AnonymBruker Skrevet 4. januar 2015 #1 Skrevet 4. januar 2015 Jeg har gått på p-piller i 6 år, og nå vurderer jeg og samboer at jeg skal slutte på pillen i mars/april. Man vet jo aldri hvor lang tid det vil ta før normal menstruasjon kommer tilbake. Så det jeg lurer på er om det tar noen mnd før menstruasjonen kommer tilbake, når er det best å ta en test for å se om jeg har blitt gravid? Da jeg fikk blødning på p-piller? Jeg vet det er veldig individuelt om prøvetid etter p-pille bruk. Men hvor lang tid brukte dere fra pilleslutt til spiren satt? Og kom gjerne med alt av tips og råd ang prøveperioden :-) Anonymous poster hash: b57dc...624
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2015 #2 Skrevet 4. januar 2015 Hvis dere har lyst på barn anbefaler jeg å bare slutte med pillen med en gang. For min del tok det ca 5 mnd med rare sykluser før ting stabiliserte seg. Anonymous poster hash: 97267...2ef
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2015 #3 Skrevet 4. januar 2015 Som over her. Jeg sluttet på pillen i mai, var forsiktig frem til det. Altså brukte hopp av i svingen, kondom og sikre perioder frem til nå. Nå har vi bestemt oss for å ta alt som det kommer, er det ikke skjedd noe til sommeren ca skal vi prøve aktivt med å regne ut når vi må ha sex osv. Uansett poenget mitt er at jeg hadde noen måned med ustabil menstrasjon den er ca nettopp begynt å bli stabil. Så slutt med en gang og heller vær forsiktig de neste mnd. Om det skjer er det jo ikke krise, er selvsagt ikke et råd til noen som ikke ønsker å bli gravide men siden dere skal prøve om 2-3 mnd Anonymous poster hash: 9f7f0...0fa
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2015 #4 Skrevet 4. januar 2015 Skulle veldig gjerne sluttet med engang, men det er pga jobbsituasjon at jeg ikke kan slutte enda. Finner først ut i mars/april om vi kan begynne å prøve, så det er lurest å vente pga økonomisksikkerhet. Men om det tar 3-4 mnd til jeg får normal menstruasjon, kan man ikke bli gravid i denne perioden? Må mensen komme tilbake som normalt igjen? Jeg er rett og slett helt uvitende om dette siden det er første gang vi har planer om å prøve. Anonymous poster hash: b57dc...624
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2015 #5 Skrevet 4. januar 2015 Du kan vel bruke kondom frem til mars/april?Anonymous poster hash: 18c14...aef
enik91 Skrevet 4. januar 2015 #6 Skrevet 4. januar 2015 Jeg sluttet med ppille i februar i fjor, enda ikke helt stabil syklus. lange syklusperioder. Vil anbefale og slutte med en gang, da det i mange tilfeller kan ta ett år før kroppen har stabilisert seg..
Biloba Skrevet 5. januar 2015 #7 Skrevet 5. januar 2015 Skulle veldig gjerne sluttet med engang, men det er pga jobbsituasjon at jeg ikke kan slutte enda. Finner først ut i mars/april om vi kan begynne å prøve, så det er lurest å vente pga økonomisksikkerhet. Men om det tar 3-4 mnd til jeg får normal menstruasjon, kan man ikke bli gravid i denne perioden? Må mensen komme tilbake som normalt igjen? Jeg er rett og slett helt uvitende om dette siden det er første gang vi har planer om å prøve.Anonymous poster hash: b57dc...624 Du kan bli gravid på første syklus etter pilleslutt. Noen bruker tid på å stabilisere seg, men ikke alle. Er det viktig å ikke bli gravid før mars/april, fortsetter du med pillen. Hvis det er veldig om å gjøre for deg å bli gravid i 1-3 prøveperiode kan du ta bryderiet med kondomer eller noe annet i mellomtiden, men jeg ser ikke vitsen med å forstyrre sexlivet på forhånd.
Gjest me2u Skrevet 5. januar 2015 #8 Skrevet 5. januar 2015 Jeg ble gravid på 2 mnd etter 17 år med pille. Det endte riktignok i SA, men allikevel. Noen blir gravide med en gang andre etter 6 mnd, 1 år, 3 år, man vet aldri.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 #9 Skrevet 5. januar 2015 Tusen takk for alle svar :-) TS Anonymous poster hash: b57dc...624
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå