Gå til innhold

Lære å like vann

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hele mitt liv, har jeg drukket Cola.
Nå er jeg lei, det er svindyrt, det ødelegger tennene og gjør meg feit.

Nok er nok.

Vann smaker skittent, men hvordan kan jeg lære meg å like vann?
Tvinge meg selv til å kun drikke vann i 2 uker, så vips så liker jeg det? Eller?

Anonymous poster hash: 946db...a68
Skrevet

Litt sitron i vannet for friskere smak?

Skrevet

prøv og tving deg selv til og drikke vann :) så blir det nok en vane:) jeg liker bare vann om jeg drikker det fra flaske :)

Gjest Solstråla88
Skrevet

Jeg synes vannet smaker best om det er iskaldt. Vi hr alltid isbiter i fryseren slik at jeg drikker nok vann i løpet av dagen

AnonymBruker
Skrevet

Har du ikke tilgang på vanlig, rent vann? Så lenge man kan få tak i det er det umulig å ikke like det. Det har ingen smak.

Anonymous poster hash: 7733c...438

• Liker 3
Skrevet (endret)

Bytte fra cola til..

Et assortement av..

Te

Juice

Vann

Farris

Mozell

Bare å drikke det man føler for, eller det som måtte finnes i kjøleskapet.

Endret av Vux
Skrevet

Isbiter og lime?:)

AnonymBruker
Skrevet

Ikke dull med deg selv, bare slutt å drikke Cola og begynn å drikke vann, ha gjerne alltid med deg en vannflaske og noe frukt slik at du er hydrert, holder blodsukkeret oppe og slipper å bli fristet til å kjøpe brus. Som alt annet en gjør konsistent over tid vil det bli en vane å drikke vann.

Anonymous poster hash: a805f...96c
  • Liker 1
Skrevet

Jeg klarer ikke drikke plain vann fra springen. Det må ha isbiter i for at jeg kan drikke det.

Jeg drikker for det meste farris, men igjen så er vel det dyrt.

Iskaldt vann med isbit og sitronbåter i (ikke slik ferdig sitronsaft, den liker ikke jeg). Eventuelt lime.

Vanlig vann smaker noe. De som sier det smaker ingenting, vel da er smaken av ''ingenting'' skikkelig ekkel. Enig i at vann smaker litt skittent og har en slik halvveis bittersøt tone. Slik veeldig liten, men jeg smaker det. Når vannet er iskaldt smaker det mere snø og friskt, haha!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg klarer ikke drikke plain vann fra springen. Det må ha isbiter i for at jeg kan drikke det.

Jeg drikker for det meste farris, men igjen så er vel det dyrt.

Iskaldt vann med isbit og sitronbåter i (ikke slik ferdig sitronsaft, den liker ikke jeg). Eventuelt lime.

Vanlig vann smaker noe. De som sier det smaker ingenting, vel da er smaken av ''ingenting'' skikkelig ekkel. Enig i at vann smaker litt skittent og har en slik halvveis bittersøt tone. Slik veeldig liten, men jeg smaker det. Når vannet er iskaldt smaker det mere snø og friskt, haha!

Irriterer meg når folk sier "slutt å tull, vann smaker da ingenting, så hvordan kan det smake vondt?".

"ingenting" smaker da vell noe det også, ingen som har bestemt at DET (vann), Det er ingenting, og dette (brus/saft/melk etc) er noe.

Vann er vann og det smaker noe det også.

Hvordan kan vi ellers skjenne igjen smaken av vann. Hvis det virkelig smakte ingenting, så hadde det vært umulig å kjenne igjen smaken av vann. Ergo, det smaker noe.

Må skaffe meg sånn isbit-ting på mandag, så får jeg prøve ut det også.

Og en karaffel og lime. her skal alt testes ut.

TS

Gjest Livmora
Skrevet

Sett en caraffel med vann i kjøleskapet, slik at du til en hver tid har iskaldt vann.

• Liker 1
Skrevet

Isbiter i vannet hjelper mye for mange.

Gjest Zeitgeist
Skrevet

Vann smaker faktisk noe. Vannsmaken påvirkes av mineralene i vannet. "Farris" smaker relativt salt i forhold til f.eks. "San Pellegrino". "Isklar" er flatere i smaken enn f.eks. "Imsdal". Det samme kan sies om "Evian" sammenlignet med "Volvic".

Når jeg er hjemme i Norge, drikker jeg mer enn gjerne vann fra springen hos foreldrene mine. De får vann fra en bekk som har utgangspunkt i et fjellvann. Vannet smaker friskt, har en mild og rund smak med en anelse sødme. Vannet i springen hvor jeg til vanlig bor smaker derimot fælt. Det inneholder store mengder kalk, er flatt, og smaker lett surt.

Det kan godt hende at vannet der du bor TS rett og slett ikke smaker godt. Du kan jo kjøpe et par flasker med drikkevann i butikken, og sammenligne smaken av de med vannet som kommer ut av springen hjemme hos deg selv. Hvis det viser seg at det er springvannet ditt som ikke smaker godt, finnes det vannfilter som du kan filtrere vannet gjennom. På lang sikt er det en gunstigere løsning enn å kjøpe flaskevann.

Skrevet

Bruk vannkanne med filter .

Annonse
AnonymBruker
Skrevet

prøv og tving deg selv til og drikke vann :) så blir det nok en vane:) jeg liker bare vann om jeg drikker det fra flaske :)

Sånn om h*n ikke misliker det nok fra før, mener du?

Anonymous poster hash: cf858...c4e

Gjest Margit Spat
Skrevet

Jeg er helt enig med Lafemmemauvaise. Vann smaker utrolig forskjellig avhengig av mineralinnholdet. Hvis man har vann fra borehull/fjellbrønn, inneholder vannet ofte mer mineraler enn om vannet kommer fra en overflatebrønn/innsjø etc. Rensemetodene kan også ha noe å si. For eksempel er det en del vannverk som bruker klor i forbindelse med vannrensing, og dette kan også sette smak på vannet.

Jeg vil råde deg til å sette en eller to vannkanner i kjøleskapet, slik at du bestandig kan ha kaldt vann. Smakstilsetninger som sitron, agurk, sitronmelisse, appelsinskiver e.l. gjør vannet litt friskere på smak, og med tiden kan man kanskje redusere mengden av disse tilsetningene. På mange måter blir det som å venne seg til å like øl, vin eller sterk mat: man starter med noe som er snilt og som likner på noe man liker fra før, og så prøver man gradvis "vanskeligere" ting.

AnonymBruker
Skrevet

Hele mitt liv, har jeg drukket Cola.

Nå er jeg lei, det er svindyrt, det ødelegger tennene og gjør meg feit.

Nok er nok.

Vann smaker skittent, men hvordan kan jeg lære meg å like vann?

Tvinge meg selv til å kun drikke vann i 2 uker, så vips så liker jeg det? Eller?

Hadde dine foreldre satt en grense første gangen du begynte å bli kresen, så hadde nok ting vært annerledes i dag.

Anonymous poster hash: c8c72...75d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Drikk Cola som vanlig, men før du tar et glass Cola, drikk et lite glass med vann. Da venner du kroppen vekk fra "Cola demper tørsten", for sannsynligvis drikker du Cola veldig mye nå pga vane. På denne måten kommer du til å assosiere tørst med å ha lyst på vann innen kort tid :)

Anonymous poster hash: 73e53...b7a
Skrevet

Jeg tenker kanskje å begynne smått og sette seg delmål? At du for eksempel må drikke ett glass vann hver dag før du kan drikke noe annet, så en flaske, så to flasker osv. Etter hvert er det lurt å alltid ha en flaske eller glass med vann tilgjengelig å slukke tørsten med og du vil sannsynligvis få mindre lyst på cola naturlig når du ikke bruker det som tørstedrikk lenger.

Jeg drakk mye cola og brus før, men etter at jeg byttet til vann som tørstedrikk og bare brus til kos syns jeg brus fort blir altfor søtt og klarer stort sett bare ett lite glass. Selv om jeg har mine perioder jeg også (spesielt i julebrussesongen ;) ).

Husk å la vann fra springen renne godt før du tar av det så det blir friskt og kaldt :)

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...