AnonymBruker Skrevet 4. januar 2015 #1 Skrevet 4. januar 2015 Jeg har blitt tilbudt en jobb som nattevakt på en barnevernsinstitusjon. Har en treårig bachelor, men denne bacheloren var visst ikke godkjent innen det etatet de driver under, så jeg fikk høre det ville gå utover lønnen. Fikk nettopp vite at lønnen var på 217kr per time, og da var nattillegg inkl. Det var heller ikke tillegg for helg (dette var også innbakt i lønnen), og de vil ha meg til å jobbe hver 3.helg. Høres ikke dette helt skrudd ut? Hva mener dere?Anonymous poster hash: 20d3c...ab0
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2015 #2 Skrevet 4. januar 2015 Det kommer helt an på hva som er tarifflønn og hvilken ansiennitet du har. Dersom du regnes som ufaglært så er timelønnen helt grei, men jeg syns det er rart at du ikke får tilleggene i tillegg til fremfor innbakt i timelønnen. Anonymous poster hash: 3e12e...7a1 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2015 #3 Skrevet 4. januar 2015 Ta jobben og meld deg inn i et forbund. Da får du vite hva du har krav på. Anonymous poster hash: 55bba...41e 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2015 #4 Skrevet 4. januar 2015 Jeg synes jo det er litt spesielt å ikke ha egne satser for helg- og nattillegg, hva om du ønsker å ta en ekstravakt som ikke er en helg? Du bør jo vite hva du da tjener. Ellers synes jeg det høres ok ut hvis bacheloren din ikke er relevant. Da får du jo naturligvis heller ikke betalt for den, og 217 kr timen høres da greit ut. Anonymous poster hash: 9f232...6f2 3
Nemigirl Skrevet 4. januar 2015 #5 Skrevet 4. januar 2015 Du er tilbudt nattevaktstilling på en barnevernsinstitusjon, men får ikke lønn for din bachelorgrad. Vil dette si at din utdanning ikke er innenfor helse-/omsorgssektoren? Hvis ikke stusser jeg veeeeeeldig. Er jobben innenfor privat eller offentlig sektor? Søkte de i utgangspunktet etter ufaglært arbeidskraft, slik at de anser deg som overkvalifisert? Eller søkte de etter en spesiell yrkestittel innen helse-/omsorgssektoren, men som ikke samsvarer med din utdanning overhodet? 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2015 #6 Skrevet 4. januar 2015 Jeg er 18, kun fullført grunnskolen, får kr. 148,- timen og tillegg (lørdagskveldene er mest - kr. 90,- timen). Jobber i butikk med tariff. Så jeg skjønner at du stusser på tilbudet om lønn du har fått Anonymous poster hash: 14baf...caa 2
Sommernatt Skrevet 4. januar 2015 #7 Skrevet 4. januar 2015 Jeg jobber som deltid som miljøarbeider på en institusjon og har ingen utdanning innenfor helse. Jeg tjener 172 kr. i grunnlønn og har 80 kroner i kveldstillegg og 80 kroner i helgetillegg. Når jeg jobber kveld helg tjener jeg altså over 300 kroner timen og jeg har absolutt ingen relevant utdanning eller ansiennitet! Synes det hørtes fryktelig lite ut.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2015 #8 Skrevet 4. januar 2015 Ts her. Jeg er utdannet sykepleier. De søkte etter en med 3årig bachelor i barnevernspedagog eller sosionom. Jeg spurte om en sykepleier ville bli vurdert før jeg søkte og de sa ja. Jeg synes det er utrolig dårlig.. Jeg blir ansatt som miljøterpaut og vil bli lønnet som ufaglært. Virker ikke som de er villig til å forhandle på lønnen heller. Hvorfor da søke etter noen med 3årig bachelor? Jeg trenger en jobb fort, men jeg vet bare ikke om jeg kan si ja til dette??Anonymous poster hash: 20d3c...ab0 2
Nemigirl Skrevet 5. januar 2015 #9 Skrevet 5. januar 2015 (endret) Ts her. Jeg er utdannet sykepleier. De søkte etter en med 3årig bachelor i barnevernspedagog eller sosionom. Jeg spurte om en sykepleier ville bli vurdert før jeg søkte og de sa ja. Jeg synes det er utrolig dårlig.. Jeg blir ansatt som miljøterpaut og vil bli lønnet som ufaglært. Virker ikke som de er villig til å forhandle på lønnen heller. Hvorfor da søke etter noen med 3årig bachelor? Jeg trenger en jobb fort, men jeg vet bare ikke om jeg kan si ja til dette??Anonymous poster hash: 20d3c...ab0 Dette høres jo helt vilt ut i mine ører De har i utgangspunktet søkt etter en barnevernspedagog eller sosionom, men etter klarering fra deres side søkte du og fikk altså jobben. Var det ingen barnevernspedagoger eller sosionomer blant søkerne? Uansett; du er ikke ufaglært. Du kvalifiserer for jobben som "miljøterapeut" på stedet, i likhet med ovennevnte yrkesgrupper (også vernepleiere forsåvidt). Er det "miljøarbeider" de eventuelt ønsker å ansette deg som? Ser du skriver miljøterapeut, men det kan da umulig stemme med lønna...? Jeg regner forsåvidt vitterlig med at vi snakker våken, og ikke hvilende, nattevakt??!? Håper du er medlem i sykepleierforbundet og at du tar kontakt med dem umiddelbart for nærmere avklaring. Hvis ikke; meld deg inn umiddelbart! Er barnevernsinstitusjonen innenfor offentlig eller privat sektor forresten? Ønsker deg masse, masse lykke til - hilsen nok en sykesøster Endret 5. januar 2015 av Nemigirl 2
lulle Skrevet 5. januar 2015 #10 Skrevet 5. januar 2015 Jeg hadde hatt is i magen, og ikke tatt en jobb som du ikke fikk betalt for utføra utdannelsen din,. Hvis de ønsker å betale assistent lønn, bør de ansette en assistent, ikke en sykepleier,. Det må jo være lett å få jobb som sykepleier vell? 1
Gjest tuppesjura Skrevet 5. januar 2015 #11 Skrevet 5. januar 2015 Ikke spesielt bra lønn, men om du ikke har jobb i dag ville jeg tatt den og heller lett etter ny jobb. Er lettere å få jobb mens man allerede er i jobb. 2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 #12 Skrevet 5. januar 2015 Det som er mest spesielt er ta ts ikke opplyser om dette er en kommunal eller en privat institusjon. (Evt. Fylkeskommunal/statlig). Det er eierformen som avgjør hvilke lønnsregler som gjelder. Anonymous poster hash: 188bc...c1e
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 #13 Skrevet 5. januar 2015 Det er privat. Det er våken nattevakt. Og ja, det står i kontrakten at jeg blir ansatt som miljøarbeider, ikke miljøterapeut (skrev feil).. Ts Jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre.. Trenger penger nå, men det føles helt idiotisk å godta noe slikt synes jeg..Anonymous poster hash: 20d3c...ab0
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 #14 Skrevet 5. januar 2015 Dette høres jo helt vilt ut i mine ører De har i utgangspunktet søkt etter en barnevernspedagog eller sosionom, men etter klarering fra deres side søkte du og fikk altså jobben. Var det ingen barnevernspedagoger eller sosionomer blant søkerne? Uansett; du er ikke ufaglært. Du kvalifiserer for jobben som "miljøterapeut" på stedet, i likhet med ovennevnte yrkesgrupper (også vernepleiere forsåvidt). Er det "miljøarbeider" de eventuelt ønsker å ansette deg som? Ser du skriver miljøterapeut, men det kan da umulig stemme med lønna...? Jeg regner forsåvidt vitterlig med at vi snakker våken, og ikke hvilende, nattevakt??!? Håper du er medlem i sykepleierforbundet og at du tar kontakt med dem umiddelbart for nærmere avklaring. Hvis ikke; meld deg inn umiddelbart! Er barnevernsinstitusjonen innenfor offentlig eller privat sektor forresten? Ønsker deg masse, masse lykke til - hilsen nok en sykesøster Svarte på noe over, men ja, det er miljøarbeider det står at jeg blir ansatt som i kontrakten jeg fikk tilsendt. Det er våken nattevakt, 12 netter i mnd og arbeid hver 3. helg. Det er privat, så da kan vel de tilby den lønnen de ønsker? Så lenge jeg ikke blir ansatt som sykepleier, så har vel ikke jeg eller sykepleieforbundet noe vi skulle ha sagt..eller?..:/Anonymous poster hash: 20d3c...ab0
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 #15 Skrevet 5. januar 2015 Det er privat. Det er våken nattevakt. Og ja, det står i kontrakten at jeg blir ansatt som miljøarbeider, ikke miljøterapeut (skrev feil).. Ts Jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre.. Trenger penger nå, men det føles helt idiotisk å godta noe slikt synes jeg..Anonymous poster hash: 20d3c...ab0 Tenkte meg dette måtte være privat ja. Er det ikke normalt sett lettere å få seg en annen eller en fastjobb, når man alt jobber og viser at en kan fungere i jobb? Når du er fersk, bør du ta det du får for så å fortsette å søke deg videre, til noen bedre.Anonymous poster hash: 188bc...c1e 1
Gjest brutal_mann Skrevet 5. januar 2015 #16 Skrevet 5. januar 2015 Du er den eneste de vurderte å ansette? Og da for luselønn? Ikke takk ja, de spekulerer i din desperasjon, du kan spekulere i deres. 2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 #17 Skrevet 5. januar 2015 Du har full mulighet til å forhandle. Ingenting er bestemt før du har signert arbeidskontrakten. Gi dem beskjed om at du absolutt er interessert, men at du mener utdannelsen din og erfaring for øvrig bør bety en noe høyere inntekt, og at du derfor ønsker å vurdere dette noe mer. Spill ballen over på deres bane igjen, og se om de er villig til å øke. Hvis ikke, spør direkte om du har forstått det riktig med ingen tillegg for kveld/helg. Tilbudet høres latterlig ut når du sitter med en bachelor. Anonymous poster hash: 7f417...1c7 3
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 #18 Skrevet 5. januar 2015 Men altså, hvis du er sykepleier kan du da få deg en bedre betalt jobb? Med faglig relevans? Anonymous poster hash: 3e12e...7a1
Nemigirl Skrevet 5. januar 2015 #19 Skrevet 5. januar 2015 Men altså, hvis du er sykepleier kan du da få deg en bedre betalt jobb? Med faglig relevans? Anonymous poster hash: 3e12e...7a1 Stillingen er da så absolutt faglig relevant - derfor lønn og yrkestittel (sett i sammenheng med TS relevante bachelor) ikke henger på greip...
Nemigirl Skrevet 5. januar 2015 #20 Skrevet 5. januar 2015 Du har full mulighet til å forhandle. Ingenting er bestemt før du har signert arbeidskontrakten. Gi dem beskjed om at du absolutt er interessert, men at du mener utdannelsen din og erfaring for øvrig bør bety en noe høyere inntekt, og at du derfor ønsker å vurdere dette noe mer. Spill ballen over på deres bane igjen, og se om de er villig til å øke. Hvis ikke, spør direkte om du har forstått det riktig med ingen tillegg for kveld/helg. Tilbudet høres latterlig ut når du sitter med en bachelor. Anonymous poster hash: 7f417...1c7 Få frem hva lønnen er dersom du ville blitt avlønnet som miljøterapeut og ikke -arbeider. Og så bør du forhandle videre om yrkestittelen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå