Gå til innhold

Når starter undervisning som regel opp igjen på Universitetet i Oslo?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Regner med det varierer fra fakultet til fakultet, men har inntrykk av at det ofte er forholdsvis godt ute i januar.

Noen som vet? :)

Anonymous poster hash: a2365...895
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke UiO, men hos oss starter vi med pensum allerede på mandag. :laugh:

Første innlevering får vi på torsdag. :grine:

AnonymBruker
Skrevet

Universitetene begynner generelt senere enn høgskolene, i hvert fall. Jeg studerer ved UiO og har første undervisningsdag 12. januar, men det er bare introduksjonsforelesninger man veldig fint kan droppe. Det varierer som du sier fra fakultet til fakultet, men det pleier i hvert fall å være et stykke uti.

Anonymous poster hash: dd5df...7c5
AnonymBruker
Skrevet

På NTNU starter semesteret i morgen.

Anonymous poster hash: 4fcd0...40a

AnonymBruker
Skrevet

Jepp, NTNU har alltid vært tidlig ute der - da jeg studerte på Gløshaugen opplevde jeg ett semester at undervisningen begynte før jeg hadde hatt forrige semesters siste eksamen. Men så er jo arbeidstrykket mye høyere enn på det jevnlige universitetsstudiet, da, og derfor har man ikke tid til lange late ferier på NTNU.

Anonymous poster hash: 6dcb9...497
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar.

Vet min egen plan som er studiestart mandag, men møtte noen på UiO like før jul som studerer medisin (tror jeg) og lurte på når jeg kunne håpe å møte vedkommende igjen :)

Skrevet

De fleste på UiO ved Mat-nat starter dette semesteret 19. januar. Det er ålreit :danse:

AnonymBruker
Skrevet

De fleste på UiO ved Mat-nat starter dette semesteret 19. januar. Det er ålreit :danse:

Har dere noe "hjemmelekse" frem til den tid eller er det helt fri? Er jo en kjempefordel for de som jobber ved siden av studiene. Hadde jeg fått nesten tre uker til med jobb, hadde det hjulpet mye under studieåret så skjønner om du er happy med den :)

Skrevet

Har dere noe "hjemmelekse" frem til den tid eller er det helt fri? Er jo en kjempefordel for de som jobber ved siden av studiene. Hadde jeg fått nesten tre uker til med jobb, hadde det hjulpet mye under studieåret så skjønner om du er happy med den :)

Nei, ingen for for lekser eller lignende. Og å jobbe i ferier kaller jeg ikke å jobbe ved siden av studiene, men jeg forstår selvfølgelig hva du mener. Uansett så må du huske på følgende: lang juleferie fører til at man får senere sommerferie(mindre tid til jobb på sommeren) eller et mer intenst semester(mindre jobb ved siden av). Ikke meninga å være kverulant, men sånn er det bare :)

AnonymBruker
Skrevet

Uansett så må du huske på følgende: lang juleferie fører til at man får senere sommerferie(mindre tid til jobb på sommeren) eller et mer intenst semester(mindre jobb ved siden av). Ikke meninga å være kverulant, men sånn er det bare :)

Er dette nødvendigvis sant?

Forrige vårsemester var jeg ikke ferdig før langt ut i juni selv om jeg startet tidlig januar ;) Flere av de jeg kjenner på universitet var da ferdige og jeg husker at lesesalene på Blindern var ganske så tomme :)

Ikke for å kverulere eller noe...

Skrevet

Er dette nødvendigvis sant?

Forrige vårsemester var jeg ikke ferdig før langt ut i juni selv om jeg startet tidlig januar ;) Flere av de jeg kjenner på universitet var da ferdige og jeg husker at lesesalene på Blindern var ganske så tomme :)

Ikke for å kverulere eller noe...

Da var semesteret mindre intenst, som nevnt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...