Gå til innhold

Bangkok og Karbi - kanskje Koh Lanta og Phuket

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei :-)

Nå har jeg lest og sett så mye på nett om hoteller osv osv, men jeg blir ikke klok! Har reist utrolig lite, og nå planlegger jeg og kjæresten tur til Thailand.

Så jeg trenger tips, masse tips! Vi har tenkt å være i 3-4 uker. Så her kommer mine spørsmål:

- Hvilken hotell abefaler dere i Bangkok? Vi tenker å være der i 3-4 dager.

- Hva burde vi gjøre / få med oss i Bangkok?

- Hvilken hotell anbefaler dere i Krabi, Koh Lanta, Phi Phi øyene og Phuket? Vi ønkser god standar, men ikke for dyrt. Har sett så mye på hotell nå og lest om tips overalt, men vil heller høre fra dere som har vært der og hvor dere har bodd :-) tar tips om både hotell og bungalower :-)

Å om dere har tips om hva vi burde gjøre og få med oss på reisen vår, så tar jeg gjerne i mot det :-)

Anonymous poster hash: 62845...eb4

Videoannonse
Annonse
Gjest Sunhill
Skrevet (endret)

I bangkok bør du finne hotellet i sukumhvit. Da er du veldig sentalt, mange fine hoteller og nærme sentrene. I bangkok bør du få med deg Grand Palace og Jim Thomson house(tror det heter det). Det er ikke så gøy å gå ute i bangkok pga dårlig luft og sterk varme. Derfor blir det oftest shopping på sentrene. Mbk er et typisk Thai-senter der du finner ALT. Det ligger i sukumhvit.

I Krabi anbefaler jeg Ao Nang. Det er utrolig fint og rolig sted, der du kan ta småbåter ut forskjellige øyer som Phiphi.

Phuket anbefaler jeg ikke da det har blitt for mye turister der.

Tips:

På finn.no er det lett å finne hoteller, der kan du krysse av for området du vil bo i. Når du finner hoteller som ser fine ut så bør du søke de opp på tripadvisor, der finner du bilder tatt av andre og anmeldelser.

Når du tar taxi i Thailand pass på at taxiene er metertaxi, og at du ser han tar på taxtameteret.

Ikke la de stoppe på veien for å vise deg lugubre smykkeforretninger.

Thailand er fantastisk, og har vært masse i Ao nang, Krabi. Elsker det stedet.

Er nå selv på kjærestetur i Koh Chang som ligger på andre siden av Thailand mot Kambodsja. Virkelig til å anbefale.

Skal snart til Bangkok der vi skal bo på et hotell som heter Galleria 10. Har ikke vært der enda så vet ikke om jeg kan anbefale det. Der i mot er det et som heter Pricess hotel, tror jeg, ligger rett ved siden av MBK. Det er utrolig fint.

Hotellene langs elven i Bangkok og har vakker utsikt :)

Endret av Sunhill

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...