AnonymBruker Skrevet 4. januar 2015 #1 Skrevet 4. januar 2015 Jeg vet ikke hvor jeg skal begynne, men jeg har dårlig selvtillit når det gjelder kroppen min. Jeg vet at jeg er tynn, men det er ikke alltid jeg føler at jeg er det, når jeg legger på meg 2 kg føler jeg meg veldig uattraktiv og ekkel. Samtidig tenker jeg at kroppen ikke endrer seg så mye med et par kg, men det gjør det, for meg. Jeg har perioder når jeg føler meg tynn, men så har jeg perioder når jeg føler meg det motsatte. Nå har jeg gått opp 2 kg i julen og jeg føler meg forferdelig, føler meg stor når jeg tar på jeans og syns kroppen ser rar ut. Hvordan få bukt med problemet? Det er slitsomt å ha det slik. Vil bare så gjerne finne selvtilliten og den gode selvfølelsen. Anonymous poster hash: 6ca07...4a0
99699 Skrevet 4. januar 2015 #2 Skrevet 4. januar 2015 Post noen bilder på "Hvordan ser du ut"-trådene, så skal du se komplimentene hagle! Kanskje det kan hjelpe på selvtilliten din?
99699 Skrevet 4. januar 2015 #3 Skrevet 4. januar 2015 Men sånn seriøst, en kvinnegropp skal ha litt former. Dere er jo tross alt lagd for å føde barn.Flytt fokus til noe annet, karriere f.eks.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2015 #4 Skrevet 4. januar 2015 Post noen bilder på "Hvordan ser du ut"-trådene, så skal du se komplimentene hagle! Kanskje det kan hjelpe på selvtilliten din? Helt uaktuelt, men jeg er nok tynnere, og det tror jeg ikke de fleste her inne liker. Men sånn seriøst, en kvinnegropp skal ha litt former. Dere er jo tross alt lagd for å føde barn.Flytt fokus til noe annet, karriere f.eks. Det er sant, det hjelper å tenke at litt former ikke skader, men det må være det at jeg er vant med å være tynn/slank, at jeg føler meg ukomfortabel når jeg legger på meg. Jeg syns andre ser bra ut med former, men når det gjelder meg selv, så syns jeg bare at jeg ser lubben ut. Anonymous poster hash: 6ca07...4a0
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2015 #5 Skrevet 4. januar 2015 Det er bare så rart at når jeg har "idealvekten" føler jeg meg bra, men når jeg legger på meg et par kg, føler jeg meg som en stor kjempe. Hvordan kan to kg ha så mye å si... Anonymous poster hash: 6ca07...4a0
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2015 #6 Skrevet 4. januar 2015 Men sånn seriøst, en kvinnegropp skal ha litt former. Dere er jo tross alt lagd for å føde barn.Flytt fokus til noe annet, karriere f.eks. Må bare legge til, jeg er fokusert på studier og har hobbier som jeg driver på med, men hvis ikke alt er perfekt i mitt hode, så blir alt feil. Anonymous poster hash: 6ca07...4a0
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2015 #7 Skrevet 4. januar 2015 Men sånn seriøst, en kvinnegropp skal ha litt former. Dere er jo tross alt lagd for å føde barn.Flytt fokus til noe annet, karriere f.eks. Hva er dette for et slags svar? Man har den kroppen man har: slank, overvektig.... En kvinne skal ikke ha former, bare fordi man er kvinne Er hun slank skal hun være vel fornøyd med det, og stolt. Anonymous poster hash: 46aa7...514
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2015 #8 Skrevet 4. januar 2015 Jeg er som deg. Slank, går opp et par kilo og plutselig depper, skjønner ikke. Tror dette kommer av at man har vært så vant til den andre vekta for så lenge. Og når denne vekta plutselig kommer kjenner man seg ubekvem. Tror egentlig ikke at dette har så veldig mye med selvtillit å gjøre. For som deg vet jeg, er godt klar over at jeg er slank. Det er bare uvant. Det føles som om man er i en annen kropp. Du kommer til å venne deg til det. Eller gå tilbake til din idealvekt om kort tid. Ikke stress med det. Anonymous poster hash: 46aa7...514
99699 Skrevet 4. januar 2015 #9 Skrevet 4. januar 2015 Må bare legge til, jeg er fokusert på studier og har hobbier som jeg driver på med, men hvis ikke alt er perfekt i mitt hode, så blir alt feil. Anonymous poster hash: 6ca07...4a0 Sånn tankegang kan være litt skummelt. Har en god kompis som forguder bilen sin og at den skal være perfekt. Han får(i mine øyne) ikke noe glede av den bilen, når han stresser så mye for at den skal ha det bra. Du har kanskaje noe av de samme "symptomene"? Hva med å stoppe å veie seg? Legge baderomsvekta på loftet. Tror de tallene du ser på vekta gjør noe oppi hodet på deg som du selv ikke er klar over.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2015 #10 Skrevet 4. januar 2015 Sånn tankegang kan være litt skummelt. Har en god kompis som forguder bilen sin og at den skal være perfekt. Han får(i mine øyne) ikke noe glede av den bilen, når han stresser så mye for at den skal ha det bra. Du har kanskaje noe av de samme "symptomene"? Hva med å stoppe å veie seg? Legge baderomsvekta på loftet. Tror de tallene du ser på vekta gjør noe oppi hodet på deg som du selv ikke er klar over. Hehe, godt eksempel. Jeg er sikker på at jeg kommer til å angre på jeg har hatt slike tanker når jeg blir eldre og ser på bildene fra denne perioden av livet mitt. Vekten styrer en del, men jeg trenger heller ikke å veie meg, når jeg har spist mye, føler jeg meg bare ekkel. Det som er merkelig, er at jeg følte meg lubben etter å ha spist en del, men når jeg gikk på vekten og oppdaget at jeg ikke hadde gått opp i vekt, følte jeg meg straks bedre. Makes no sense. Anonymous poster hash: 6ca07...4a0
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2015 #11 Skrevet 4. januar 2015 Hva er dette for et slags svar? Man har den kroppen man har: slank, overvektig.... En kvinne skal ikke ha former, bare fordi man er kvinne Er hun slank skal hun være vel fornøyd med det, og stolt. Anonymous poster hash: 46aa7...514 Det er sant. Jeg legger på meg når jeg spiser mye, men jeg er ikke komfortabel når jeg går opp i vekt, selv om det kun handler om et par kg. Jeg kommer nok aldri til å bli formfull, men jeg føler meg formfull og lubben når jeg har lagt på meg litt. Anonymous poster hash: 6ca07...4a0
99699 Skrevet 4. januar 2015 #12 Skrevet 4. januar 2015 Hehe, godt eksempel. Jeg er sikker på at jeg kommer til å angre på jeg har hatt slike tanker når jeg blir eldre og ser på bildene fra denne perioden av livet mitt. Vekten styrer en del, men jeg trenger heller ikke å veie meg, når jeg har spist mye, føler jeg meg bare ekkel. Det som er merkelig, er at jeg følte meg lubben etter å ha spist en del, men når jeg gikk på vekten og oppdaget at jeg ikke hadde gått opp i vekt, følte jeg meg straks bedre. Makes no sense. Anonymous poster hash: 6ca07...4a0 Hvor ofte veier du deg? Tør du å legge bort vekta i 14 dager? Ellers er jeg rådløs, dessverre...
Gjest Lille-pus Skrevet 4. januar 2015 #13 Skrevet 4. januar 2015 TS, alt du sier i denne tråden gir meg veldig ubehagelige fornemmelser om at du er i ferd med å utvikle noe som kan bli et seriøst spiseproblem. Jeg anbefaler deg å f.eks. ta kontakt med fastlegen din eller med IKS og snakke litt med dem om dette. Kanskje du synes jeg ser spøkelser ved høylys dag, men jeg har sett det før akkurat det du beskriver, og derfor er jeg kanskje litt ekstra oppmerksom når folk forteller tilsvarende historier som den jeg har hørt en gang tildigere. 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2015 #14 Skrevet 4. januar 2015 TS, alt du sier i denne tråden gir meg veldig ubehagelige fornemmelser om at du er i ferd med å utvikle noe som kan bli et seriøst spiseproblem. Jeg anbefaler deg å f.eks. ta kontakt med fastlegen din eller med IKS og snakke litt med dem om dette. Kanskje du synes jeg ser spøkelser ved høylys dag, men jeg har sett det før akkurat det du beskriver, og derfor er jeg kanskje litt ekstra oppmerksom når folk forteller tilsvarende historier som den jeg har hørt en gang tildigere. Takk for at du bryr deg. Jeg har hatt det slik lenge, har det har aldri utviklet seg til en spiseforstyrrelse, selv om jeg har et ambivalent forhold til mat. Det her er ikke noe jeg forteller til andre, det er veldig personlig, men en blir litt sliten av å ha det slik. Jeg er fornøyd med kroppen så lenge jeg har idealvekten, men når jeg går opp, føler jeg meg forferdelig og jobber med å få tilbake idealvekten. Anonymous poster hash: 6ca07...4a0
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2015 #15 Skrevet 4. januar 2015 Hvor ofte veier du deg? Tør du å legge bort vekta i 14 dager? Ellers er jeg rådløs, dessverre... I perioder veier jeg meg hver dag, men den siste tiden har jeg veid meg litt mindre. Når jeg har gått opp i vekt, unngår jeg å veie meg, for jeg får dårlig samvittighet når jeg har gått opp i vekt. Når jeg har gått ned i vekt, veier jeg oftere. Skal prøve å veie meg litt sjeldnere, det er jo lite vits å veie seg hver dag, for vekten varierer jo med tanke på hvor mye du har spist og drukket, og hva du har spist. Anonymous poster hash: 6ca07...4a0
99699 Skrevet 4. januar 2015 #16 Skrevet 4. januar 2015 I perioder veier jeg meg hver dag, men den siste tiden har jeg veid meg litt mindre. Når jeg har gått opp i vekt, unngår jeg å veie meg, for jeg får dårlig samvittighet når jeg har gått opp i vekt. Når jeg har gått ned i vekt, veier jeg oftere. Skal prøve å veie meg litt sjeldnere, det er jo lite vits å veie seg hver dag, for vekten varierer jo med tanke på hvor mye du har spist og drukket, og hva du har spist. Anonymous poster hash: 6ca07...4a0 Følg rådene til pusen over meg. Det var forresten meget gode råd!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå