Gjest gjest1 Skrevet 1. august 2004 #1 Skrevet 1. august 2004 Tror jeg må gi epilator en ny sjanse..men det er jo så dyrt Er det noen som vet hvor man kan få kjøpt epilator brukt?
Gjest gjest1 Skrevet 1. august 2004 #3 Skrevet 1. august 2004 QXL? Nei..var ingen der. Var massevis på ebay, men de har vel annerledes stikk-kontakt.
Gjest gjest1 Skrevet 1. august 2004 #6 Skrevet 1. august 2004 Ja fysjom..tenk å bruke epilator som noen har prøvd en eller to ganger. Jaja...dere blir overrasket, jeg blir glad for at jeg ikke er så hysterisk
Charmina Skrevet 1. august 2004 #7 Skrevet 1. august 2004 Jeg hadde aldri kjøpt noe slikt brukt! Bare tanken får meg til å grøsse.....!Og jeg er langt fra hysterisk! Men har gått endel kurser og slikt ang hygiene og bakterier og sett diverse ting i mikroskoper og slikt! Utrolig hva man kan se......så noe slikt brukt hadde jeg aldri kjøpt! -charmina
Gjest Anonymous Skrevet 1. august 2004 #8 Skrevet 1. august 2004 Hva med å kjøpe en av de rimeligere variantene? Jeg kjøpte min hos Ellos til ca 300 kr og er godt fornøyd. :-)
Gjest Anonymous Skrevet 3. august 2004 #9 Skrevet 3. august 2004 Skjønner at jeg nok er litt på jordet så jeg logger ikke på, men hva iallverden er en epilator?
Gjest gjest1 Skrevet 3. august 2004 #10 Skrevet 3. august 2004 Jeg hadde aldri kjøpt noe slikt brukt! Bare tanken får meg til å grøsse.....!Og jeg er langt fra hysterisk! Men har gått endel kurser og slikt ang hygiene og bakterier og sett diverse ting i mikroskoper og slikt! Utrolig hva man kan se......så noe slikt brukt hadde jeg aldri kjøpt! -charmina Hehe..hvis du har gått på endel kurs burde du vite at bakterier, som alle andre organismer, trenger næring for å overleve. Og at de trives i fuktige omgivelser. De bakterier som måtte komme på en epilator dør m.a.o veldig fort. Folk er så redde for bakterier uten å vite noe særlig om de.
Cand alt Skrevet 3. august 2004 #11 Skrevet 3. august 2004 Skjønner at jeg nok er litt på jordet så jeg logger ikke på' date=' men hva iallverden er en epilator?[/quote'] Ta å søk på nett så finner du ut hva det er.
Charmina Skrevet 3. august 2004 #12 Skrevet 3. august 2004 Det med at bakteriene dør så fort stemmer ikke helt da!Smittestoffer klarer seg utrolig lenge! Derfor det er så enormt viktig med god hygiene på et sykehus! Å se på et brukt såpestykke gjennom et periskop feks kan være en opplevelse :o tjiihiii! Men det meste preller av etter en omgang med spritvask da! Men som sagt - jeg hadde aldri kjøpt noe slikt brukt! Klems Charmina
Gjest Anonymous Skrevet 3. august 2004 #13 Skrevet 3. august 2004 OK, det er altså en hårnappemaskin. Dette ville jeg i likhet med Charmina aldri kjøpt brukt! En ting er bakterier, men hva med virus? Hvis det finnes små rester av blod i epilatoren så kan du jo risikere i verste fall å få hepatitt, herpes, syfilis eller i verste fall HIV. Sannsynligheten er sikkert liten ja, men hvorfor ta en slik unødig sjanse?
Gjest Anonymous Skrevet 3. august 2004 #14 Skrevet 3. august 2004 Hadde en venninde en gang som kjøpte epilator på postordre, med 14 dagers returrett hvis hun ikke var fornøyd. Hun syntes at det gjorde så vondt at hun returnerte den - hva da med den som fikk kjøpt den etter henne (som ikke en gang visste at den var brukt)???
Gjest Cuddly Skrevet 3. august 2004 #15 Skrevet 3. august 2004 Det går vel ann å ta av "hodet" for desinfisering? I så fall ser jeg ikke dette som noe problem... og hvis jeg hadde det, så hadde jeg nok ikke turt å gå ut heller Men det sagt; jeg ville kjøpt ny, enkelt og greit fordi dette er en av de tingene jeg syns det er mest behagelig at tenke på at bare jeg har brukt.
Gjest gjest1 Skrevet 3. august 2004 #16 Skrevet 3. august 2004 Tilbringer mye tid på labratorium og forelesninger om bakterier, så føler at jeg kan nok om bakterier i grunnen I hvert fall nok til å vite at det ikke finnes noen bakterier som finnes på legger som overlever på tørt metall/plast. Angående smitte av hiv, herpers (?!) og hepatitt, sannsynligheten for å bli smittet av en epilator er nok mindre enn å bli smittet av en toalettring (før noen får panikk, det er tilnærmet lik null)
Tuddelidu Skrevet 3. august 2004 #18 Skrevet 3. august 2004 Ikke kun på laggene folk bruker sånne da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå