guttemann Skrevet 5. januar 2015 #381 Skrevet 5. januar 2015 Er det ikke i Osloområdet du bor da? Anonymous poster hash: 2a755...376 Ja, og hvis du ikke gjør det, så er det vel du som bor i feil by? Oslo er jo liksom the place to be da. Hvor bor du?
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 #382 Skrevet 5. januar 2015 Nei, har aldri tenkt at de var dørmatter. Bare for snille mot meg. Har bare møtt dem på fest, lunj, osv. Har aldri fått noe som helst utenom oppmerksomhet. For snille mot deg, som at de vil tekkes deg fordi de er interessert i deg? Du har jo klaget over at jenter ikke viser deg interesse... Anonymous poster hash: 34d3b...bfe 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 #383 Skrevet 5. januar 2015 Menn med egenskaper som; omsorgsfulle og tvers igjennom snille, ambisiøse, stabile, pålitelige, lojale, samfunnsbevisste og med sunne holdninger og verdier? Hvor kan jeg møte på menn som dere? Jeg leter ikke etter noen "drømmemann" som i realiteten ikke eksisterer, og nei, jeg er ikke perfekt selv. Men skulle gjerne likt å vite hvor jeg kan treffe på ekte mannfolk... Det er ikke det at det er mangel på "kvalitetsmenn" egentlig. Men ville du med første øyekast klart å skille mellom gull og gråstein selv da ? Det er kjernen i saken egentlig. Hvis du er en av de mange som sitter på gjerdet og egentlig bare liker oppmerksomheten fra flere menn og så tar det derfra, så vil du ikke sitte igjen med noe av kvalitet - uansett hvor du ser. Anonymous poster hash: e0003...87c 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 #384 Skrevet 5. januar 2015 Ja, og hvis du ikke gjør det, så er det vel du som bor i feil by? Oslo er jo liksom the place to be da. Hvor bor du? Hehe, det er nå litt individuelt det da Bergen såklart!Anonymous poster hash: 2a755...376
guttemann Skrevet 5. januar 2015 #385 Skrevet 5. januar 2015 Hehe, det er nå litt individuelt det da Bergen såklart!Anonymous poster hash: 2a755...376 Bergen "såklart". Haha, det er vel ikke så mange fra andre steder som hadde sagt det. Det er faktisk en triveligere og koseligere by enn Oslo, samtidig som det skjer nok der,så skal ikke si alt for sikkert at det er du som bor feil sted, men fy f... for et vær! Og så må man jo sentrumsnært, for alle bydelene er kjipe.
BeautyBox Skrevet 5. januar 2015 Forfatter #386 Skrevet 5. januar 2015 Kanskje ikke bokstavelig Det blir litt som å spise masse junk og godteri for så å ikke skjønne hvorfor man legger på seg. "ja jeg vet han behandler meg ikke helt bra men han har hatt en vanskelig oppvekst", "ja han glaner på og kommenterer andre kvinner - men jeg vet at han bare elsker meg!", "ja han snakker med alle de mest attraktive kvinnene på alle festene og kan se ut til å glemme meg- men det er bare fordi han er så fantastisk sosial og hyggelig". Se hva de gjør kontra det de sier. Det forteller svært mye. Hvis det er misforhold, og man ser et handlingsmønster vet man at personen ikke er ekte. Det finnes en del av de som er svært flinke til å manipulere, eller rett og slett bare viser sine aller beste sider fra starten og når man først har fått dype følelser for det mennesket så begynner de å behandle deg dårlig. Det er ikke alltid helt enkelt å finne ut at de er drittsekker før de allerede har vunnet deg.
Uredd Skrevet 5. januar 2015 #387 Skrevet 5. januar 2015 Menn med egenskaper som; omsorgsfulle og tvers igjennom snille, ambisiøse, stabile, pålitelige, lojale, samfunnsbevisste og med sunne holdninger og verdier? Hvor kan jeg møte på menn som dere? Jeg leter ikke etter noen "drømmemann" som i realiteten ikke eksisterer, og nei, jeg er ikke perfekt selv. Men skulle gjerne likt å vite hvor jeg kan treffe på ekte mannfolk... Jeg tror, som flere har påpekt, at disse mennene finnes overalt. Utfordringen din ligger i å gjenkjenne dem. Menn med disse egenskapene, som fremdeles er single, er ofte kamuflert som nerder, sjenerte, overvektige, dårlig kledd eller gjemmer seg i et eller annet hobbyrom. Du har jo allerede nevnt at du har endel krav i tillegg til disse. Mengden menn reduseres drastisk etterhvert som den egentlige kravlista blir komplettert. I tillegg skal du tenne på denne mannen og han på deg. Du har god tid, så bare start å kysse frosker så kan det hende at du også finner prinsen. 1
BeautyBox Skrevet 5. januar 2015 Forfatter #388 Skrevet 5. januar 2015 Hvis man kutter ut å unnskylde oppførselen og lærer å se gjennom betatthetens rosa briller i startfasen er man kommet langt. Det merkelige er at venner og familie rundt disse som "går på kroken" ser alt det han/hun som er involvert ikke legger merke til. Jeg tror nok vi som mennesker uansett vil komme til å ha denne svakheten på grunn av våre instinkter. Det er meningen at vi skal være besatt av et menneske for å kunne formere seg og da er det viktig at man ikke mister interessen grunnet dårlige signaler, for da stagnerer evolusjonen. Vi er jo ikke maskiner som kan styre det som skjer med hjernen vår når vi blir betatt/forelsket
BeautyBox Skrevet 5. januar 2015 Forfatter #389 Skrevet 5. januar 2015 Jeg tror, som flere har påpekt, at disse mennene finnes overalt. Utfordringen din ligger i å gjenkjenne dem. Menn med disse egenskapene, som fremdeles er single, er ofte kamuflert som nerder, sjenerte, overvektige, dårlig kledd eller gjemmer seg i et eller annet hobbyrom. Du har jo allerede nevnt at du har endel krav i tillegg til disse. Mengden menn reduseres drastisk etterhvert som den egentlige kravlista blir komplettert. I tillegg skal du tenne på denne mannen og han på deg. Du har god tid, så bare start å kysse frosker så kan det hende at du også finner prinsen. Ja, det er jo mange faktorer som må spille inn for at man faktisk skal bli interessert, i tillegg til at kjemien også bør klaffe. Jeg er ikke så veldig glad i å kysse frosker. I overført betydning. Det er det negative med det (som i at jeg, som sagt, har sett meg trøtt på å feile når det gjelder å finne seg en bra fyr)
BeautyBox Skrevet 5. januar 2015 Forfatter #390 Skrevet 5. januar 2015 Forbausende. Det er utrolilg hvor mange metoder kvinner har for å finne ut om en mann egentlig mangler ambisjoner, er for myk eller egentlig er ganske gørr. Ei rød lampe som lyser "nerd-nerd-nerd" og kan lukte en pysete fyr på lang avstand. Men å kjenne igjen en jævel, en hestkuk eller en regelrett psykopat, det går ikke. Vet du det at jo jævligere en mann er, jo flinkere er han til å skjule sine dårligere sider og kalkulere oppførselen sin? Nå har jeg ikke lest hele tråden, men Beauty Box... Fordi jeg besitter mye av det du beskriver som gode egenskaper og fordi jeg ender i den samme grøfta "hver gang": "du er en fantastisk fyr og generøs (...) og blir nok en fantastisk kjæreste til rette kvinne" - altså med andre ord at jeg ikke duger, fordi kjemien uteblir og det ikke slår til med forelskelse. Jeg greier ikke å få henne til å føle noe. Er du sikker på at hvis du traff en sånn "drømmemann" at du faktisk ville greie å føle noe for han? Hvis du møtte på en skikkelig psykopat av ei dame så tror jeg faktisk du kunne blitt lurt trill rundt du óg. Hvis du mener det motsatte så tror jeg ikke du vet hva en ordentlig psykopat er for noe Nei, jeg er ikke sikker på at jeg ville fått følelser, men det kan man jo aldri garantere. Det er noe som må komme av seg selv uansett, i tillegg til kjemi som også er betinget av begge. For meg handler det bare om et ønske om å støte borti de riktige mennene før eventuelle følelser skal dukke opp, og jeg føler ikke at jeg kan takle flere bommerter der jeg gir alt av meg selv til en fyr som ikke er bra.
BeautyBox Skrevet 5. januar 2015 Forfatter #391 Skrevet 5. januar 2015 ----- Morsomt poeng? Tror ikke man skal konkludere med det så kjapt.. Kvinneguiden er jo nesten eneste stedet man kan diskutere litt med folk på nett , syns det er et bra forum jeg:) Til tross for alle trollene her inne som ikke greier å føre en saklig og ordentlig diskusjon, så liker jeg forumet jeg også. (Følte for å få det ut. ) 1
sjonkelrolf Skrevet 5. januar 2015 #392 Skrevet 5. januar 2015 Kommer også an på hvor mye man lar følelser styre ens handlinger. Jeg har klart å ta avgjørelser basert på fornuft enda det har vært sterke følelser i sving. Så det er mulig, bare man har evne til å sette seg ned å tenke analytisk.
Uredd Skrevet 5. januar 2015 #393 Skrevet 5. januar 2015 Ja, det er jo mange faktorer som må spille inn for at man faktisk skal bli interessert, i tillegg til at kjemien også bør klaffe. Jeg er ikke så veldig glad i å kysse frosker. I overført betydning. Det er det negative med det (som i at jeg, som sagt, har sett meg trøtt på å feile når det gjelder å finne seg en bra fyr) Det ligger mange råd i denne tråden og jeg tror det første du kanskje bør starte med er å innse at du har god tid. Slapp av og pust med magen. En ting som i alle fall er sikkert er at disse mennene ikke er ute på sjekker'n. Prøv heller å finne ut hvilke interesser du har som også menn deler. Mange av disse vil du finne på ski eller til fots i fjellet for eksempel. Mekkende i en garasje eller på jakt eller fisketur. Kanskje på golfbanen eller skytebanen. Mulighetene er mange og felles for disse er at man kan omgås og bli kjent uten annet press.
BeautyBox Skrevet 5. januar 2015 Forfatter #394 Skrevet 5. januar 2015 Jeg tror jeg snakker om et forblåst, nordnorsk einerkjerr. For du dæven det er mye arbeid, og fort gjort å stikke seg når jeg leiter, og det er ikke mulig å se om det er noen der heller... Hehe, liker ordspillet deres og kjenner meg godt igjen.
BeautyBox Skrevet 5. januar 2015 Forfatter #395 Skrevet 5. januar 2015 Nei, har aldri tenkt at de var dørmatter. Bare for snille mot meg. Har bare møtt dem på fest, lunj, osv. Har aldri fått noe som helst utenom oppmerksomhet. Jeg tenker at kjemien må ha hatt litt å si i tillegg?
BeautyBox Skrevet 5. januar 2015 Forfatter #396 Skrevet 5. januar 2015 Det ligger mange råd i denne tråden og jeg tror det første du kanskje bør starte med er å innse at du har god tid. Slapp av og pust med magen. En ting som i alle fall er sikkert er at disse mennene ikke er ute på sjekker'n. Prøv heller å finne ut hvilke interesser du har som også menn deler. Mange av disse vil du finne på ski eller til fots i fjellet for eksempel. Mekkende i en garasje eller på jakt eller fisketur. Kanskje på golfbanen eller skytebanen. Mulighetene er mange og felles for disse er at man kan omgås og bli kjent uten annet press. Jeg slapper faktisk godt av, er ikke stresset i nåtid, og det er heller ikke slik at jeg må ha noen akkurat nå. Men ja, jeg har bekymret meg for ikke å finne en bra mann inntil den biologiske klokka begynner å tikke. Haha, etter mange tips om mannfolk i fjellet her så tror jeg at jeg skal ta på meg fjellskoa og begynne å traske i fjellet. Virker som det er en del kjekkaser der. Må bare leite litt i krattet først, mulig røde kors må bidra etterhvert også men da er det meg de leter etter...
BeautyBox Skrevet 5. januar 2015 Forfatter #397 Skrevet 5. januar 2015 Kommer også an på hvor mye man lar følelser styre ens handlinger. Jeg har klart å ta avgjørelser basert på fornuft enda det har vært sterke følelser i sving. Så det er mulig, bare man har evne til å sette seg ned å tenke analytisk. Ironisk nok - er det noen som er flinke til å overanalysere så er det vi damer.
BeautyBox Skrevet 5. januar 2015 Forfatter #398 Skrevet 5. januar 2015 (endret) Det er ikke det at det er mangel på "kvalitetsmenn" egentlig. Men ville du med første øyekast klart å skille mellom gull og gråstein selv da ? Det er kjernen i saken egentlig. Hvis du er en av de mange som sitter på gjerdet og egentlig bare liker oppmerksomheten fra flere menn og så tar det derfra, så vil du ikke sitte igjen med noe av kvalitet - uansett hvor du ser. Anonymous poster hash: e0003...87c Jeg sitter nok ikke på gjerdet, og jeg hater oppmerksomhet fra gutter (blir ofte skeptisk og "flyr" min vei når de tar kontakt på en direkte måte.) Endret 5. januar 2015 av BeautyBox
sjonkelrolf Skrevet 5. januar 2015 #399 Skrevet 5. januar 2015 Ironisk nok - er det noen som er flinke til å overanalysere så er det vi damer. Det er ikke snakk om å overanalysere, men å se på fakta. Og det å se på forholdet ord/handling er også ganske produktivt mtp. å se hvordan en person virkelig er.
BeautyBox Skrevet 5. januar 2015 Forfatter #400 Skrevet 5. januar 2015 (endret) Det er ikke snakk om å overanalysere, men å se på fakta. Og det å se på forholdet ord/handling er også ganske produktivt mtp. å se hvordan en person virkelig er. Som jeg skrev over her så er det ikke så enkelt i en fase der man skal innlede en relasjon med noen, de kan som sagt være veldig flinke til å virke som særdeles bra folk som stadig følger opp ord med handling - inntil man faktisk har fått en del følelser for dem og da er det ikke alltid lett å se selv hva som er riktig eller galt. Les: Instinkter, som jeg skrev om litt over her. Men jeg skjønner poenget ditt. Endret 5. januar 2015 av BeautyBox
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå