Gå til innhold

Hvordan få hvitest tøy?


Catzy

Anbefalte innlegg

Har endt opp med noen hvite plagg som bare er og blir litt flekkete. Noen er det gamle tomatflekker på (ferieflekker, ikke vasket av med en gang), andre er sorte flekker nederst på hvite bukser, og andre igjen er svetteflekker. Har sprayet på Biotex før vask med vaskemiddel for hvitvask, og kjørt på 40C.

Bruker et svensk merke, Via eller noe sånn. Mulig det er det som er problemet. Hvilke vaskemidler er best til å ta vanskelige flekker, som sitter ekstra godt? Og fungerer det å klore, hvis det ikke går av i vask? Hvordan?

Flekke-Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ethereal

Bruk vaskepulver for hvitt tøy, og i tilleg Vanish. Det funker bra for mine klær. Til og med en t-skjorte full av inntørket paprika ble god som ny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker Via for hvitt tøy. Svensk merke, likner på Omo.

Hva er Vanish, hvordan funker det, og hvor får jeg kjøpt det?

Takker :)

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Vanish er flekkefjerner (med verdens dårligste reklame..). Den finner du i alle matvarebutikker.

Angående kloring. Dagens klorin er ikke så sterk som den var i gamle dager, så den har ikke så mye blekemiddel mer. Noe som ofte fungerer på flekker er oppvask-pulver. Og zalo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Vanish er en liten rosa boks med et pulver du tilsetter sammen med vaskepulveret. Koster ca 50 kroner i dagligvarebutikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste ikke det om klor og bleking, men det kan forklare hvorfor det ikke har fungert når jeg har prøvd.

Får huske på Vanish neste gang jeg handler.

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruk vaskepulver for hvitt tøy, og i tilleg Vanish. Det funker bra for mine klær.

Samme her, denne kombinasjonen tar det meste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madden

Føyer meg til på listen der ja, vanlig vaskepulver for hvitt tøy og vanish ..det funker veldig bra..men har opplevd at om det er mye flekker på klærne så må jeg bruke mer vanish enn vaskepulver!

Noen som har prøvd med bare vanish? kanskje det virker enda bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan også kjøpe noe som heter "Ta-bort" tror du får det i matforettninger. Ta litt på flekkene, før du vasker. Om hvitt tøy har blidty grått pleier jeg å ta litt i maskinen også. Blir så hvitt og pent..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanish fungerer utrolig bra. Jeg hadde masse rødvinsflekker på en grå bomullsduk.. La det i bløt med vanish i en time.. og vasket med vanish i stedet for normalt vaskemiddel. Duken ble HELT ren! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleulv

Funker dette Vanish på tøy som bare er misfarga oxo? Har en del hvitt tøy som har blitt litt gulaktig i fargen. Må få fiksa dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...