AnonymBruker Skrevet 6. januar 2015 #401 Skrevet 6. januar 2015 Bergen "såklart". Haha, det er vel ikke så mange fra andre steder som hadde sagt det. Det er faktisk en triveligere og koseligere by enn Oslo, samtidig som det skjer nok der,så skal ikke si alt for sikkert at det er du som bor feil sted, men fy f... for et vær! Og så må man jo sentrumsnært, for alle bydelene er kjipe. Hehe, nå er jeg ikke bergenser selv om jeg bor her da men er enig i det du skriver! Og jeg bor heldigvis midt i byen.. Anonymous poster hash: 2a755...376
Beltedyr Skrevet 6. januar 2015 #402 Skrevet 6. januar 2015 Hm, godt spørsmål.. Skal si fra hvis jeg ser noen!
Summers Skrevet 6. januar 2015 #403 Skrevet 6. januar 2015 Jeg tenker at kjemien må ha hatt litt å si i tillegg? Selvsagt, hadde vi hatt kjemi på forhånd så hadde ting sikkert vært annerledes, men jeg tror fortsatt at jeg hadde likt jentene bedre om de ikke hadde vært så snille mot meg.
guttemann Skrevet 6. januar 2015 #404 Skrevet 6. januar 2015 Hehe, nå er jeg ikke bergenser selv om jeg bor her da men er enig i det du skriver! Og jeg bor heldigvis midt i byen.. Anonymous poster hash: 2a755...376 Den bergenske selvgodheten er smittsom. Student?
sjonkelrolf Skrevet 6. januar 2015 #405 Skrevet 6. januar 2015 Som jeg skrev over her så er det ikke så enkelt i en fase der man skal innlede en relasjon med noen, de kan som sagt være veldig flinke til å virke som særdeles bra folk som stadig følger opp ord med handling - inntil man faktisk har fått en del følelser for dem og da er det ikke alltid lett å se selv hva som er riktig eller galt. Les: Instinkter, som jeg skrev om litt over her. Men jeg skjønner poenget ditt. Jeg snakker om evnen/viljen til å tenke analytisk og se på forholdet ord/handling på tross av følelser og instinkter. Noe som skiller oss mennesker fra dyrene er at vi klarer å tenke, resonnere og ikke handle 100% på instinkt.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2015 #406 Skrevet 6. januar 2015 Den bergenske selvgodheten er smittsom. Student? Mulig det ja Anonymous poster hash: 2a755...376
draug 75 Skrevet 6. januar 2015 #407 Skrevet 6. januar 2015 For meg handler det bare om et ønske om å støte borti de riktige mennene før eventuelle følelser skal dukke opp, og jeg føler ikke at jeg kan takle flere bommerter der jeg gir alt av meg selv til en fyr som ikke er bra. Pussig. For ikke lenge siden fikk jeg beskjed om avmarsj fra ei som kort sagt sa jeg hadde de egenskapene du påpeker, men at hun ikke fikk følelser med en gang, vi datet i innpå tre uker og hun ble tiltrukket seksuelt, likte meg som menneske men ble ikke forelsket så fort. Så for henne var det motsatt. Hun ville ha følelser som kastet all tvil overbord. Det var litt derfor jeg spurte om du ville bli tiltrukket hvis du traff en sånn mann. Fordi jeg vet at slike menn som du beskriver, vi er her. Og jeg har lagt merke til at vi lykkes dårlig i kjærligheten, velges bort som kjæresteemner, samtidig som at vi opplever at kvinner kommer med akkurat samme "klagesang" som du gjør. Min konklusjon er de egenskapene du etterspør i virkeligheten ikke er attraktive, de står i motsetning til det kvinner innerst inne finner tiltrekkende og at det er helt andre egenskaper som får ei kvinne til å elske en mann. Synd for meg, men slik er det.
Summers Skrevet 6. januar 2015 #408 Skrevet 6. januar 2015 Pussig. For ikke lenge siden fikk jeg beskjed om avmarsj fra ei som kort sagt sa jeg hadde de egenskapene du påpeker, men at hun ikke fikk følelser med en gang, vi datet i innpå tre uker og hun ble tiltrukket seksuelt, likte meg som menneske men ble ikke forelsket så fort. Så for henne var det motsatt. Hun ville ha følelser som kastet all tvil overbord. Det var litt derfor jeg spurte om du ville bli tiltrukket hvis du traff en sånn mann. Fordi jeg vet at slike menn som du beskriver, vi er her. Og jeg har lagt merke til at vi lykkes dårlig i kjærligheten, velges bort som kjæresteemner, samtidig som at vi opplever at kvinner kommer med akkurat samme "klagesang" som du gjør. Min konklusjon er de egenskapene du etterspør i virkeligheten ikke er attraktive, de står i motsetning til det kvinner innerst inne finner tiltrekkende og at det er helt andre egenskaper som får ei kvinne til å elske en mann. Synd for meg, men slik er det. Altså daten din ønsket å bli forelsket i en fyr som deg, men hun ble ikke det. Betyr ikke at hun ikke vil bli forelsket i en annen med de samme egenskapene som du har.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2015 #409 Skrevet 6. januar 2015 Altså daten din ønsket å bli forelsket i en fyr som deg, men hun ble ikke det. Betyr ikke at hun ikke vil bli forelsket i en annen med de samme egenskapene som du har. For mange menn spiller fravær eller tilstedeværelse av slike følelser ikke så stor rolle om han ikke greier å framstå som maskulin og tenne henne. Det er nok ikke riktig at hun ikke tenner på en mann fordi han har disse egenskapene så lenge han også fremstår som maskulin og tøff. Anonymous poster hash: 9973f...d1d
draug 75 Skrevet 6. januar 2015 #410 Skrevet 6. januar 2015 Altså daten din ønsket å bli forelsket i en fyr som deg, men hun ble ikke det. Betyr ikke at hun ikke vil bli forelsket i en annen med de samme egenskapene som du har. Det jeg sier, er at drømmemannegenskapene i seg sjøl ikke er det som kvinner egentlig faller for. At hun i valget mellom en med "drømmemannegenskaper" og en som har det som skal til for å forelske seg, velger den hun forelsker seg i. Som andre hadde også hun en historie med menn som manglet "drømmemannegenskaper" men som likevel fikk henne til å forelske seg. Med andre ord: at jeg for min del må fortsette å prøve å finne ut av hva det er som får kvinnene til å bli glad i en. Hva var det hun første omgang begynte å finne hos meg? Og fortsette å utvikle på det. Med andre ord er det feil av meg å si "står i motsetning til" - det er nok nærmere "ikke er identiske med" - men jeg står fast på det at det er ikke egenskaper som er attraktive, i den forstand at det er de egenskapene kvinner først og sist faller for.
sjonkelrolf Skrevet 6. januar 2015 #411 Skrevet 6. januar 2015 Så, fortell oss hva dere kvinner FAKTISK tenner på, ikke hva dere ser etter hos en mann. Det siste er totalt uinteressant. 2
Gjest Lille-pus Skrevet 6. januar 2015 #412 Skrevet 6. januar 2015 Så, fortell oss hva dere kvinner FAKTISK tenner på, ikke hva dere ser etter hos en mann. Det siste er totalt uinteressant. Tenner på eller forelsker oss i? - du vil med rimelig stor sannsynlighet ikke få svar som nødvendigvis gjør deg så veldig mye klokere forstår du. Ellers er vel ikke trådens tema hvor de menn som kvinner bare tenner på er? Om jeg ikke misforstod TS fullstendig så spurte hun hvor de mennene hun kunne tenke seg å forelske seg i var, - og Draug fulgte opp. Ikke med en historie som spurte om hvor kvinnenen som tente på ham var (det fortalte jo historien), men hvor kvinnene som forelsker seg i ham er. Så spør du hva kvinner som en ensartet gruppe tenner på? - eller spør du kvinner som enkeltindivider? Spør du kvinner som en ensartet gruppe hva de forelsker seg i, eller spør du kvinner som enkeltindivider?
Gjest extra Skrevet 6. januar 2015 #413 Skrevet 6. januar 2015 Jeg tror nok vi som mennesker uansett vil komme til å ha denne svakheten på grunn av våre instinkter. Det er meningen at vi skal være besatt av et menneske for å kunne formere seg og da er det viktig at man ikke mister interessen grunnet dårlige signaler, for da stagnerer evolusjonen. Vi er jo ikke maskiner som kan styre det som skjer med hjernen vår når vi blir betatt/forelsket Hvor i Darwins evolusjonsteori finner man dette?
Petra75 Skrevet 6. januar 2015 #414 Skrevet 6. januar 2015 (endret) Det jeg sier, er at drømmemannegenskapene i seg sjøl ikke er det som kvinner egentlig faller for. At hun i valget mellom en med "drømmemannegenskaper" og en som har det som skal til for å forelske seg, velger den hun forelsker seg i. Som andre hadde også hun en historie med menn som manglet "drømmemannegenskaper" men som likevel fikk henne til å forelske seg. Med andre ord: at jeg for min del må fortsette å prøve å finne ut av hva det er som får kvinnene til å bli glad i en. Hva var det hun første omgang begynte å finne hos meg? Og fortsette å utvikle på det. Med andre ord er det feil av meg å si "står i motsetning til" - det er nok nærmere "ikke er identiske med" - men jeg står fast på det at det er ikke egenskaper som er attraktive, i den forstand at det er de egenskapene kvinner først og sist faller for. For min del - og da kan jeg bare snakke for meg selv, så er en snill mann - som samtidig sier det samme som avataren din, en type mann jeg kan ha vært forelsket i en gang eller to. Det vil si - en mann som er snill og omsorgsfull, men som likevel vet hva han vil, og som vet å forsyne seg (av meg ). Endret 6. januar 2015 av Petra75
sjonkelrolf Skrevet 6. januar 2015 #415 Skrevet 6. januar 2015 Tenner på eller forelsker oss i? - du vil med rimelig stor sannsynlighet ikke få svar som nødvendigvis gjør deg så veldig mye klokere forstår du. Ellers er vel ikke trådens tema hvor de menn som kvinner bare tenner på er? Om jeg ikke misforstod TS fullstendig så spurte hun hvor de mennene hun kunne tenke seg å forelske seg i var, - og Draug fulgte opp. Ikke med en historie som spurte om hvor kvinnenen som tente på ham var (det fortalte jo historien), men hvor kvinnene som forelsker seg i ham er. Så spør du hva kvinner som en ensartet gruppe tenner på? - eller spør du kvinner som enkeltindivider? Spør du kvinner som en ensartet gruppe hva de forelsker seg i, eller spør du kvinner som enkeltindivider? poenget mitt er, hjelper ikke at TS spør etter kvalitetsmenn hvis hun likevel ikke tenner på dem? For da vil de jo være uaktuelle uansett. Derfor har det ingenting å si hvilke menn kvinner sier de har lyst til å bli forelsket i.
Petra75 Skrevet 6. januar 2015 #416 Skrevet 6. januar 2015 poenget mitt er, hjelper ikke at TS spør etter kvalitetsmenn hvis hun likevel ikke tenner på dem? For da vil de jo være uaktuelle uansett. Derfor har det ingenting å si hvilke menn kvinner sier de har lyst til å bli forelsket i. Hvorfor skulle hun etterlyse dem hvis hun ikke tenner på dem?
Gjest Minesveiper Skrevet 6. januar 2015 #417 Skrevet 6. januar 2015 (endret) Det jeg sier, er at drømmemannegenskapene i seg sjøl ikke er det som kvinner egentlig faller for. At hun i valget mellom en med "drømmemannegenskaper" og en som har det som skal til for å forelske seg, velger den hun forelsker seg i. Som andre hadde også hun en historie med menn som manglet "drømmemannegenskaper" men som likevel fikk henne til å forelske seg. Med andre ord: at jeg for min del må fortsette å prøve å finne ut av hva det er som får kvinnene til å bli glad i en. Hva var det hun første omgang begynte å finne hos meg? Og fortsette å utvikle på det. Med andre ord er det feil av meg å si "står i motsetning til" - det er nok nærmere "ikke er identiske med" - men jeg står fast på det at det er ikke egenskaper som er attraktive, i den forstand at det er de egenskapene kvinner først og sist faller for. Det er kanskje en blanding av det å ha gode egenskaper og det at man får god kjemi med den man dater som skal til da, for at den andre forelsker seg. Når det kommer til det det å bli glad i noen så blir man det dersom en tilbringer nok tid med en man liker. Jeg tror du har riktig i at det ikke er egenskapene som gjør at noen forelsker seg. Jeg leste om et studie hvor det viste seg at kvalitene man ser etter i en partner endrer seg til de kvalitenene den man forelsker seg har. Samtidig så synes jeg også det er viktig å forstå at det ikke finnes en formel som gjør at man automatisk får damen, eller får henne til å bli glad i deg. Noen ganger kan man gjøre "alt det riktige", men man var bare ikke den rette for henne. Jeg synes det er viktig å vite at når det kommer til dating og det å være med det motsatte kjønn så vil det alltid være elementer man ikke kan kontrolere. Eksempler kan være hva den personen man går ut med føler og vil. Det man derimot kan kontrolere er handlingene man selv gjør, og så lenge man har vist klar interesse, flørtet og skapt kjemi, gitt uttrykk for hva man vil og behandlet damen på en god måte så er det ikke så veldig mye mer man kan gjøre. Endret 6. januar 2015 av Minesveiper
sjonkelrolf Skrevet 6. januar 2015 #418 Skrevet 6. januar 2015 Hvorfor skulle hun etterlyse dem hvis hun ikke tenner på dem? Som sagt, hva man sier og hva man mener/gjør er ofte to forskjellige ting.
Okapi Skrevet 6. januar 2015 #419 Skrevet 6. januar 2015 Som sagt, hva man sier og hva man mener/gjør er ofte to forskjellige ting. Men ikke nødvendigvis motstridende ting. Det hun lister opp er ting som er nødvendige for at hun skal ville beholde fyren, ikke det som skal til for at hun skal bli tiltrukket i utgangspunktet.
Petra75 Skrevet 6. januar 2015 #420 Skrevet 6. januar 2015 Som sagt, hva man sier og hva man mener/gjør er ofte to forskjellige ting. Og du sitter med fasiten på hva TS mener og føler?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå