Gå til innhold

Sports-bh! Trenger hjelp!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trenger litt råd og erfaringer fra dere med stoore pupper!;)

Jeg har ganske store, har nok en D/E-ish cup, i vanlig bh så sitter hvertfall den cupen best. Bruker str 80 i omkrets.

Poenget er at når jeg skal ha sportsbh så har jeg vanligvis pleid å kjøpe de veldig små, for hvis jeg kjøper en som er "stor nok" så støtter det jo ikke i det hele tatt. Da får puppene plass, men det beveger seg for mye når man løper etc. Problemet med dette er jo at bh´en egentlig er for liten, slik at puppene moses inni bhn og tyter litt ut (og jeg inbiller meg at jeg får slappe pupper av dette fordi huden strekkes og moses for å få plass, men det er altså det eneste som holder de stramme nok til at de ikke skal hoppe opp og ned og rund osv ved trening.

Har dere noen tips til en sports bh som kan kjøpes stor nok, men samtidig holder STRAMT på plass? Har lest litt om " shock absorber run sport bra" på nettet og den virker jo lovende, men blir usikker på størrelsen da. Erfaringer??
Jeg er også ganske smal over skuldrene og er ganske lav sånn at stroppene ofte blir for store og sklir ned. Lett skal det iallefall ikke være :D

Anonymous poster hash: 12784...ce8
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du bruker feil BH-størrelse (sannsynligvis). Du bør få puppene målt i en undertøysbutikk (f.eks Change) for å finne ut hvilken størrelse du egentlig er. Jeg tipper du skal ned i omkrets og opp i cup, det vil være bedre for ryggen din og redusere problemet med at stroppene sklir ned.

Når du vet hvilken størrelse du egentlig har må du kjøpe en sports-BH med vanlig BH-størrelse, ikke S/M/L-størrelse. Desverre for oss med stor cup er de vanskelige å finne, men noen sportsbutikker og Change har.

Hvis du ikke vil at noen andre skal måle deg (det er ikke skummelt) kan du gjøre det selv. Legg et målebånd rundt brystet like under puppene dine. Se deg i speilet for å forsikre deg om at det ligger rett. Den omkretsen er omtrent den omkretsen du skal ha på BH-en. For å finne cupstørrelsen må du måle omkretsen rundt det høyeste punktet på puppene dine, og fylle de to tallene inn i en kalkulator på nettet.

Anonymous poster hash: e97d1...0bd
AnonymBruker
Skrevet

Du bruker feil BH-størrelse (sannsynligvis). Du bør få puppene målt i en undertøysbutikk (f.eks Change) for å finne ut hvilken størrelse du egentlig er. Jeg tipper du skal ned i omkrets og opp i cup, det vil være bedre for ryggen din og redusere problemet med at stroppene sklir ned.

Når du vet hvilken størrelse du egentlig har må du kjøpe en sports-BH med vanlig BH-størrelse, ikke S/M/L-størrelse. Desverre for oss med stor cup er de vanskelige å finne, men noen sportsbutikker og Change har.

Hvis du ikke vil at noen andre skal måle deg (det er ikke skummelt) kan du gjøre det selv. Legg et målebånd rundt brystet like under puppene dine. Se deg i speilet for å forsikre deg om at det ligger rett. Den omkretsen er omtrent den omkretsen du skal ha på BH-en. For å finne cupstørrelsen må du måle omkretsen rundt det høyeste punktet på puppene dine, og fylle de to tallene inn i en kalkulator på nettet.

Ja jeg har kommet fram til at jeg skal kjøpe sports bh med bh-størrelser og ikke s/m/l. Men er de da stramme nok hvis man kjøper sin riktige størrelse?

Skrevet

Jeg bruker 75/80G (Change-størrelse), og sverger til Pierre Robert sine. De er kjempegode!

AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg har kommet fram til at jeg skal kjøpe sports bh med bh-størrelser og ikke s/m/l. Men er de da stramme nok hvis man kjøper sin riktige størrelse?

Hvis en sports-BH med BH-størrelse ikke er stram nok er omkretsen for stor. Flertallet av norske kvinner tror de har større omkrets og mindre cup enn de egentlig skal ha, så det er veldig sannsynlig at du også gjør det. Båndet skal ligge helt vannrett bak på ryggen, og du skal ikke ha plass til mer enn to fingre under båndet når det er på det ytterste hakket.

Når du skal kjøpe en sports-BH (og en hvilken som helst annen BH) bør du prøve den først. Hopp litt opp og ned, hvis sports-BHen passer skal de holde seg på plass, men du skal ikke ha problemer med å puste.

Gjest Margit Spat
Skrevet (endret)

Jeg kan absolutt anbefale Shock Absorber! For meg passet samme størrelse i sports-BH som i andre BH-er (jeg har pupper langt ut i alfabetet). Jeg kjøpte den et sted der jeg fikk god veiledning av kyndig personell. Den skal sitte temmelig stramt rundt.

Ellers har jeg også kjøpt et par sports-BHer fra Triumph, og de var også bra, men ikke så bra som Shock Absorberen. Der måtte jeg gå ned en cup-størrelse sammenliknet med hverdags-BH-ene fra samme leverandør.

Vil også anbefale at du prøver før du kjøper, og helst med hjelp fra andre.

Endret av Margit Spat
Skrevet

Jeg er en 75F, og liker å løpe. Har funnet ut at casall heroic passer veldig bra til meg, den gir god støtte og fin form på puppene samtidig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...