Gjest Anonymous Skrevet 28. juni 2002 #1 Skrevet 28. juni 2002 Hei! Jeg har fått i oppgave å fotografere i ei venninnes bryllup. Har aldri gjort dette før, og er temmelig nervøs...... (har tatt en del andre bilder tidligere). Er det noe som har godt tips mht. bildeoppsett ol?? Takk!
Gjest Engel, ikke pålogget Skrevet 28. juni 2002 #2 Skrevet 28. juni 2002 Skal du ta "bryllupsbildene" eller bare fotografere i løpet av dagen? Stikk innom en fotograf og se på bildene som er utstilt der, eller kikk på nettet. http://www.colourartphoto.no/
meta Skrevet 28. juni 2002 #3 Skrevet 28. juni 2002 En jente la inn denne linken her i KG. Syns det er utrolig masse fine bilder her. http://www.fotografkatrinsvensson.se/
Frøya*0803 Skrevet 28. juni 2002 #4 Skrevet 28. juni 2002 Jeg har fotografert i to bryllup. Den ene gangen hele bryllupet , også de "offisielle bryllupsbildene", og den andre gangen hele dagen, bortsett fra de "offisielle". Det aller viktigste er å ha nok film. Da har du mye større sjanser for å få mange blinkskudd. Bruk gjerne en sort-hvitt film eller to, også. Og du bør bruke ditt eget kamera, som du kjenner og kan å bruke. Jeg gjorde litt research på nettet før dagene. Se på andre bryllupsbilder og få idèer fra dem. Jeg anbefaler Foto.no. Søk etter bryllup eller brudebilder, og du finner mange flotte bilder av flinke amatører. Eller så kan du jo se på sidene til profesjonelle fotografer. Det jeg syns er så artig med å fotografere under bryllup, er at de du fotograferer ønsker å bli tatt bilde av, smiler pent og er med på dine forslag for å få best mulig bilder. Lykke til! :D
Gjest Jamila Skrevet 28. juni 2002 #5 Skrevet 28. juni 2002 Hva med å få brudeparet til å vise deg bilder som de liker godt på forhånd? Både brudebilder og andre. Slik kan du ta noen av bildene i samme stil, og dermed blir de ekstra fornøyde! Har fått mange ideer til våre bilder fra norske og britiske brudeblader, det kan også være en ide.
'Lilly' Skrevet 28. juni 2002 #6 Skrevet 28. juni 2002 Det som er viktig er at du har tenkt godt igjennom på forhånd de ting som du MÅ fotografere. Det er jo visse hendelser som bare må på film: i kirken, på kirketrappa, i bilen, taler, oppskjæring av kaken, valsen +++. Ikke ta bilder i hytt og pine - da blir det ofte dårlige bilder. Prøv å fang morsomme hendelser, og et LYKKELIG brudepar. Gjerne noen litt "utradisjonelle" bilder også. Og tenk på "rommet" du skal fotografere i. Se etter flotte detaljer og bakgrunner. Lys o.l. bør du også ha i bakhodet. Planlegg litt på forhånd, så går det nok bra!! OG HA FOR ALL DEL NOK FILM!!!!!!!!!!!
Gjest Anonymous Skrevet 28. juni 2002 #7 Skrevet 28. juni 2002 Tusen takk alle sammen! Mange godt tips her Har vært og bestilt filmer i dag - 15 farge i forskjellige ISO og 4 sort/hvitt. Tror det skulle holde.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå