Gå til innhold

Alenemødre; hvor mye barnefri?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye barnefri har dere alenemødre? Er barnet deres hos faren, eller har dere andre som kan passe barnet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så og si aldri. Men nå er eldste så stor at jeg likevel har en viss frihet ved behov.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lite her, far stilte lite opp for sitt barn, ikke noe fast opplegg for å si det slik. Hadde ingen andre til å passe barnet. Hadde kanskje vært greit med fri sånn av og til, men kan ikke si jeg savnet fri, jeg fødte jo ikke barn for at andre skulle passe barnet.

Anonymous poster hash: d4540...30b
  • Liker 1
Skrevet

her har jeg barnefri noen helger innimellom. Men da er det foreldrene mine som passer han. 0 kontakt med barnefar.

Hvor gamle er barna deres?

AnonymBruker
Skrevet

Barnet mitt er bre 8 mnd enda da. Men vi har ikke kontakt med barnefaren (han har vært på besøk en gang på barsel avd.) Men han ruser seg så han må holde seg vekke enn så lenge!. Familien min bor langt unna så jeg har egentlig aldri hatt barnevakt og ser ingen i nær fremtid heller :P Så hun er med på alt fra lege til ja, alt :) Har noen venner, men de kjenner henne ikke godt nok (føler jeg) til å være alene med henne og de har heller ikke barn så de er litt usikre. Når hun får språk så vil det jo bli enklere tenker jeg med pass, men frem til da blir det nok oss to. Mener ikke å klage forresten! Jeg vet jeg er dum som fikk barn med en pappskalle.

Anonymous poster hash: f3d72...e09
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er kanskje "heldig" som alenemor. Foreldrene mine har barna to dager i uken, og faren annenhver helg (fre-man).

Anonymous poster hash: 04ce5...5ed
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er kanskje "heldig" som alenemor. Foreldrene mine har barna to dager i uken, og faren annenhver helg (fre-man).

Tenker at både du og barna er heldige! :-)

Anonymous poster hash: 66e7d...847

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

3.hver helg og en dag i uka. Hun er nå 3. Før hadde jeg ikke noe fri.

Anonymous poster hash: 7cef0...bc3
Skrevet

Barnet mitt er hos pappaen sin annenhver helg. Nå har jeg samboer som også har barn, men han har barna sine annenhver uke.

Før jeg ble samboer, så hadde jeg barnefri annenhver helg.

Nå er vi en familie, så jeg kan fint gjøre noe en kveld selvom vi har barna

AnonymBruker
Skrevet

Far har ungene annehver langhelg fra etter bhg fre til levering bhg tirs. I tillegg vil mine foreldre gjerne ha ungene innimellom, jeg må desverre begrense dette en del, da jeg helst vil tilbringe helgene med ungene selv.

Anonymous poster hash: c3c1d...f76
Gjest Solstråla88
Skrevet

Du har veldig heldige barn som får knytte slike bånd med sine besteforeldre😊
AnonymBruker
Skrevet

Har null kontakt med barnefar, men foreldrene mine passer barnet innimellom. Ikke noe fast. Av og til har jeg null fri på 1-2 måneder .

Har søkt avlastning gjennom barnevernet, skal møte noen familier nå snart.

Blir godt å ha noe fast, så jeg kan planlegge ting litt.

Nå har det blitt mer sånn at foreldrene mine sier f.eks til meg på tirsdag at de gjerne vil ha barnet i helgen. Da rekker jeg som oftest ikke finne på noe gøy (folk er opptatte og sånt), eller så er det ingenting interessant som skjer akkurat når jeg har fri (men de gangene jeg ikke har fri, da er det fester, konserter og alt mulig. Hehe).

Frihelgene går som oftest bare til avslapping. Det er jo deilig det også da. Bare det å kunne sove lenge en dag er luksus.

Anonymous poster hash: f7bc8...bd3
AnonymBruker
Skrevet

Far har ingen kontakt. Men mine foreldre kan passe ved f.eks. sykdom så jeg slipper å ta fri. Likevel har de et ganske travelt liv, så de er sjeldent barnevakt med mindre det er viktig. Det har hendt noen få ganger at vi har overnattet der, slik at jeg kan finne på noe etter leggetid. Jeg har vel egentlig bare barnefri på dagtid når jeg er ferdig tidlig eller har fri. Da kan jeg treffe venninner eller gjøre andre ting uten barn.

Anonymous poster hash: 0b7ad...4bc
AnonymBruker
Skrevet

Far kun skyper med barnet.

Barnefri hver 6 mnd ca...

Anonymous poster hash: 6d182...956
AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye barnefri har dere alenemødre? Er barnet deres hos faren, eller har dere andre som kan passe barnet?

Har ikke de fleste 50/50 og barnefri annenhver uke?

Anonymous poster hash: 967fb...377

Skrevet

Barnet mitt er bre 8 mnd enda da. Men vi har ikke kontakt med barnefaren (han har vært på besøk en gang på barsel avd.) Men han ruser seg så han må holde seg vekke enn så lenge!. Familien min bor langt unna så jeg har egentlig aldri hatt barnevakt og ser ingen i nær fremtid heller :P Så hun er med på alt fra lege til ja, alt :) Har noen venner, men de kjenner henne ikke godt nok (føler jeg) til å være alene med henne og de har heller ikke barn så de er litt usikre. Når hun får språk så vil det jo bli enklere tenker jeg med pass, men frem til da blir det nok oss to. Mener ikke å klage forresten! Jeg vet jeg er dum som fikk barn med en pappskalle.

Dersom du tenker at disse vennene dine skal brukes som barnevakter når barnet blir eldre, anbefaler jeg deg å la dem bruke masse tid sammen med barnet ditt nå. Min opplevelse er at det absolutt ikke er enklere å ha barnevakt til barn selv om de har språk.

AnonymBruker
Skrevet

øh, huh? Har "de fleste" 50/50?? Uansett så handlet vel tråden om hvorvidt aleneforeldre hadde fri, ikke de som har 50/50

• Liker 2
Skrevet

Ikke alle har det nei. Jeg har en sønn på 6 år, han har ikke sett faren sin siden han var 9 mnd. Dette er faren sitt valg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Annenhver helg hos besteforeldrene. Far er innom der, men ellers så gir han faen.

Anonymous poster hash: c60a1...4ec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...