Gå til innhold

Kjøpe designerveske brukt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva bør man tenke på?

Hva om selger ikke har kvittering, men tilbyr å få autorisert vesken hos forhandleren (sammen). Er dette helt trygt, eller kan de også ta feil?

Syns butikkene at det er ok at man kommer for å få utført dette? De tjener jo ikke noe på det...

Jeg kommer uansett kun til å kjøpe fra noen på østlandet (hvor jeg bor), slik at det blir et møte i Oslo der selger får penger osv. Men først innom forhandler.

Syns det bare kan virke litt flaut å gå innom forhandler når man ikke skal handle noe..

Noe annet jeg bør tenke på?

Anonymous poster hash: 6bb03...1c3

Skrevet

Dersom selgeren på forhånd har avtalt og fått klarert med forhandleren at det er ok å komme for å få vesken godkjent: kanskje... - men bare kanskje.

Selv om forhandleren skulle være villig til å gjøre dette (uviss av hvilken grunn...), så er det fremdeles ikke noen garanti. En som selger og forhandler designervesker i Norge er ikke nødvendigvis ekspert på vesker og kopier. Endel kopier er svært dyktig utført.

Og hvem hos denne forhandleren "godkjenner" vesken? (En lørdagshjelp? Eieren av butikken?)

AnonymBruker
Skrevet

Dersom selgeren på forhånd har avtalt og fått klarert med forhandleren at det er ok å komme for å få vesken godkjent: kanskje... - men bare kanskje.

Selv om forhandleren skulle være villig til å gjøre dette (uviss av hvilken grunn...), så er det fremdeles ikke noen garanti. En som selger og forhandler designervesker i Norge er ikke nødvendigvis ekspert på vesker og kopier. Endel kopier er svært dyktig utført.

Og hvem hos denne forhandleren "godkjenner" vesken? (En lørdagshjelp? Eieren av butikken?)

Når jeg har handlet hos feks LV, så har kjøpet blitt registrert med navn osv hos de.

Sålenge vesken stemmer med et kjøp som er gjort/registrert i butikken, bør det kanskje være trygt?

Skrevet

Når jeg har handlet hos feks LV, så har kjøpet blitt registrert med navn osv hos de.

Sålenge vesken stemmer med et kjøp som er gjort/registrert i butikken, bør det kanskje være trygt?

Ja, hvis det er få godkjent at vesken er kjøpt i denne butikken så stiller jo saken seg annerledes.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, hvis det er få godkjent at vesken er kjøpt i denne butikken så stiller jo saken seg annerledes.

Ja, det har hele tiden vært snakk om å få det utført hos forhandleren den er kjøpt hos :)

Skrevet

Hvis de har lister og har registrert vesken og kjøperen, ville jeg følt meg ganske trygg :-)

PS: Hvilken veske er dette?

Skrevet

Enkle regler for å kjøpe designvesker brukt:

• Sett deg inn i vesken du ønsker. Alt fra sømmer, logomerket inni, knapper, glidelåser mm. Dette kan man fint avsløre en veske på alene.
  • Sett deg inn i støvposen, altså hvordan denne ser ut. Her kan du også finne avvik.
  • Sett deg inn i hvordan skriften på vesken er. Er den gull eller sølv, trykket inn, hvordan fot er brukt mm.
  • Kvitteringer. Sammenlign ekte med den selger har.
  • Er vesken monogram? Sett deg inn i hvordan vei monogrammet er, avstand mellom trykket, sømmene mm.

I det hele tatt, sett deg inn i hvordan vesken er og skal se ut. Selv kjøpte jeg en vintage dior via ebay, dønn ekte fra en seriøs forhandler.

Skrevet

Spørr de i purseforum til å verifisere grovt for deg, mange der er veldig flinke!

Skrevet

Spørr de i purseforum til å verifisere grovt for deg, mange der er veldig flinke!

Enig! Flere der er utrolig dyktige i hva de gjør, samt får deg til å tenke nye tanker :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var i Kina og Hong Kong for en god del år siden. Og fikk da et godt innblikk i "kopi"-markedet.

I forbindelse med en skandalesak, der en superkjendis i Hong Kong ble avbildet med et (fake) Fendi-belte, kjørte den største avisen i Hong Kong en sak der de utfordret eksperter fra Gucci og LV til å skille mellom fake og ekte. Produktene de ble presentert for, var både ekte varer - og kopier av A-klasse. (A-klasse er de mest proffe kopiene, gjelder både vesker, klokker og annet).

Ekspertene hadde store problemer med å skille ekte vare fra fake. Dette var ikke amatører. De visste hva de skulle se etter.

Men samtidig er heller ikke "A-klasse"-kopistene i Kina amatører. Jeg har en lommebok fra et meget kjent merke. Med garanti, serienummer, hologram og alt som hører med. Men den er - og blir - fake. Selv om jeg har garantibevis i bøtter og spann.

Anonymous poster hash: 49845...6cc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...