Gå til innhold

Fyren slo inn TRE poser da jeg kjøpte et lite brød..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Får kassapersonen bonus for å selge poser eller?? Jeg kjøpt et lite brød og fyren slår inn, uten å spørre, TRE poser. Han slo hver og enkelt pose inn manuelt, så det var nok ikke en feil heller. Sa jeg IKKE skulle ha poser. Burde vel ha spurt om hvorfor han tror jeg trenger tre poser til et lite brød...

Anonymous poster hash: ee436...59e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor tok du ham ikke der og da på det???????

• Liker 11
Skrevet

Får kassapersonen bonus for å selge poser eller?? Jeg kjøpt et lite brød og fyren slår inn, uten å spørre, TRE poser. Han slo hver og enkelt pose inn manuelt, så det var nok ikke en feil heller. Sa jeg IKKE skulle ha poser. Burde vel ha spurt om hvorfor han tror jeg trenger tre poser til et lite brød...

Han kan ha tasta 3 x pose, ikke pose, pose, pose. Jeg gjør det når kunden skal ha bæreposer, og etterhvert blir det ganske automatisk. Gjorde det senest i går (bare en pose da) enda kunden sa nei takk. Redunderte selvsagt kronen han betalte for posen da han gjorde meg oppmerksom på det, og unnskyldte meg. Vi er bare mennesker vi som sitter i kassa også, og noen dager sitter vi kanskje i opptil 7,5 timer, i et ganske hektisk arbeidsmiljø. Vi får ikke bonus for å selge poser der jeg jobber ihvertfall.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Han kan ha tasta 3 x pose, ikke pose, pose, pose. Jeg gjør det når kunden skal ha bæreposer, og etterhvert blir det ganske automatisk. Gjorde det senest i går (bare en pose da) enda kunden sa nei takk. Redunderte selvsagt kronen han betalte for posen da han gjorde meg oppmerksom på det, og unnskyldte meg. Vi er bare mennesker vi som sitter i kassa også, og noen dager sitter vi kanskje i opptil 7,5 timer, i et ganske hektisk arbeidsmiljø. Vi får ikke bonus for å selge poser der jeg jobber ihvertfall.

Jeg fulgt med på han, han tastet pose, pose, pose, det var det som kom opp i det displayet som vises meg også. Og det var ikke noe automatikk i at han slo inn tre poser til dem som stod før meg.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor tok du ham ikke der og da på det???????

Jeg sa i fra om at jeg ikke skulle ha poser, gadd ikke si noe mer ettersom jeg ville ha tilkalt meg så mye oppmerksomhet. Han fjernet posene.

• Liker 2
Gjest Herr Heftig
Skrevet

Kanskje han ville hjelpe deg å spare opp før pose-avgiften kommer.

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje han ville hjelpe deg å spare opp før pose-avgiften kommer.

Hehe, ja kanskje det var det han ville ja...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

En pose er forståelig, men 3?!?

Der hvor jeg jobbet tidligere ble vi vurdert ut i fra posesalg. Hvis man solgte mindre enn 0,85 poser per kunde så fikk man rød prikk. Fikk man tre av disse røde dottene så fikk man tilsnakk.

Det sykeste er at om du fikk grønne dotter (dvs at du solgte mer enn 0,85 poser per måned) så var det ikke noe "godt jobba" eller noe liknende. Belønningen var å slippe kjeft.😂

Poenget mitt = det kan tenkes at vedkommende blir målt etter antall poser solgt og kun det.

Anonymous poster hash: 960d4...38b

AnonymBruker
Skrevet

Hvis han fjernet posene og du betalte ikke for dem allikevel, hvorfor sitter du her og klager da?

I-landsproblemer.

Anonymous poster hash: 88dc3...98f
  • Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Hvis man solgte mindre enn 0,85 poser per kunde så fikk man rød prikk.: 960d4...38b

Nesten en hel pose? En pose uten håndtak?

Anonymous poster hash: 11614...5a3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Der hvor jeg jobbet tidligere ble vi vurdert ut i fra posesalg. Hvis man solgte mindre enn 0,85 poser per kunde så fikk man rød prikk. Fikk man tre av disse røde dottene så fikk man tilsnakk.

Det sykeste er at om du fikk grønne dotter (dvs at du solgte mer enn 0,85 poser per måned) så var det ikke noe "godt jobba" eller noe liknende. Belønningen var å slippe kjeft.

Poenget mitt = det kan tenkes at vedkommende blir målt etter antall poser solgt og kun det.

Hvorfor er det viktig for bedriften å selge poser, hva tjener de på det?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nesten en hel pose? En pose uten håndtak?

Anonymous poster hash: 11614...5a3

I snitt da vet du ;)

Skrevet

Det sykeste er at om du fikk grønne dotter (dvs at du solgte mer enn 0,85 poser per måned) så var det ikke noe "godt jobba" eller noe liknende. Belønningen var å slippe kjeft.

Glimrende system! Det blir litt som å vurdere en film på bakgrunn av godtesalget i kiosken.

• Liker 4
Skrevet

Ja, kassamannen/dama tjener grove bonuser på posesalg. På bakrommet sitter de alle å ler av hvor dumme kunder er som kjøper pose. De har daglig konkurranse om hvem som lurer flest kunder ved å trykke inn poser også.

Med en gang du ser en annen vei, trykker de på en knapp sånn at det ikke synes på kvitteringen og slår inn minst 4 poser!

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hvis han fjernet posene og du betalte ikke for dem allikevel, hvorfor sitter du her og klager da?

I-landsproblemer.

Jeg synes bare det hele er litt absurd. Se for deg at du handler en liten ting, fyren i kassa taster så inn en pose og slenger den på båndet, han gjør det samme en gang til, og wait for it...enda en gang!

AnonymBruker
Skrevet

Shit! Tre poser! Nå gikk du vel konkurs, Ts?

Anonymous poster hash: 5216d...9d4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Shit! Tre poser! Nå gikk du vel konkurs, Ts?

Anonymous poster hash: 5216d...9d4

Pengene er ikke poenget, alt dreier seg ikke om penger hele tiden.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I-landsproblemer.

WORD

Ja, kassamannen/dama tjener grove bonuser på posesalg. På bakrommet sitter de alle å ler av hvor dumme kunder er som kjøper pose. De har daglig konkurranse om hvem som lurer flest kunder ved å trykke inn poser også.

Med en gang du ser en annen vei, trykker de på en knapp sånn at det ikke synes på kvitteringen og slår inn minst 4 poser!

:skratte:

Anonymous poster hash: ed438...baa

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det viktig for bedriften å selge poser, hva tjener de på det? Anonymous poster hash: ee436...59e

Er heller slik at de ikke vil tape på det. Vi går i minus på poser, nettopp fordi en gjennom året gir vekk så mange (uansett om vi spør alle kunder om de vil ha). Vi vil ikke tape penger på noe så simpelt som poser, for de pengene må jo tas fra et sted... til syvende og sist faller regningen på kundene.

Anonymous poster hash: c03f4...304

Skrevet

Jeg irriterer meg og over at det tydeligvis har lett for å gå automatikk i posesalget. Som regel har jeg med eget handlenett. Erfarer rett som det er at de slår inn pose, selv om jeg takker nei. Opplever også innimellom at de slår inn pose uten å levere ut pose. Dette handler ikke først og fremst om pengene, men om at man skal respektere at kundene sier nei. Når de slår inn poser uten å levere dem til kunden er det jo rett og slett svindel. Og ja - noen ganger leverer jeg posen tilbake og får penger igjen, mens andre ganger gidder jeg ikke lage styr..

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...