Gå til innhold

Loer angoraull?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tenkte å kjøpe meg en cardigan som inneholder litt angoraull, men har hørt det loer VELDIG mye. Noen erfaringer?

Anonymous poster hash: 7f84d...92e
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer an på. Ren angora loer mer enn blandinger, men det har også med lengden av angorafibrene å gjøre. Lange fibre (som er dyrere) loer som oftest mindre enn kortere, er min erfaring. Andre har kanskje en annen opplevelse.

Ta på en sort bukse og rull cardiganen diskret over låret, så bør du se hvordan det er.

Anonymous poster hash: 7d044...23d

AnonymBruker
Skrevet

Her er en link fra Dyrebeskyttelsen angående angoraull Det er ikke en unnskyldning at man er ignorant. Anonymous poster hash: ebeaa...981

Morsomt hvordan Dyrebeskyttelsen ber folk om å si fra på en høflig og saklig måte samtidig som folk som linker til dem er ute av stand til det. Men et godt poeng, det er absolutt å foretrekke å bruke snill angora.

AnonymBruker
Skrevet

Her er en link fra Dyrebeskyttelsen angående angoraull

Det er ikke en unnskyldning at man er ignorant.

Anonymous poster hash: ebeaa...981

Skulle til å skrive i innlegg at folk som skal drive å ta inn angoradebatten kan holde seg unna. Men trodde folk var oppegående i hodet nok til å gjøre det uten at jeg ba dem om. Ikke tving med på dine syn.

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer an på. Ren angora loer mer enn blandinger, men det har også med lengden av angorafibrene å gjøre. Lange fibre (som er dyrere) loer som oftest mindre enn kortere, er min erfaring. Andre har kanskje en annen opplevelse.

Ta på en sort bukse og rull cardiganen diskret over låret, så bør du se hvordan det er.

Tusen takk for svar :)

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Har strikket i angora, ren angora garn for hundrede år siden. Det looet veldig i strikkingen men lite i bruk.

Men det krymper veldig lett.

Anonymous poster hash: de5ad...262

AnonymBruker
Skrevet

Her er en link fra Dyrebeskyttelsen angående angoraull

Det er ikke en unnskyldning at man er ignorant.

Anonymous poster hash: ebeaa...981

Men om den skulle være sydd sammen av en fattig barnearbeider i Kambodsja er deg kanskje likegyldig?

Anonymous poster hash: 63917...69e

Skrevet

Jeg har noen cardigans og gensere fra H&M Trend med varierende kvalitet. Noen er helt fine (kostet 699), og så hadde jeg en neonfarget genser som var helt udugelig (kostet 499), hårene satt seg fast overalt så jeg solgte den.

Har to gensere i angoraull fra Acne og synes de er av god kvalitet. De nupper seg litt her og der, noen hår faller av men ellers ikke til merkverdig plage.

Når det er sagt så har jeg også sluttet å kjøpe klær med angoraull, trodde lenge at kaninene blir håndtert på en skånsom måte men det blir de altså ikke.

Skrevet

Jeg kjøpte meg en brukt angoragenser her på fredag. Den har ikke loet noe på klær til nå, så jeg håper virkelig den ikke kommer til å loe. Men hvordan skal man egentlig vaske angora?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...