AnonymBruker Skrevet 3. januar 2015 #1 Skrevet 3. januar 2015 Jeg er en mann på 38 år, har vært singel i 4 år og får det ikke til å fungere med norske damer. Jeg har datet kanskje 20 stk seriøst i denne perioden, og felles for de alle er at de sier at jeg er verdens hyggeligste mann, MEN det mangler kjemi. Vell, det er en ærlig sak og jeg var enig i de fleste tilfellene. Sliter med å få til noe seriøst og det er veldig trist egentlig. Føler snart at alle muligheter er forsøkt. Så har jeg noen kompiser, ikke de næreste vennene, som har giftet seg med asiatiske damer, og det ser ut til å være ekte greier. De har vært gift noen år faktisk alle sammen. Jeg har jo idligere tenkt tanken men slått det fra meg, "det er ikke noe for meg". Nå virker det mer spennende og jeg kan tenke meg å gjøre et forsøk kanskje. Endel i samfunnet ser ned på de som finner seg kone fra asia, og det er kanskje det som skremmer meg mest, stygge blikk og at en kan bli sett på som "han som kjøpte seg thaidame". Jeg må legge til at jeg er godt utdannet med jobb og alt på stell, så at jeg kan ødelegge hele omdømmet mitt på å skaffe meg kone fra asia skremmer meg. Burde jo ikke bry meg om hva andre mener, men har ikke noe lyst å bli "satt i bås" sammen med alle de sære typene som "kjøper kone". Når er det legitimt å se til utlandet etter ny partner, når norske damer ikke forstår meg, og jeg ønsker noen å dele livet med? Hvis det er legitimt i det hele !? ;-) Jeg er desperat etter kjærlighet innad, men viser det selvsagt ikke utad. Noen råd? Anonymous poster hash: 593e2...038 1
Gjest Klaveret Skrevet 3. januar 2015 #2 Skrevet 3. januar 2015 Jeg synes det er legitimt når som helst - så lenge målet ditt er ærlig og redelig og fylt med kjærlighet. Lykke til
svetlanaenrique Skrevet 3. januar 2015 #3 Skrevet 3. januar 2015 jeg bor i oslo og ser at en stor del av mannfolket i oslo er gift med med de eksotiske damene fra andre .land,og de damene er utrolige vakre og eldes ikke like fort som norske damer.norske damer allerede i 30 årsalder har rynkete fjes,Så jeg synes du bør absolut finne deg en dame der nede 4
Jessheim01 Skrevet 3. januar 2015 #4 Skrevet 3. januar 2015 (endret) Norske damer stiller for høye krav er mitt intrykk. Endret 3. januar 2015 av Jessheim01 5
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2015 #5 Skrevet 3. januar 2015 Prøvd svenske eller danske damer? Hvis du har utdannelse, jobb og alt på stell burde du jo oppfylle kravene. Rart at det ikke har funket. Anonymous poster hash: 59deb...492 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2015 #6 Skrevet 3. januar 2015 Prøvd svenske eller danske damer? Hvis du har utdannelse, jobb og alt på stell burde du jo oppfylle kravene. Rart at det ikke har funket. Anonymous poster hash: 59deb...492 Hvor finner en svenske og danske damer da, og hvorfor er de mye lettere? Anonymous poster hash: 593e2...038 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2015 #7 Skrevet 3. januar 2015 Hvor finner en svenske og danske damer da, og hvorfor er de mye lettere? Anonymous poster hash: 593e2...038 De har ikke vokst opp med å bo i "verdens rikeste land, du kan få hva du vil". Synes svenske og danske gutter er lettere pga det også. Eventuelt kan du flytte til hovedstaden, det er vel fler single damer enn menn i Oslo. Damer fra alle land kommer jo dit. Anonymous poster hash: 59deb...492
Teethgrinding Skrevet 4. januar 2015 #8 Skrevet 4. januar 2015 Det er en grov undervurdering å tro at alle som kommer fra Sør Asia er dumme nek som bare vil ha penger. Jeg har selv vokst opp med tette bånd til kinesere og kan skrive under på at de opplever sinnssykt mye fremmedfrykt og undervurderinger. Er man gift med en oppegående asiater, gjerne fra Kina, Japan eller Sør-Korea, er det overhodet ingen trappetrinn med fra Norsk skala. Vi er etnosentrister her i Nord. Noen ganger med god grunn, med i øst-asiatisk sammenheng helt grunnløst. De er svært intelligente mennesker med avansert kultur og ofte høy utdanning. Folk som vet hva de snakker om vil aldri se ned på deg. Det er noe litt annet med hentebrud fra Ukraina eller gjennom byrå i Thailand. Det har ikke den samme statusen i mine øyne. Det blir litt for arrangert og en slags fallitterklæring? Samtidig, det er kanskje enklere dersom du faktisk ikke kjenner en sjel i asia å bruke mainstream kanaler? Ikke vet jeg. Jeg kaster bare ut noen tanker. 6
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2015 #9 Skrevet 4. januar 2015 Har du prøvd å date enslige mødre? Eller er du imot det? For høres jo egentlig ut som du er en flott fyr, som burde kunne finne deg en norsk dame. Men det er ikke lett der ute, jeg har selv vært singel i 3 år, og prøvd aktivt, men sliter med å finne noen. De få jeg ville ha, ville ikke ha meg. Ellers har det vist seg at det er en del tullinger der ute. Og hvor høye krav har du til en dame? Er de høyere enn hva du selv lever opp til? Anonymous poster hash: 26629...a0e 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2015 #10 Skrevet 4. januar 2015 Har du prøvd å date enslige mødre? Eller er du imot det? For høres jo egentlig ut som du er en flott fyr, som burde kunne finne deg en norsk dame. Men det er ikke lett der ute, jeg har selv vært singel i 3 år, og prøvd aktivt, men sliter med å finne noen. De få jeg ville ha, ville ikke ha meg. Ellers har det vist seg at det er en del tullinger der ute. Og hvor høye krav har du til en dame? Er de høyere enn hva du selv lever opp til?Anonymous poster hash: 26629...a0e Ærlig talt. Jeg er enslig mor, og vil ha meg frabedt antagelser om at vi som ikke lenger er sammen med barnefar er noe lettere å kapre eller noen dårligere catch enn andre. Jeg er høyt utdannet, slank, godt likt og har et utmerket forhold til barnefar. Er overhodet ikke desperat, det har jeg ingen grunn til.Anonymous poster hash: c002a...b42 6
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2015 #11 Skrevet 4. januar 2015 Det er en grov undervurdering å tro at alle som kommer fra Sør Asia er dumme nek som bare vil ha penger. Jeg har selv vokst opp med tette bånd til kinesere og kan skrive under på at de opplever sinnssykt mye fremmedfrykt og undervurderinger. Er man gift med en oppegående asiater, gjerne fra Kina, Japan eller Sør-Korea, er det overhodet ingen trappetrinn med fra Norsk skala. Vi er etnosentrister her i Nord. Noen ganger med god grunn, med i øst-asiatisk sammenheng helt grunnløst. De er svært intelligente mennesker med avansert kultur og ofte høy utdanning. Folk som vet hva de snakker om vil aldri se ned på deg. Det er noe litt annet med hentebrud fra Ukraina eller gjennom byrå i Thailand. Det har ikke den samme statusen i mine øyne. Det blir litt for arrangert og en slags fallitterklæring? Samtidig, det er kanskje enklere dersom du faktisk ikke kjenner en sjel i asia å bruke mainstream kanaler? Ikke vet jeg. Jeg kaster bare ut noen tanker. Nå vil jeg si at disse kvinnene ikke er noe lettere å ha med å gjøre enn norske kvinner. Jeg var sammen med en japansk jente fra en finere familie i Tokyo når jeg studerte 2 semester der borte. Mye mas fra hun og familien. Anonymous poster hash: ba0e5...d3f 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2015 #12 Skrevet 4. januar 2015 Jeg må innrømme at jeg ser ned på norske menn som henter asiatiske damer. Spesielt om mennene er uattraktive, da tenker jeg med en gang at stakaren ikke fant ei dame her så han måtte finne ei som gikk med en en drøm om å komme til Norge. Skjønner ikke hvor mye mer felles du kan ha med dem en ei norsk dame, eller hvorfor du tror at hun skulle vært din perfekte match. Problemet er jo om du finner ut at dette ikke går om 1 år ellernoe, så er du faktisk stuck med henne. Norske damer generelt er ikke problemet ditt, men du har kanskje andre forventninger hvis du går å dagdrømmer om en søt, liten hjemmeværende asiater. Grunnen til at det blir uglesett er fordi alle vet hvorfor dere er sammen, men du må jo gjøre hva du vil. Anonymous poster hash: 4fc02...4a6 5
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2015 #13 Skrevet 4. januar 2015 Jeg kjenner mange damer fra Asia, og alle som en innrømmer at de bare giftet seg for en trygg framtid. Ikke for at de elsket nordmannen sin. Forøvrig synes jeg hele begrepet kjemi er illusorisk og barnslig. Man forelsker seg ofte ikke like lett i voksen alder, og bør bruke tid. Anonymous poster hash: 8f69c...b51 2
Gjest Salvesen Skrevet 4. januar 2015 #14 Skrevet 4. januar 2015 Jeg må innrømme at jeg ser ned på norske menn som henter asiatiske damer. Spesielt om mennene er uattraktive, da tenker jeg med en gang at stakaren ikke fant ei dame her så han måtte finne ei som gikk med en en drøm om å komme til Norge. Skjønner ikke hvor mye mer felles du kan ha med dem en ei norsk dame, eller hvorfor du tror at hun skulle vært din perfekte match. Problemet er jo om du finner ut at dette ikke går om 1 år ellernoe, så er du faktisk stuck med henne. Norske damer generelt er ikke problemet ditt, men du har kanskje andre forventninger hvis du går å dagdrømmer om en søt, liten hjemmeværende asiater. Grunnen til at det blir uglesett er fordi alle vet hvorfor dere er sammen, men du må jo gjøre hva du vil. Anonymous poster hash: 4fc02...4a6 Men ser De ikke selv hvilken snerpete og selvgod holdning det er De forfekter? For hvorfor skal De la Dem irritere over at menn De uansett ikke finner attraktive allikevel finner seg maker andre steder? Hvorfor skal også dette handle om Dem? Undertegnede er også fullt i stand til å se hvilke quinder som kan nok vil ansees som "uattraktive" hos de fleste, men man går da allikevel ikke rundt og hater på dem dersom de allikevel skulle finne noen som vil ha dem. Tvert imot er det da naturlig for et normalt oppegående og empatisk menneske å være glad på deres vegne over at de har funnet seg noen, de også. Man går da heller ikke rundt og "ser ned" på dem, behandler dem stygt dersom de tar kontakt på byen eller på andre måter gjør sitt ytterste for å plassere dem nederst på rangstigen hva gjelder menneskeverd. Om noe syns man heller litt synd i dem, og sympatiserer med at det må være svært vanskelig å bli ansett som direkte uattraktiv i dagens streber-samfunn, hvor det gjerne ikke finnes en mellomting mellom "vinner" og "taper". Alle kan tross alt ikke være vinnere. Undertegnede vil påstå at De er syk i sjelen, unge frøken, og har en lang vei å gå for å bli et godt menneske. 7
Deterbaremeg Skrevet 4. januar 2015 #15 Skrevet 4. januar 2015 Jeg må innrømme at jeg ser ned på norske menn som henter asiatiske damer. Spesielt om mennene er uattraktive, da tenker jeg med en gang at stakaren ikke fant ei dame her så han måtte finne ei som gikk med en en drøm om å komme til Norge. Skjønner ikke hvor mye mer felles du kan ha med dem en ei norsk dame, eller hvorfor du tror at hun skulle vært din perfekte match. Problemet er jo om du finner ut at dette ikke går om 1 år ellernoe, så er du faktisk stuck med henne. Norske damer generelt er ikke problemet ditt, men du har kanskje andre forventninger hvis du går å dagdrømmer om en søt, liten hjemmeværende asiater. Grunnen til at det blir uglesett er fordi alle vet hvorfor dere er sammen, men du må jo gjøre hva du vil. Anonymous poster hash: 4fc02...4a6 Støtter denne! 3
Teethgrinding Skrevet 4. januar 2015 #16 Skrevet 4. januar 2015 (endret) Nå vil jeg si at disse kvinnene ikke er noe lettere å ha med å gjøre enn norske kvinner. Jeg var sammen med en japansk jente fra en finere familie i Tokyo når jeg studerte 2 semester der borte. Mye mas fra hun og familien. Anonymous poster hash: ba0e5...d3f Det kan jeg tro på, men igjen: Man finner seg ikke en kone fra Asia for at det skal være Lett. Det blir feil. Den eneste legitime årsaken til å se ut mot andre nasjoner enn Norge er fordi norske kvinner eventuelt ikke klarer å sette pris på deg på en god nok måte. Ikke fordi man skal ha en 'enklere' kone i huset. Utgangspunktet må være likeverd og respekt. En rik jente fra Japan er nemlig i mitt hode ikke noe mindre kravstor enn en norsk. Det er også bra. Spørsmålet ligger i om ikke hun eventuelt har en bedre stayer-spirit og et mer inkluderende og tradisjonelt familiesyn. Men Lett skal det jo ikke være. Da blir det for meg helt feil maktbalanse. Endret 4. januar 2015 av Arcturus 3
sjonkelrolf Skrevet 4. januar 2015 #17 Skrevet 4. januar 2015 Jeg må innrømme at jeg har fordommer mot, og ser veldig ned på, norske menn, gjerne lite attraktive og kanskje litt opp i årene, som henter en dame fra et fattig land som Thailand eller Fillippinene. For meg er det utenkelig, og vil heller gå singel. Har null problemer med å stemple slike menn som motbydelige griser. En jeg kjenner gjorde det. Han dro ofte til Fillippinene og traff en dame der. De ble sammen, og det gikk ikke lang tid før hun hadde en bolle i ovnen. Han fortalte meg at det var veldig greit å ha noen til å vaske, rydde og lage mat. Jeg spøkte det bort med at jeg uten problemer klarer å holde det forholdsvis ryddig hjemme, og at jeg selv er ganske habil på kjøkkenet (noe jeg også er). Ellers sa jeg svært lite, holder det for meg selv. Ekte kjærlighet? Har mine tvil, i hvert fall når velstandsnivået er så forskjellig innad i "forholdet". Han har en jobb som gir god økonomi, hun kommer fra ganske fattige kår. Skulle jeg hatt en kjæreste som ikke var norsk, måtte det ha vært fra et land med tilsvarende levekår som Norge (eks. Vest-Europa, USA). 3
Gjest jurgy Skrevet 4. januar 2015 #18 Skrevet 4. januar 2015 (endret) Om du bikker 40 er det bare å kline til. Personlig har jeg en venn som er fra sør-amerika, så om alt skulle gå åt skogen regner jeg med vi tar oss en tur dit. Damene derfra er jo i tillegg ekstremt pene. Endret 4. januar 2015 av jurgy
esmer Skrevet 4. januar 2015 #19 Skrevet 4. januar 2015 Du sier du mangler kjemi med norske damer, men er redd for omdømmet ditt om henter kone fra utlandet. Er det da ikke en mulighet å date utenlandske damer som allerede bor her? Jeg må innrømme at jeg ser ned på norske menn med en thai/filipinsk ung dame ved sin side. Finnes også mange andre land du kan "hente kone" fra, som ikke matcher stereotypen norsk mann - thai/russisk snerten dame. 3
fuerza Skrevet 4. januar 2015 #20 Skrevet 4. januar 2015 Jeg tenker mitt når jeg ser en norsk eldre mann med ei asiatisk dame i 20årene..hvis du finner deg ei dame i Thailand håper jeg dere er ca like gamle, tror du møter færre fordommer da. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå