Gå til innhold

Styrke overkropp

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Heisann!

Jeg trenger litt hjelp til styrkeøvelser på overkroppen. Jeg er veldig svak i rygg og armer, og har lyst til å endre på dette. Jeg kommer enten til å kjøre styrke på hele kroppen eller dele opp i underkropp og overkropp. Så jeg lurer på om noen har et overkroppsprogram til meg med litt få øvelser, men som likevel trener hele overkroppen. Til nå har jeg tenkt:

Dips

Nedtrekk

Sittende/Stående roing

Pushups (Tenker å gå over til benkpress når jeg har blitt litt sterkere)

Biceps curl

Markløft

Hvordan ser dette ut? Er ikke sterk nok til å ta pullups/chinups

Anonymous poster hash: 0eec1...a62
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ser bra ut dette. Men husk kjernemusklene også. Planke ol er kjekt for å øke stabilieteten.

Anonymous poster hash: 6bd7e...637
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Jeg trenger litt hjelp til styrkeøvelser på overkroppen. Jeg er veldig svak i rygg og armer, og har lyst til å endre på dette. Jeg kommer enten til å kjøre styrke på hele kroppen eller dele opp i underkropp og overkropp. Så jeg lurer på om noen har et overkroppsprogram til meg med litt få øvelser, men som likevel trener hele overkroppen. Til nå har jeg tenkt:

Dips

Nedtrekk

Sittende/Stående roing

Pushups (Tenker å gå over til benkpress når jeg har blitt litt sterkere)

Biceps curl

Markløft

Hvordan ser dette ut? Er ikke sterk nok til å ta pullups/chinups

TS her

Glemte å legge til skulderpress og kanskje brystpress. Hvordan er det å gjøre disse øvelsene i apparat, til jeg får bygd litt styrke og så gå over til frivekter? Eller er det bortkasta å gjøre det i apparater?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvordan klarer du skulderpress i apparat? Eller kanskje det finnes? Nei det er helt klart best å gjøre med stang. Men du får jo stenger ned i 10 kg, så det bør du klare :) Bare pass på at du ikke går så langt at du svaier i korsryggen.

Anonymous poster hash: 6bd7e...637
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

det virker som et ålreit program, du har fått det de viktigste basene. Det er ikke noe poeng i å vente med å starte med frivekter. hvordan ser hele programmet ditt ut? det er viktig å vurdere helhet med et program

Anonymous poster hash: d5e7c...84d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

det virker som et ålreit program, du har fått det de viktigste basene. Det er ikke noe poeng i å vente med å starte med frivekter. hvordan ser hele programmet ditt ut? det er viktig å vurdere helhet med et program

Anonymous poster hash: d5e7c...84d

Disse øvelsene kjører jeg på underkropp:

Knebøy

Strake markløft

Hip trust

Bulgarske utfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...