Anders42 Skrevet 5. januar 2015 #361 Skrevet 5. januar 2015 Ikke på "Kvinneguiden" kanskje...? -----Morsomt poeng? Tror ikke man skal konkludere med det så kjapt.. Kvinneguiden er jo nesten eneste stedet man kan diskutere litt med folk på nett , syns det er et bra forum jeg:)
Petra75 Skrevet 5. januar 2015 #362 Skrevet 5. januar 2015 Forbausende. Det er utrolilg hvor mange metoder kvinner har for å finne ut om en mann egentlig mangler ambisjoner, er for myk eller egentlig er ganske gørr. Ei rød lampe som lyser "nerd-nerd-nerd" og kan lukte en pysete fyr på lang avstand. Men å kjenne igjen en jævel, en hestkuk eller en regelrett psykopat, det går ikke. Vet du det at jo jævligere en mann er, jo flinkere er han til å skjule sine dårligere sider og kalkulere oppførselen sin? Nå har jeg ikke lest hele tråden, men Beauty Box... Fordi jeg besitter mye av det du beskriver som gode egenskaper og fordi jeg ender i den samme grøfta "hver gang": "du er en fantastisk fyr og generøs (...) og blir nok en fantastisk kjæreste til rette kvinne" - altså med andre ord at jeg ikke duger, fordi kjemien uteblir og det ikke slår til med forelskelse. Jeg greier ikke å få henne til å føle noe. Er du sikker på at hvis du traff en sånn "drømmemann" at du faktisk ville greie å føle noe for han? Jeg kjenner stort sett igjen menn som ikke er min type - både nerder og hestkuker. Men det er ikke dermed sagt de mennene som er min type vokser på trær, og enda mindre er sjansen for at de liker meg tilbake. 1
draug 75 Skrevet 5. januar 2015 #363 Skrevet 5. januar 2015 For noen år siden fikk jeg en mer direkte variant: "du er for snill". Med andre ord, hun sa rett ut at det var grunnen til at hun ikke tente på meg på den måten. Men det har jeg korrigert på de siste årene For å si det sånn: Hvis jeg skal forandre meg til å bli en kjip jævel, kan det være det samme. Da er det kvinnene det er noe feil med, ikke meg. For jeg tror ikke vi har 150 000 kvinner som lever med voldelig partner i Norge fordi kvinner liker å få juling. 3
Petra75 Skrevet 5. januar 2015 #364 Skrevet 5. januar 2015 Hvis man kutter ut å unnskylde oppførselen og lærer å se gjennom betatthetens rosa briller i startfasen er man kommet langt. Det merkelige er at venner og familie rundt disse som "går på kroken" ser alt det han/hun som er involvert ikke legger merke til. Ja, og det hjelper ikke om de ser det, så lenge man ikke ser det selv. De kan også se en som kan virke som en drittsekk, men som egentlig er et lite lam. Å stole på venner og familie er heller ikke alltid løsningen. 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 #365 Skrevet 5. januar 2015 Jeg endret meg fordi jeg så langt ikke har kommet noen vei. Før var jeg i overkant snill, høffelig, litt reservert, kanskje på grensen til for stille. Jenter likte meg, men alltid som en venn. Mitt nye jeg har endret på dette. Gradvis har jeg blitt mer utadvendt, og behandler nå alle jenter på en annen måte enn før. Ikke slemt, men er ikke lengre den som sitter å hører på dere snakke. Resultatet er ikke til å ta feil av. Trist, men dessverre sant.Anonymous poster hash: 04a14...33b
guttemann Skrevet 5. januar 2015 #366 Skrevet 5. januar 2015 (endret) ...og mer utleverende for min del Dessuten bor du i feil by, så det har ikke så mye for seg uansett Anonymous poster hash: 2a755...376 Bo i feil by kan du gjøre selv, jeg bor da i riktig by! Jaja, det er uansett hyggelig at posten min med en relativt sannferdig beskrivelse av meg (eller brukeren min kanskje, siden du vet hvor jeg bor?) har falt i smak hos noen. For å prøve å skrive noe relevant til tråden også: Flere og flere blir "voksne" senere. Man oppdras jo til å tro at hele verden ligger for våre føtter, og da vil stadig flere se mer, gjøre mer, knulle mer (eller fler), drikke mer, prøve mer, kjøpe mer og nyte mer før man er mett nok på opplevelser til å binde seg. Å være stabil, pålitelig, lojal og samfunnsbevisst blir et ork, og er noe man blir når det er nødvendig, samtidig som man gir opp litt av "mer, mer, mer"-tankegangen, og begge deler ser ut til å være et offer for mange. Her er faktisk kvinner ganske like menn, selv om det kanskje gjelder flere menn. Har flere venninner som sier de egentlig vil ha seriøse forhold, men er alt for opptatt av å "realisere seg selv" og å oppleve ting til å binde seg til en mann. I realiteten er kanskje noen mer opptatt av å være seg selv nok, enn å realisere seg selv... Det handler nok i stor grad om en slags egoisme. Så har du de som tar med kjæresten og sammen reiser mer, nyter mer, ser meg og gjør mer (de har sikkert mer sex òg). Deres glede har en tendens til å virke litt mindre krampaktig. Endret 5. januar 2015 av guttemann 1
draug 75 Skrevet 5. januar 2015 #367 Skrevet 5. januar 2015 Jeg kjenner stort sett igjen menn som ikke er min type - både nerder og hestkuker. Men det er ikke dermed sagt de mennene som er min type vokser på trær, og enda mindre er sjansen for at de liker meg tilbake. Det der kjenner jeg igjen. (Ikke menn altså) Det måtte være en liten skog i så fall. 1
Petra75 Skrevet 5. januar 2015 #368 Skrevet 5. januar 2015 Det der kjenner jeg igjen. (Ikke menn altså) Det måtte være en liten skog i så fall. For min del en liten ripsbusk. Og når det gjelder de som liker meg tilbake, snakker vi hittil om tundra. 2
draug 75 Skrevet 5. januar 2015 #369 Skrevet 5. januar 2015 For min del en liten ripsbusk. Og når det gjelder de som liker meg tilbake, snakker vi hittil om tundra. Jeg tror jeg snakker om et forblåst, nordnorsk einerkjerr. For du dæven det er mye arbeid, og fort gjort å stikke seg når jeg leiter, og det er ikke mulig å se om det er noen der heller... 2
Petra75 Skrevet 5. januar 2015 #370 Skrevet 5. januar 2015 (endret) Jeg tror jeg snakker om et forblåst, nordnorsk einerkjerr. For du dæven det er mye arbeid, og fort gjort å stikke seg når jeg leiter, og det er ikke mulig å se om det er noen der heller... Får håpe det dukker opp en liten multeblomst til deg snart Endret 5. januar 2015 av Petra75 2
Guybrush Skrevet 5. januar 2015 #371 Skrevet 5. januar 2015 For noen år siden fikk jeg en mer direkte variant: "du er for snill". Med andre ord, hun sa rett ut at det var grunnen til at hun ikke tente på meg på den måten. Men det har jeg korrigert på de siste årene Jeg vil påstå det er like naivt å tro at enhver "forklaring" en får på hvorfor en annen part ikke er interessert i deg, som å ikke gjennomskue en persons dårlige sider "For snill" vil i mange tilfeller virke som en hyggeligere måte å avvise på enn sannheten.
Guybrush Skrevet 5. januar 2015 #372 Skrevet 5. januar 2015 Ja, og det hjelper ikke om de ser det, så lenge man ikke ser det selv. De kan også se en som kan virke som en drittsekk, men som egentlig er et lite lam. Å stole på venner og familie er heller ikke alltid løsningen. Poenget mitt er at folk flest merker det, men velger å overse det. Alt for mange forelsker seg i selve forelskelsen og skaper en illusjon av hvorden denne personen "egentlig er".
sjonkelrolf Skrevet 5. januar 2015 #373 Skrevet 5. januar 2015 "For snill" vil i mange tilfeller virke som en hyggeligere måte å avvise på enn sannheten. Ja, vet, mange som drar en hvit løgn. Uansett, å være "for snill" virker uansett å være en klar ulempe i dag.
Summers Skrevet 5. januar 2015 #374 Skrevet 5. januar 2015 Poenget mitt er at folk flest merker det, men velger å overse det. Helt enig.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 #375 Skrevet 5. januar 2015 Bo i feil by kan du gjøre selv, jeg bor da i riktig by! Jaja, det er uansett hyggelig at posten min med en relativt sannferdig beskrivelse av meg (eller brukeren min kanskje, siden du vet hvor jeg bor?) har falt i smak hos noen. Er det ikke i Osloområdet du bor da? Jeg endret meg fordi jeg så langt ikke har kommet noen vei. Før var jeg i overkant snill, høffelig, litt reservert, kanskje på grensen til for stille. Jenter likte meg, men alltid som en venn. Mitt nye jeg har endret på dette. Gradvis har jeg blitt mer utadvendt, og behandler nå alle jenter på en annen måte enn før. Ikke slemt, men er ikke lengre den som sitter å hører på dere snakke. Resultatet er ikke til å ta feil av. Trist, men dessverre sant.Anonymous poster hash: 04a14...33b Det kan være at problemene dine skyldtes at du var for reservert og veldig stille, og at dette gjerne medførte at du viste mindre initiativ eller signaliserte dårligere hva du egentlig var ute etter. Det er ikke sikkert at det er det at du ikke sitter og hører på at jenter snakker som gjør at du nå har større hell. Tenker nok at det har mer med utadvendtheten og at du muligens viser mer initiativ. Anonymous poster hash: 2a755...376 1
Guybrush Skrevet 5. januar 2015 #376 Skrevet 5. januar 2015 Ja, vet, mange som drar en hvit løgn. Uansett, å være "for snill" virker uansett å være en klar ulempe i dag. Svært ofte er dette en analogi for anonym, kjedelig, tam, tiltaksløs, initiativløs osv. Det er dessverre synd at en god del gutter i tenåra og 20-åra som besitter gode personlige egenskaper i forhold til trofasthet, tillit og omtanke gjerne er svært usikre, besitter lavt selvbilde og ofte ikke tør å være seg selv men heller reduserer seg til en "ufarlig" representasjon i fare for å si noe galt, gjøre noe galt og i deres øyne forhindre å ødelegge noe (men før de overhodet har fått sjanse til å faktisk ha noe å ødelegge). Hvis en sammenligner personlighet med mat for eksempel. Det er ikke slik at alt av retter enten er "snille" og uten mye smak og at alt annet er gift. Det finnes utrolig mye forskjellig, og ikke alt er for alle. Hvis du reduserer deg til en mild grøt som alle kan spise (men kanskje ikke alle tenker på når de skal lage favorittmaten sin) vil en ofte bli oversett. Spesielt kjedelig er det om en innerst inne egentlig er ganske sterkt krydret men velger å la disse stå på hylla i fare for at noen skal brenne tunga og avvise den. 2
Summers Skrevet 5. januar 2015 #378 Skrevet 5. januar 2015 Altså man kan vel være for snill? Har i hvert fall møtt jenter jeg ikke har likt fordi de var "for snille".
Guybrush Skrevet 5. januar 2015 #379 Skrevet 5. januar 2015 (endret) Altså man kan vel være for snill? Har i hvert fall møtt jenter jeg ikke har likt fordi de var "for snille". Da tenker jeg i mitt stille sinn at de er dørmatter og bare gjør alt som en slave for sin mester. vet ikke om jeg kan kalle det å være snill? Om du alltid stiller opp, alltid kjører ut midt på natta om hun spør om skyss etter å ha vært ute på fest, alltid dukker opp med favorittgodteriet, kjøper gaver mer gjennomtenkt og kostbart enn noe du har brukt på dine nærmeste, aldri sier nei og alltid trøster og sier hyggelige ord selv om hun har gjort noe idiotisk - som eksempler. Endret 5. januar 2015 av Guybrush
Summers Skrevet 5. januar 2015 #380 Skrevet 5. januar 2015 (endret) Da tenker jeg i mitt stille sinn at de er dørmatter og bare gjør alt som en slave for sin mester. vet ikke om jeg kan kalle det å være snill? Om du alltid stiller opp, alltid kjører ut midt på natta om hun spør om skyss etter å ha vært ute på fest, alltid dukker opp med favorittgodteriet, kjøper gaver mer gjennomtenkt og kostbart enn noe du har brukt på dine nærmeste, aldri sier nei og alltid trøster og sier hyggelige ord selv om hun har gjort noe idiotisk - som eksempler. Nei, har aldri tenkt at de var dørmatter. Bare for snille mot meg. Har bare møtt dem på fest, lunj, osv. Har aldri fått noe som helst utenom oppmerksomhet. Endret 5. januar 2015 av Summers
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå