Gjest Salvesen Skrevet 4. januar 2015 #1 Skrevet 4. januar 2015 (endret) Tar denne som AnonymBruker, så man slipper å bli gjenkjent. God aften, mine damer og herrer. Nu har det seg slik at undertegnede har havnet i en liten situasjon hvor man ikke helt vet hva man skal tro, så man tenkte det kunne være en idé å spørre de mange kloke hodene her på forumet hva de ville tenkt. Det har seg slik at for et par måneder siden solgte undertegnede en hamster til en usedvanlig fortryllende ungmø fra Napoleons nærmeste allierte land - Sverige. Undertegnede ble umiddelbart tiltrukket av hennes yndige vesen og henrivende gemytt, men forholdt seg selvsagt profesjonell, og tenkte ikke noe videre over det. Det var inntil den fortryllende ungmø i ettertid begynte å sende undertegnede opptil flere telegrammer over SMS, primært om hamsterens opphav, men også om undertegnedes forhold til - og tanker rundt det å ha hamster. Hun sendte også opptil flere bilder av sin nye hamster, antageligvis for å oppdatere undertegnede om hvordan det gikk med hamsteren. Undertegnede svarte hver gang - uten tanke på å "vente det ut" og andre former for spill. Også piken fra Sverige var kjapp med å svare, og i tillegg fulgte hun hele tiden opp med et spørsmål eller to - enten om hamsteren eller om undertegnede selv - og undertegnede gjorde så klart det samme. Det gikk ikke lang tid før man sendte hverandre SMS-telegrammer om både løst og fast, men alltid med "hamster" som bakgrunnstema. På bakgrunn av dette tenkte undertegnede av piken kanskje kunne være litt interessert, og at alt dette hamster-snakket muligens var en liten unnskyldning for å holde oppe kontakten. Men undertegnede vurderte det selvsagt også som at det bare kunne være snakk om en usedvanlig hamster-interessert person, så man tok ingenting for gitt sånn sett. Allikevel er det ikke fritt for at man i en sådann situasjon begynner å dagdrømme litt. Etter ca halvannen uke med teksting frem og tilbake dristet undertegnede seg til å spørre quinden om hun var enslig ("singel" var vel ordet man brukte). Desverre fikk man til svar at hun hadde en "pojkvenn", så man lot det bli med det og antok at her hadde man nok dummet seg kraftig ut. Denne følelsen ble så klart forsterket av at man ikke hørte noe fra henne igjen, noe som er naturlig da hun sikkert følte seg en smule objektivisert (kanskje ville hun bare ha en hamster-interessert venn). Plutselig tikker det inn en nyttårsmelding på undertegnedes telefon - en lang oppdatering om løst og fast, hvordan det går med hamsteren, og hvordan det står til med undertegnede - samt nye bilder av hennes lille nurk. Undertegnede svarer med like stor iver som forrige gang, og igjen følger 2 dager med lange SMS-telegrammer frem og tilbake om alt mulig - dog primært hamsterrelatert, men også ting av litt mer personlig karakter. Undertegnede tenkte at det var jo hyggelig, ettersom det nødvendigvis må bety at man ikke kan ha gjort et aldeles forfærdelig inntrykk forrige gang. "Kanskje hun til og med nu har blitt enslig" tenkte undertegnede. Så hva gjør man da? Jo, da går man selvsagt hen og dummer seg ut igjen. Etter mange og lange teksttelegrammer frem og tilbake, dristet undertegnede seg til fortelle henne at dersom hun hadde tid, ork og lyst, kunne man gjerne treffes over internettelefoneringsprogrammet "Skype". Selvsagt fordi undertegnede ønsket å bli bedre kjent med henne, men også fordi det ville ha vært mer praktisk enn å "chatte" frem og tilbake over SMS. Etter dette har undertegnede igjen ikke hørt noe fra henne Så da er undertegnedes spørsmål til Kvinneguidens panel: 1) Var det udannet av undertegnede å tro at hun kanskje kunne være interessert, eller ville dere vært kapable til å vurdere det på samme i en tilsvarende situasjon? 2) Er det mulig å være så hamsterinteressert at det eneste hun ville var å snakke om hamstre? 3) Dersom undertegnede oppførte seg innpåslitent og plagsomt, ville det da ikke være unaturlig for henne å svare med så lange SMS-telegrammer - og i tillegg komme med oppfølgningsspørsmål? 4) Er det tenkelig at hun var ute etter en venn i Norge, og at undertegnede istedet har endt opp med å objektivisere henne igjennom sine to forsøk på "sjekking" og romantisering? Et par viktige momenter å ta med i vurderingen: 1) Undertegnede har nok vært den som har vært mest ivrig på å bringe samtaler over på andre ting enn hamstre. 2) Det har bare gått fire timer siden man sist hørte fra henne, så det er kanskje for tidlig å begynne å kokkelere. Men undertegnede syntes allikevel det var litt spesielt at hun ikke svarte på Skype-tilbudet i det hele tatt. Takk til alle som leser, og tusen takk til alle som svarer. Med de aller varmeste og ærbødigste hilsener, AnonymBruker Endret 4. januar 2015 av Salvesen 7
Gjest Salvesen Skrevet 4. januar 2015 #3 Skrevet 4. januar 2015 Forøvrig skulle denne egentlig inn på singelforumet. Man er tross alt ikke så innbilsk og tror man er "samliv og relasjoner" - materiale enda. En moderator må gjerne flytte tråden, dersom det er ønskelig. 5
Gjest Gurgemeie Skrevet 4. januar 2015 #4 Skrevet 4. januar 2015 Søt du er. Jeg vet intet om denne "flicken" ønsker noe videre med dem. De kan om mulig basere deres korresponderinger over telegrammet SMS som intet annet enn vennligsinnet. Med de aller varmeste og ærbødigste hilsener, ikke-anonym bruker 3
Purple Diamond Skrevet 4. januar 2015 #5 Skrevet 4. januar 2015 Jeg må bare få si at jeg elsker måten du skriver på. Fantastisk! (Beklager at jeg ikke har noe svar på innlegget ditt...) 5
Gjest Salvesen Skrevet 4. januar 2015 #6 Skrevet 4. januar 2015 Takk for de oppbyggende ordene. Så undertegnede var kanskje i det minste ikke helt på bærtur ved å i det hele tatt tenke tanken at hun kanskje viste litt interesse? Mvh. Cornelius Salvesen
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2015 #7 Skrevet 4. januar 2015 Du minner meg litt om min beste venn. Anonymous poster hash: e6ecc...909
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2015 #8 Skrevet 4. januar 2015 Hun mistet nok bare munn og mæle. Det går nok over, bare vent og se. Kanskje hun må ordne opp med den der "pojkvennen" først. Eller kanskje hun bare ville ha litt spenning i hverdagen. Anonymous poster hash: 01320...554
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2015 #9 Skrevet 4. januar 2015 Jeg tror hun er litt interessert men sliter med diagnosen "vandrende kalde føtter". Anonymous poster hash: 6b8df...701 1
Gjest Salvesen Skrevet 4. januar 2015 #10 Skrevet 4. januar 2015 (endret) Jeg tror hun er litt interessert men sliter med diagnosen "vandrende kalde føtter". Anonymous poster hash: 6b8df...701 Undertegnede vil bare få poengtere at hun på intet tidspunkt har oppført seg uanstendig, flørtende, seksualiserende eller noe annet som går ut over en normal, vennskapelig tone. Det er som sagt undertegnede selv som har tatt mest initiativ til å snakke om noe annet enn bare hamstre, når hun først har tatt kontakt, men man vil våge å påstå at man har fått god respons på det...stort sett. Endret 4. januar 2015 av Salvesen
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2015 #11 Skrevet 4. januar 2015 Undertegnede vil bare få poengtere at hun på intet tidspunkt har oppført seg uanstendig, flørtende, seksualiserende eller noe annet som går ut over en normal, vennskapelig tone. Det er som sagt undertegnede selv som har tatt mest initiativ til å snakke om noe annet enn bare hamstre, når hun først har tatt kontakt, men man vil våge å påstå at man har fått god respons på det...stort sett. Hadde hun ikke vært interessert ville hun ikke skrevet tilbake eller gitt deg jevnlige tilbakemeldinger på hvordan det går med undertegnedes hamster. Jenta ville gjort som Sukker-jentene, blokkert deg eller ignorert deg. Hva jeg råder deg til videre er jo at du selv går videre... "Hamsterprat" er kanskje ikke noe for voksne menn slik som for jenter på rundt 16 år? Anonymous poster hash: 6b8df...701
Gjest Salvesen Skrevet 4. januar 2015 #12 Skrevet 4. januar 2015 Hadde hun ikke vært interessert ville hun ikke skrevet tilbake eller gitt deg jevnlige tilbakemeldinger på hvordan det går med undertegnedes hamster. Jenta ville gjort som Sukker-jentene, blokkert deg eller ignorert deg. Anonymous poster hash: 6b8df...701 Takk for oppløftende ord. Man får leve i håpet enn så lenge. Hva jeg råder deg til videre er jo at du selv går videre... "Hamsterprat" er kanskje ikke noe for voksne menn slik som for jenter på rundt 16 år? Anonymous poster hash: 6b8df...701 Altså, nu akter ikke undertegnede å ekte henne i morgen den dag. Man vil så klart bli ordenlig godt kjent før noe som helst blir aktuelt, da der er mange holdninger, verdier - og personlige kjemier - som må være på plass. Men undertegnede ser intet galt i å være over gjennomsnittlig glad i dyr - det er da vitterlig bare positivt. Hun fremstod som en usedvanlig varm og god quinde da vi møttes, ihvertfall. Smilende, blid og meget fortryllende. I tillegg petite og litt rund i kantene, presist etter undertegnedes smak hva angår det mer overfladiske. 1
Gjest Minesveiper Skrevet 4. januar 2015 #13 Skrevet 4. januar 2015 Tror nok at hun liker deg, men siden hun har kjæreste blir det med det vennskapelige. Er ikke lurt å satse på en som er i forhold, ville sett meg rundt andre steder.
Gjest Salvesen Skrevet 4. januar 2015 #14 Skrevet 4. januar 2015 (endret) Sannelig tikket det ikke inn et nytt telegram i dag formiddag! Den fortryllende quinde hadde visst sovnet i går kveld, men poengterte uansett at hun ikke har Skype - noe undertegnede velger å tolke som mangel på interesse (hadde jo vært lett å gå til anskaffelse av). Undertegnede dristet seg derfor til ikke å følge opp med noe spørsmål denne gangen, og kun svare på det hun spurte om. Så får man da se om hun tar kontakt igjen en gang... Tror nok at hun liker deg, men siden hun har kjæreste blir det med det vennskapelige. Er ikke lurt å satse på en som er i forhold, ville sett meg rundt andre steder. Men undertegnede vet ikke om hun fortsatt har noen husbond. Det kan jo hende hun har blitt enslig siden sist, men man kan nesten ikke driste seg til å spørre om det samme en gang til. "Insanity; doing the same thing over and over again and expecting different results" - A. Einstein - Endret 4. januar 2015 av Salvesen 3
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2015 #15 Skrevet 4. januar 2015 Jeg hadde heller ikke gått til anskaffelse av Skype, selv om jeg hadde hatt interesse for en mann. Fordi jeg vet jeg ser helt grusom ut på webkameraet mitt (tror det er vinkelen som gjør det), fem ganger verre ut enn jeg ser ut i speilet. Og jeg er nok litt selvbevisst, så ville ikke følt meg vel. Men en ting jeg kunne gjort var å snakke på telefon. Ikke gi helt opp da, dette var jo litt spennende. Anonymous poster hash: 01320...554 5
Gjest Stjerner og planeter Skrevet 4. januar 2015 #16 Skrevet 4. januar 2015 Det er ikkje mogeleg å vera så hamsterinteressert!
Gjest Minesveiper Skrevet 4. januar 2015 #17 Skrevet 4. januar 2015 Men undertegnede vet ikke om hun fortsatt har noen husbond. Det kan jo hende hun har blitt enslig siden sist, men man kan nesten ikke driste seg til å spørre om det samme en gang til. "Insanity; doing the same thing over and over again and expecting different results" - A. Einstein - Det er ikke det samme hvis du spør henne når hun er singel
Gjest HeiHade Skrevet 4. januar 2015 #18 Skrevet 4. januar 2015 Det var ikke dumt av deg å anta at hun var interessert. Det kan jo helt klart virke sånn. Likevel, det finnes kvinner som rett og slett ikke forstår at det kan oppfattes på den måten når de sender meldinger og snakker om alt mulig rart i hytt og pine. Hun kan være en av dem. 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2015 #19 Skrevet 4. januar 2015 Dette var riktig så underholdende og interessant. Skulle nesten ønske du vile kurtisere meg, så anstendig og omtenksom som du virker..... Så ladyen har ikke Skype. Mange har ikke det, hva med Google chat ? Eller dyresiden.no ? Der er et forum for meget dyeinteresserte .... (inkludert hamster). Håper du holder oss oppdatert på utviklingen i ditt mulige forhold til den unge dame. Anonymous poster hash: a3172...4b0
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2015 #20 Skrevet 4. januar 2015 Jeg hadde heller ikke gått til anskaffelse av Skype, selv om jeg hadde hatt interesse for en mann. Fordi jeg vet jeg ser helt grusom ut på webkameraet mitt (tror det er vinkelen som gjør det), fem ganger verre ut enn jeg ser ut i speilet. Og jeg er nok litt selvbevisst, så ville ikke følt meg vel. Men en ting jeg kunne gjort var å snakke på telefon. Ikke gi helt opp da, dette var jo litt spennende. Anonymous poster hash: 01320...554 Helt enig. Skype er definitivt ikke et lurt trekk i begynnelsen av et mulig forhold.... Anonymous poster hash: a3172...4b0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå