frklampe Skrevet 4. januar 2015 #1 Skrevet 4. januar 2015 Hei folkens!! Jeg vet ikke om det er heeeeelt feil plass å poste dette, men jeg prøver så får jeg heller få kjeft av dere etterpå. Noen her inne som er flink med html? Jeg har endret på designet mitt men noe er helt feil......
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 4. januar 2015 #2 Skrevet 4. januar 2015 Jeg kunne HTML før, men det er en del år siden jeg holdt på med det nå. Du kan jo vise koden til meg, og så kan jeg prøve å se. Den beste plassen for å poste denne tråden hadde nok vært i underforumet data, spill og elektronikk her på KG, men jeg kan hjelpe deg dersom jeg kan det.
frklampe Skrevet 4. januar 2015 Forfatter #3 Skrevet 4. januar 2015 Jeg kunne HTML før, men det er en del år siden jeg holdt på med det nå. Du kan jo vise koden til meg, og så kan jeg prøve å se. Den beste plassen for å poste denne tråden hadde nok vært i underforumet data, spill og elektronikk her på KG, men jeg kan hjelpe deg dersom jeg kan det. Jeg vet ikke hva eller hvilken kode som er borte. jeg har liksom bare gjort noe galt..
Gjest brutal_mann Skrevet 4. januar 2015 #5 Skrevet 4. januar 2015 Jeg vet ikke hva eller hvilken kode som er borte. jeg har liksom bare gjort noe galt.. rulle tilbake til forrige versjon? 1
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 5. januar 2015 #6 Skrevet 5. januar 2015 Jeg vet ikke hva eller hvilken kode som er borte. jeg har liksom bare gjort noe galt.. Link? Enig med Petter. Vi må nesten få en link til koden for at vi skal få sett på det. Ev. en kopi av de linjene du har.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 #7 Skrevet 5. januar 2015 Du kan ha tuklet med CSS en også, men det får vi ikke vite før du evt viser en kode Anonymous poster hash: e11a3...b9e
frklampe Skrevet 5. januar 2015 Forfatter #8 Skrevet 5. januar 2015 jeg har jo endret ALT i designet.. Men det er noe jeg har gjort feil. Men jeg har ikke peiling på hvor i designet det er gjort feil. JEg kan så klart kopiere hele malen og CSS inn her om dere vil? Men jeg kan ikke bare lime inn en linje når jeg ikke vet hvor jeg har gjort feil
pressplay Skrevet 5. januar 2015 #9 Skrevet 5. januar 2015 Fortell hva som er galt og lim inn koden her, evt. i Pastebin.com
frklampe Skrevet 5. januar 2015 Forfatter #10 Skrevet 5. januar 2015 (endret) Fortell hva som er galt og lim inn koden her, evt. i Pastebin.com Jeg hadde et design på den forrige bloggen min som fungerte helt fint. Men så laget jeg en ny blogg og endret på litt farger, str på innlegg osv. Og da har jeg klart å gjøre et eller annet feil sånn at det er blitt noen stygge feil.. Bloggen ser stygg ut på mobil/nettbrett. der du legger igjen kommentarer er forskjøvet og hvis du vil se i arkivet eller kategoriene kommer kun det første innlegget jeg skrev. Hvis jeg hadde visst HVOR feilen ligger så kunne jeg kanskje ha funnet ut av det selv. Men jeg har ikke klart det.. :/ her er CSS'en. Men jeg tror mer at det ligger i malen. http://pastebin.com/FPBS7qHr Endret 5. januar 2015 av frklampe
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 5. januar 2015 #11 Skrevet 5. januar 2015 Jeg hadde et design på den forrige bloggen min som fungerte helt fint. Men så laget jeg en ny blogg og endret på litt farger, str på innlegg osv. Og da har jeg klart å gjøre et eller annet feil sånn at det er blitt noen stygge feil.. Bloggen ser stygg ut på mobil/nettbrett. der du legger igjen kommentarer er forskjøvet og hvis du vil se i arkivet eller kategoriene kommer kun det første innlegget jeg skrev. Hvis jeg hadde visst HVOR feilen ligger så kunne jeg kanskje ha funnet ut av det selv. Men jeg har ikke klart det.. :/ her er CSS'en. Men jeg tror mer at det ligger i malen. http://pastebin.com/FPBS7qHr Har sett gjennom permene jeg har her i stua etter studienotatene mine fra datafagene jeg har hatt. Har hatt om både HTML, CSS, XML, SQL etc. på Høyskolen, men de ligger såklart i boden. Det er notater fra andre fag jeg har her. Boden er ganske full, så jeg har dessverre ikke kapasitet til å gå inn der og sjekke. Sorry. Trenger notatene for å kunne lete enda mer systematisk enn det jeg klarer uten.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 #12 Skrevet 5. januar 2015 Kan du linke til nettsiden det gjelder? Det er mye enklere å se hva som er feil da. Anonymous poster hash: a872e...27d
frklampe Skrevet 5. januar 2015 Forfatter #13 Skrevet 5. januar 2015 Kan du linke til nettsiden det gjelder? Det er mye enklere å se hva som er feil da. Anonymous poster hash: a872e...27d http://frklampes.blogg.no/ hvis du klikker på kategorien eller leter i arkivet så ser du at det blir slik.. http://frklampes.blogg.no/interir.html
Gjest Vux Skrevet 5. januar 2015 #14 Skrevet 5. januar 2015 (endret) Kan se ut for meg, som om det mangler en div container i html koden (ikke css fila). Dvs, hele feltet til høyre mangler. Ser i source for siden, at tja, det er noe med css fila kanskje for main div? "<div id="main" class="yui-u first">" <--- er ingen eh ordentlig webdesigner Endret 5. januar 2015 av Vux
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 #15 Skrevet 5. januar 2015 Oj. I fare for å være veldig negativ: det er ganske mange feil i koden din. Det er en del som står der det ikke skal, og en del som mangler. Det er du som har skrevet dette, ikke blogg. no? Jeg vet ikke hvordan blogg. no fungerer, men dersom du har endret en mal derfra vil jeg anbefale å starte på nytt og ta en og en linje. Kontroller at hver eneste <> skal slutte med </>. Som i dette eksempelet hvor både <p> og <div> avsluttes: <div> <p>Tekst om ferien min</p> </div> Dette er mye opprydding selv for meg som kan det. Anonymous poster hash: 5e166...cdb 1
frklampe Skrevet 5. januar 2015 Forfatter #16 Skrevet 5. januar 2015 Oj. I fare for å være veldig negativ: det er ganske mange feil i koden din. Det er en del som står der det ikke skal, og en del som mangler. Det er du som har skrevet dette, ikke blogg. no? Jeg vet ikke hvordan blogg. no fungerer, men dersom du har endret en mal derfra vil jeg anbefale å starte på nytt og ta en og en linje. Kontroller at hver eneste <> skal slutte med </>. Som i dette eksempelet hvor både <p> og <div> avsluttes: <div> <p>Tekst om ferien min</p> </div> Dette er mye opprydding selv for meg som kan det. Anonymous poster hash: 5e166...cdb hver linje er avsluttet med </> hvis ikke kommer det opp feilmelding. Jeg vet at blogg.no design "vanskelig" har en kamerat som er veldig god på html koder, men han skjønner ikke bæret av blogg.no sitt design
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 #17 Skrevet 5. januar 2015 Det tror jeg ikke. Jeg gikk ikke veldig nøye gjennom koden din da jeg fort skjønte det kom til å bli grisete, men i visual studio markeres automatisk start og endetagger. Det manglet flere steder i din kode. Du kan sjekke dette selv i enkle gratisprogrammer som Notepad++ og settespråket til HTML. HTML er et veldig enkelt språk, så om det er blogg, wordpress eller noen andre som skriver koden betyr ikke noe. Det er like enkelt å forstå koden. Anonymous poster hash: 5e166...cdb
frklampe Skrevet 6. januar 2015 Forfatter #18 Skrevet 6. januar 2015 Det tror jeg ikke. Jeg gikk ikke veldig nøye gjennom koden din da jeg fort skjønte det kom til å bli grisete, men i visual studio markeres automatisk start og endetagger. Det manglet flere steder i din kode. Du kan sjekke dette selv i enkle gratisprogrammer som Notepad++ og settespråket til HTML. HTML er et veldig enkelt språk, så om det er blogg, wordpress eller noen andre som skriver koden betyr ikke noe. Det er like enkelt å forstå koden. Anonymous poster hash: 5e166...cdb okay.. Er det mulig at du kan hjelpe meg?
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2015 #19 Skrevet 6. januar 2015 okay.. Er det mulig at du kan hjelpe meg? Ikke sånn uten videre nei. Som sagt mangler du en helt haug med kode. F.eks. i sidene som mangler innhold, så har du en wrapper som tar for seg (nesten) hele siden. Inne i den skal det meste av det visuelle ligge. Du har en egen container for venstremargen, men du har ingen ting for hovedinnholdet. Uten å kjenne til oppsettet til blogg.no vil det ta en evighet å gå gjennom nettsiden din for å se hvilket innhold som skal hentes. Derfor vil du spare deg for mye tid ved å installere en standardmal fra blogg.no og deretter ta små steg for å få de endringene du vil ha. Det er også en haug med linjer som skulle ligget oppe i <head> som i stedet ligger nede i <body>. Anonymous poster hash: 5e166...cdb
frklampe Skrevet 7. januar 2015 Forfatter #20 Skrevet 7. januar 2015 Ikke sånn uten videre nei. Som sagt mangler du en helt haug med kode. F.eks. i sidene som mangler innhold, så har du en wrapper som tar for seg (nesten) hele siden. Inne i den skal det meste av det visuelle ligge. Du har en egen container for venstremargen, men du har ingen ting for hovedinnholdet. Uten å kjenne til oppsettet til blogg.no vil det ta en evighet å gå gjennom nettsiden din for å se hvilket innhold som skal hentes. Derfor vil du spare deg for mye tid ved å installere en standardmal fra blogg.no og deretter ta små steg for å få de endringene du vil ha. Det er også en haug med linjer som skulle ligget oppe i <head> som i stedet ligger nede i <body>. Anonymous poster hash: 5e166...cdb okay da prøver jeg på det! Tusen takk ellers
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå