. Vanlig Coop X-tra shampoo er faktisk bra til å rense med. Anonymous poster hash: d5347...ecd Ikke hør på dette TS, det er fullstendig feil. Anonymous poster hash: 1dacb...c95
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #19 Skrevet 8. januar 2015 Ikke hør på dette TS, det er fullstendig feil. Anonymous poster hash: 1dacb...c95 Hva er det i en dyr renseshampoo som renser så unikt? Nå er jeg spent. Se eventuelt her for en enkel forklaring. Anonymous poster hash: d5347...ecd
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #20 Skrevet 8. januar 2015 Du bør kanskje vurdere keratinbehandling. Har selv vanskelig hår, de er ikke i fine krøller, men tilfeldige bølger osv, og blir mye frizz når det er fuktig ute, selv om jeg har rettet dem og brukt produkter osv. Keratinbehandling gjør håret glatt og myk og du trenger ikke å bruke føn eller rettetang. Ellers anbefaler jeg også Kerastase Elixir Ultime Moringa Immortel, det gjør håret mitt HELT fantastisk og er superfornøyd med den! Den er litt dyr (litt over 300 kr), men du trenger veldig lite og flasken varer en stund! Og hele Matrix Biolage linje er jeg veldig fornøyd med også. Anonymous poster hash: 4cc34...3ff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå