Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som leste?

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=237146

Er enig med noen punkter, men der han sier at "vi mennesker klarer oss bra, har alt vi trenger" osv i forhold til bruk av fuktighetsgivende kremer fikk meg til latter for det tror jeg ikke...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, er ikke helt enig med alt som sies der, nei...

Gjest Ethereal
Skrevet

Dessuten utelates det helt at vitamin C-produkter har en positiv effekt på solskadet hud....

Gjest StoreSky
Skrevet

Synes det virker fornuftig jeg da. Jeg er ikke hudlege, men det er han.

Tror at altfor mage lar seg lure av reklamen og kjøper kremer i dyre mengder, som har liten/ingen effekt. (Bortsett som fuktighetsgivende..)

Gjest Gjesta
Skrevet

Noe har han nok rett i, men jeg er ikke enig i alt...

Gjest Lilleulv
Skrevet

Hva med alle de som sier at det som gjør huden så pen er å drikke masse vann og spise sunt...? Lever de bare på en stor livsløgn de da eller? :)

Min hud er fin om sommeren og mindre fin på vinteren. Den liker sola, og blir typisk litt gusten på vinteren :-? Jeg merker oxo stor forskjell på kremer... Uten en god fuktighetskrem er det kjørt for meg i hvert fall... Det som sto om peeling... Huden min produserer så utrolig mye døde hudceller!! Eller jeg tror i hvert fall at det er det som skjer... Jeg må bruke peeling 2 ganger i uka...Tar jeg det sjeldnere kan jeg rulle av noe som ligger ytterst på huden min. Jeg kjennes nesten ut som en sånn fersken. :-? Fullstendig avhengig av peeling. Huden blir veldig gusten av disse døde hudcellene oxo...

Skrevet

Jeg synes iallfall det hørtes nokså fornuftig ut. Problemet med mange fuktighetskremer osv er at huden blir "avhengig" av dem, fordi vi slutter å produsere det vi selv trenger. Jeg har ikke peiling på hud, og har aldri brukt noe som helst, såvidt jeg vasker ansiktet med såpe en gang i mellom. Men jeg får likefullt skryt for huden min og spørsmål om hva jeg bruker på den.

Gjest Lilleulv
Skrevet
Jeg synes iallfall det hørtes nokså fornuftig ut. Problemet med mange fuktighetskremer osv er at huden blir "avhengig" av dem' date=' fordi vi slutter å produsere det vi selv trenger. Jeg har ikke peiling på hud, og har aldri brukt noe som helst, såvidt jeg vasker ansiktet med såpe en gang i mellom. Men jeg får likefullt skryt for huden min og spørsmål om hva jeg bruker på den.[/quote']

:o heldig du...

Skrevet

Er sånn som Eir jeg. Har aldri brukt en eneste krem noe sted på huden min og den er fin og stram og myk likevel den. Uten tørre eller fete partier og ingen rynker. Tror nok også at i mange tilfeller er det vi selv som gjør huden avhengig av produktene vi bruker. Men likevel skal man vel se det litt individuelt ettersom va har ulike hudtyper. Det som passer for en kan jo være helt feil for noen annen!

Gjest Lilleulv
Skrevet

Hadde fin hud helt til jeg begynte med ansiktskrem jeg. Det var da problemene begynte (svarte prikker). Ikke at jeg har så store problemer, men fikk litt svarte prikker etter jeg begynte med krem. Begynte med krem pga jeg følte for å ha noe underlag når jeg begynte å sminke meg... angrer nesten litt på det...

Gjest Anonymous
Skrevet

Denne legen (eller hva han nå var) kan jeg ikke ta helt på alvor... Hvis kremene ikke gav noen som helst effekt, og hvis ikke kosthold har noe å si for hvordan huden ser ut så vet ikke jeg! Er make-up artist, og jeg merker fort om den jeg sminker pleier huden sin eller ikke. Det kan merkes på hudtypen, og hvor myk den er. Som oftest stemmer mine oppdagelser , men ikke alltid da...

Merker også stoor forskjell fra de periodene jeg er flink til å rense huden min og pleie den, i forhold til når jeg lar være... Og øyekremer, i hvert fall de jeg har prøvd som koster litt, de reduserer linjene rundt øyene-og de tar vekk posene under øynene.

Så det så!!! :hoho:

Gjest Anonymous
Skrevet

Du gjest hva slags øyenkrem er det? MD formulation Moisture defense antioxidant?Min hud trenger nesten ikke bodylotion og annsiktkrem etter at jeg begynte med UDOS CHOISE ,olje med omega 3-6-9.

Gjest StoreSky
Skrevet
Jeg synes iallfall det hørtes nokså fornuftig ut. Problemet med mange fuktighetskremer osv er at huden blir "avhengig" av dem' date=' fordi vi slutter å produsere det vi selv trenger. Jeg har ikke peiling på hud, og har aldri brukt noe som helst, såvidt jeg vasker ansiktet med såpe en gang i mellom. Men jeg får likefullt skryt for huden min og spørsmål om hva jeg bruker på den.[/quote']

For meg også... men det er jo individuelle forskjeller.. Men jeg tror at vanlig vask og fuktighetskrem holder for de fleste. Huden blir avhengig av for mye dill - da må man plutselig tilføre noe hele tiden... (jeg merker dette på lipbalsam, hvis jeg bruker det for mye så blir de enda tørrere..)

Vitaminer og mineraler påvirker såklart! Men da gjelder vanlig sunt kosthold - og IKKE røyk!

Skrevet

Dere som sier at huden blir avhengig av kremer og slutter å produsere noen stoffer om man bruker hudpleieprodukter, har dere noen linker med dokumentasjon å vise til? Jeg trodde nemlig at det bare var tull.

Forøvrig merker jeg stor forskjell på om jeg ikke bruker noe hudpleie og når jeg renser, peeler, smører og bruker masker.

Gjest Anonymous
Skrevet

"Virker peeling/skrubb-kremer bra?

Svar: I beste fall virker de veldig kortvarig. Huden kan se glattere og strammere ut en liten stund, fordi behandlingen gjør den rød, lett irritert og kanskje litt mer spenstig.

Når irritasjonen gir seg, er effekten borte."

Det er jeg VELDIG enig i! Og det stemmer faktisk også.

Skrevet

En annen ting min egen erfaring sier han har feil i, er det der med å drikke mye vann. Nå er ikke jeg noen ekspert, men er ikke huden søppelplass for avfallsstoffer vi har i oss, som vann hjelper til med å skylle ut? Min hud blir iallfall tusen ganger bedre når jeg passer på å få i meg nok væske. Det er mer effektivt enn kremer til og med.

Skrevet

Ikke forskjell på mannehud og kvinnehud?? Hvem er det den legen har sett på da, tro?!

Og det er jo feil at mennesker historisk ikke har brukt kremer etc. De har jo funnet lassevis med forskjellige hudpleiepreparater i det gamle Egypt som er mange tusen år gamle. Kun kort tid i menneskehetens historie, riktignok, men folk har alltid smurt ansikt og hender med fettstoffer for å lindre og mykgjøre - og forskjønne.

Men han har jo helt rett i at vi gjerne betaler for velværet og luksusfølelsen ved hudpleie - og at det kan være et godt poeng i seg selv 8)

Gjest Anonymous
Skrevet

Til deg som spurte gjest hvilken øyekrem:

La Mer sin, koster 750 kr da (på www.strawberrynet.com )

Chanel sin Age-delay Eye (litt billigere)

og

Kanebo sensai eye cream, men denne er for litt voksen hud (og jeg er bare 24 :), men den funker også)

Skrevet

Og dessuten glemmer denne legen at miljøet rundt oss er noe helt annet enn for mange år siden. Forurensing og miljøforandringer er noe helt annet nå. Og hvis han mener at fuktighetskremer er det eneste man trenger, så mener han kanskje at man ikke trenger solkremer heller? Nei, denne mannen tror jeg ikke noe på!

Skrevet

både ja og nei.

Dersom vi hadde levd i naturen, uten biler og forurensing, dersom vi ikke hadde sminket oss, dersom vi ikke hadde solt oss, etc etc etc, så hadde vi nok ikke trengt noe ekstra.

men nå har det seg jo slik at de aller fleste kvinner både dusjer en gang om dagen + sminker seg =fjerner sminken om kvelden=vann tørker ut huden.

Huden blir tettet til av diverse remedier, og for å la huden puste så trenger mange av oss å regjøre den med mer en bare vann. (men kun rent vann uttørker huden min det også...) Og når man fjerner dette, følger det med fettstoffer som er der naturlig. Ergo må ihvertfall jeg tilføre noe.

Da jeg begynte med en fetere nattkrem, så jeg også forskjell på huden min!! men så har jeg tørr hud også da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...