Gå til innhold

Normalt med el-smerter i flere dager, men kun annenhver mnd?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får kun vondt på venstre side, annenhver mnd.

Smertene er ømme, særlig hvis jeg bøyer meg eller "klemmer" på magen/siden.

Er det vanlig at det varer i ca 3 dager? Føler at det er unormalt lenge... Og rart at det kun merkes på venstre side?

Anonymous poster hash: f3c10...cd1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette kan du oppleve dersom du har endometriose på venstre eggstokk eller eggleder. Om der er andre årsaker kan jeg ikke uttale meg om.

Gå til lege og si du lurer på om symptomene dine kan stemme emd endometriose. Les mer på endometriose.no Der kan du og gratis stille spørsmål til leger med spesialkometanske på endometriose.

Anonymous poster hash: e9f03...f7a

AnonymBruker
Skrevet

Dette kan du oppleve dersom du har endometriose på venstre eggstokk eller eggleder. Om der er andre årsaker kan jeg ikke uttale meg om.

Gå til lege og si du lurer på om symptomene dine kan stemme emd endometriose. Les mer på endometriose.no Der kan du og gratis stille spørsmål til leger med spesialkometanske på endometriose.

Det føler jeg er bortkastet å gå til legen for å sjekke kun utfra dette.

Den sykdommen har andre ting som er mye mer typisk, og ofte flere symptomer enn kun dette.

http://endometriose.no/om-endometriose/symptomer/

Føler ikke at det traff meg veldig :)

Men takk før svar uansett.

AnonymBruker
Skrevet

Har ved googling nå sett at dette visstnok (dessverre) er veldig vanlig.

Det hemmer meg heldigvis ikke på noen måte, som jeg ser andre plages med.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det hemmer deg nok ikke veldig, enda. Problemet ditt, dersom du har endometriose og ikke starter med adekvat behandling tidlig er at en endometriose da får vokse i fred inntil du blir meget hemmet. Evt. Må fjerne eggstokken. Hvor gammel er du?

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det hemmer deg nok ikke veldig, enda. Problemet ditt, dersom du har endometriose og ikke starter med adekvat behandling tidlig er at en endometriose da får vokse i fred inntil du blir meget hemmet. Evt. Må fjerne eggstokken. Hvor gammel er du?

Jeg er 34. Gravid to ganger tidligere uten problem.

Er generelt frisk og rask, og har forstått det slik at det er helt normalt med el-smerter. Hva er det spm gjør at du mistenker endomitreose utfra det jeg skriver? At det kun merkes på en side?

Jeg har lest litt om det, og kjenner meg virkelig ikke igjen. Selvom man naturligvis kan ha det uten symptomer osv, men føler ikke at jeg trenger å gå til legen med deg første.

Har også vært hos gynekolog den siste tiden (for noe annet). Bør dette evt oppdages da?

AnonymBruker
Skrevet

Måtte lese litt til for å være sikker, og føler meg trygg på å slå det fra meg :)

At jeg er litt øm i dagene før eggløsning føler jeg ikke at skal rope endomitreose.

De fleste steder om el, står det at dere r helt normalt med smerter osv.

Men takk for innspill :)

AnonymBruker
Skrevet

Har ved googling nå sett at dette visstnok (dessverre) er veldig vanlig.

Det hemmer meg heldigvis ikke på noen måte, som jeg ser andre plages med.

Mente smerter vel el. Ikke endomitreose.

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger.

Frk.K, mod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...