Gå til innhold

Hvilken BH-størrelse har jeg?

Colorama

Anbefalte innlegg

Har brukt 85B i noen år, men regner med det er feil, da det egentlig aldri har føltes helt rett. Er 95cm under, 104cm midt på og 103cm over. Noen som vet? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lille-pus

Har brukt 85B i noen år, men regner med det er feil, da det egentlig aldri har føltes helt rett. Er 95cm under, 104cm midt på og 103cm over. Noen som vet? :)

Kalkulatorer kan hjelpe noe, men siden kalkulatorene ikke har noen formening om fasongen på puppene dine eller på avstanden mellom dem så vil jeg si at det aller beste rådet du kan få er å gå i en spesialistbutikk, fortelle at du er ute etter å finne ut hvilken størrelse og fasong som er den riktige for deg, - ikke nødvendigvis å kjøpe noe akkurat der og da.

Så til målene dine; jeg mistenker at omkrets på 90cm er riktigere til deg enn 85cm som du har brukt.

Cup'en er ihht. kalkulatoren til Change en C cup, men om det er riktig avhenger jo av fasongen på puppene dine også da.

Ta deg en prøverunde en dag, - det er absolutt lov å bare være ute for å prøve og finne ut av hvilken størrelse og fasong man egentlig skal ha.

Endret av Lille-pus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kalkulatorer kan hjelpe noe, men siden kalkulatorene ikke har noen formening om fasongen på puppene dine eller på avstanden mellom dem så vil jeg si at det aller beste rådet du kan få er å gå i en spesialistbutikk, fortelle at du er ute etter å finne ut hvilken størrelse og fasong som er den riktige for deg, - ikke nødvendigvis å kjøpe noe akkurat der og da.

Så til målene dine; jeg mistenker at omkrets på 90cm er riktigere til deg enn 85cm som du har brukt.

Cup'en er ihht. kalkulatoren til Change en C cup, men om det er riktig avhenger jo av fasongen på puppene dine også da.

Ta deg en prøverunde en dag, - det er absolutt lov å bare være ute for å prøve og finne ut av hvilken størrelse og fasong man egentlig skal ha.

Jeg gikk til en kjent undertøysbutikk på st.hanshaugen (husker ikke navnet). Skulle prøve korselett el.l til bryllupsdagen, og sa at jeg aldri hadde blitt målt før og derfor gjerne ville finne ut korrekt bh-størrelse når jeg først var der. Da fikk jeg kommentar om at de ikke brukte tid på å måle for gøy, så det utgikk?!!! Jeg ble så sjokkert at jeg bare dro.

Så det er tydeligvis ikke alle som syns det er ok at man kommer for å kun måle seg.

Jeg satt aldri min fot der igjen.

Anonymous poster hash: 37785...d74

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror kanskje også 90 er rett... Men synes 85 til og med virker for stort :s

Må man kle av seg når de skal måle og sånn? *puppe-komplekser*

Haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror kanskje også 90 er rett... Men synes 85 til og med virker for stort :s

Må man kle av seg når de skal måle og sånn? *puppe-komplekser*

Haha

De gangene jeg har blitt målt, så har de gjort det utenpå en tynn topp feks :)

Anonymous poster hash: 37785...d74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har alltid brukt 85B, men så fikk jeg gavekort på en undertøysforetning i gave og damen ville måle meg. Endte med 75E(!!!), enda puppene mine ikke er store, men visstnok pga plassering. Har for moro skyld prøvd mange forskjellige størrelser etter dette, og både på Lindex, Cubus og Kappahl stemmer det med 75E... Anbefaler derfor at du lar deg måle!!

Anonymous poster hash: 11cf0...522

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid brukt 85B, men så fikk jeg gavekort på en undertøysforetning i gave og damen ville måle meg. Endte med 75E(!!!), enda puppene mine ikke er store, men visstnok pga plassering. Har for moro skyld prøvd mange forskjellige størrelser etter dette, og både på Lindex, Cubus og Kappahl stemmer det med 75E... Anbefaler derfor at du lar deg måle!!

Anonymous poster hash: 11cf0...522

Wow, så rart! Haha, skal la meg måle når jeg har mot til det.

Fikk til svar på kalkulatoren på nettet at jeg skulle bruke 85DD. Klarer liksom ikke å se for meg at jeg skal kunne bruke D... Men det er vel plassering osv som du sier! Men stoler ikke helt på det da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Wow, så rart! Haha, skal la meg måle når jeg har mot til det.

Fikk til svar på kalkulatoren på nettet at jeg skulle bruke 85DD. Klarer liksom ikke å se for meg at jeg skal kunne bruke D... Men det er vel plassering osv som du sier! Men stoler ikke helt på det da :P

Cup str og omkrets henger sammen, en D er ikke lik i alle omkretser, en 70 D f.eks er mindre enn en 80 D. Det er også forskjell på modeller og bysten hvilken str som er riktig.

Nesten alle kvinner som har feil bh str i Norge (og det er altfor mange med tanke på hvor viktig rett str faktisk er for både kropp og holdning, og hvor lett det egentlig er å finne riktig str) har ALT for STOR omkrets og ALT for LITEN cup, fordi folk er låst i at jo høyere bokstav jo større pupper har man. Det er helt feil. En 80 D er faktisk mindre enn en 95 C i cupen. En 85 D og en 95 C er relativt like.

Litt info om bh størrelser.

http://www.klikk.no/mote/detnye/shopping/article464433.ece

Anonymous poster hash: 68970...532

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 104 over puppene...og hmm...ca 85under (har ikke målt på lenge) bruker 75f og 80 e...alt etter merke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...