Gjest Singla Skrevet 31. juli 2004 #1 Skrevet 31. juli 2004 Hei Jeg er like over 40 år og har vært singel i 2 år nå Nei,jeg har ikke ønske om å være singel i all evighet, men det er noe som sier helt stopp i meg de ganger jeg treffer noen. Selv tror jeg det har med erfaring etter tidligere brudd å gjøre, og at jeg derfor ikke tør/vil forsøke påny.... Var gift en gang,har vært sambo 2 ganger. Er venner,iallefall ikke uvenner med ekser Redselen min ligger i det å bli sambo med noen.Rettere sagt,det å flytte inn hos en jeg blir glad i. Tanken på at dersom det hele skjærer seg, så er det jeg som må flytte, jeg som må skifte miljø, jeg som må endre hele min tilværelse. Og DET vet jeg ikke om jeg orker flere ganger. Etter å ha vært den som må flytte 3 ganger og rive hele min tilværelse opp for å starte påny alene,så sitter den redselen for å oppleve det samme påny ganske sterkt i. Selv eier jeg ikke, kun leier husvære. Uten unntak så har menn jeg truffet og blitt kjent med ymtet innpå om at de ønsker noe "mer", men at det er meg som "selvfølgelig" må flytte, siden jeg "kun" leier. En annen ting jeg lurer på, hvor vanlig er det at menn(kvinner for den saks skyld) man blir kjent med begynner å snakke om samboerskap etter få uker ? Jeg for min del, får nesten en panikkartet følelse og blir skremt "vekk" fordi jeg føler at ting skjer for fort. Har signalisert DET også, men......føler presset ligger der... Enden på visa er at jeg trekker meg vekk, og slik det har vært en god stund nå, jeg klarer ikke å slippe noen "innpå" meg sånn rent følelsesmessig... Trives også godt i mitt eget selskap ...men merker at lysten til å ha en å dele gleder og sorger med er tilstede.......men hvordan bli kvitt redselen for å oppleve brudd og endring av livssituasjon påny ? Er det bare meg :oops: som har blitt vel mye brent, eller er det en vanlig reaksjon/følelse/redsel hos single ?? Singla
Gjest Moonshadow Skrevet 31. juli 2004 #2 Skrevet 31. juli 2004 Jeg er dødts redd for å gå inn noe nytt og bli såret igjen, så du er nok ikke alene om den følelsen.. Jeg trekker meg unna med en gang det begynner å bli seriøst, for å skjærme meg selv fra smærte, men man går vel glipp av en del fint også da :-?
LilleBille Skrevet 31. juli 2004 #3 Skrevet 31. juli 2004 Jeg forstår hva du mener, og tror ikke du er alene om å tenke sånn.. Selv ville jeg kvie meg for å flytte sammen med noen ... da jeg trenger plass og rom rundt meg - og trives godt for og med meg selv. Selv om jeg skulle møte noen jeg kunne tenke meg et mer forpliktende / langvarig forhold til - tror jeg "særbo" ville passe meg bedre en "sambo". Tror kanskje dette har med alder å gjøre (og muligens med kjønn) - da jeg nok tror det er "enklere" å starte på nytt sammen med andre - når du er yngre. (Synes forøvrig det er rimelig kjapt å snakke om å bo sammen etter bare tre uker)
Gjest Singla Skrevet 31. juli 2004 #4 Skrevet 31. juli 2004 Jeg er dødts redd for å gå inn noe nytt og bli såret igjen, så du er nok ikke alene om den følelsen.. Jeg trekker meg unna med en gang det begynner å bli seriøst, for å skjærme meg selv fra smærte, men man går vel glipp av en del fint også da :-? Kjenner meg igjen på det du sier ja For meg så merker jeg det at tanken på den følelsesmessige delen av et brudd er vanskelig nok.....og tenker jeg på en mulighet for at jeg da må flytte og endre livssituasjonen sånn rent praktisk på alle måter i tillegg....så går rullegardinen helt ned hos meg... :-? Takk Tina, for at du delte dine tanker med meg:-)
Gjest Moonshadow Skrevet 31. juli 2004 #5 Skrevet 31. juli 2004 Bare hyggelig Det er skremmende å tenke på at man skal åpne seg og bli sårbar for noen igjen. Jeg takler i allefall ikke det med det første.. Så lite som skal til for å knuse ett hjerte :-(
Gjest Singla Skrevet 31. juli 2004 #6 Skrevet 31. juli 2004 Jeg forstår hva du mener, og tror ikke du er alene om å tenke sånn.. Selv ville jeg kvie meg for å flytte sammen med noen ... da jeg trenger plass og rom rundt meg - og trives godt for og med meg selv. Selv om jeg skulle møte noen jeg kunne tenke meg et mer forpliktende / langvarig forhold til - tror jeg "særbo" ville passe meg bedre en "sambo". Tror kanskje dette har med alder å gjøre (og muligens med kjønn) - da jeg nok tror det er "enklere" å starte på nytt sammen med andre - når du er yngre. (Synes forøvrig det er rimelig kjapt å snakke om å bo sammen etter bare tre uker) Ja, særbo er uansett tingen Mitt siste forhold varte i 3 år, og "tingene mine" fikk jeg da med meg Men...alt arbeidet med å opparbeide hus og hjem, psykisk innstille seg på at dette er mitt hjem og skal være det.....betyr mye for meg. Å stille med samme entusiasme flere ganger...hmm...jeg klarer bare ikke å se det for meg :o Så det er vel ganske tydelig at jeg ikke er klar for noe nytt seriøst forhold på en stund ennå.. :o Alder har nok også sitt å si ja Når man treffer noen og blir seriøst involvert i en alder over 40....så er det ikke bare den ENE personen man blir involvert i...men også dennes familie ...barn...barnebarn...*smiler* osv... Et brudd gjør vondt også i forhold til andre familiemedlemmer man har blitt glad i.... Tror nok det er "enklere" å tenke at den som intet våger..intet vinner når man er yngre... Takk for dine ord:-) Singla
Gjest Noe å tenke over Skrevet 1. august 2004 #7 Skrevet 1. august 2004 Jeg forstår dere godt. Have been there...og er vel litt der ennå. - Omtrent halvparten av alle ekteskap brytes (gjerne 2-3 skilsmisser pr.person) - Ca. 70 % av mennene er utro med en eller flere elskerinner i løpet av et lengre forhold - Barna av alle disse splittede hjemmene blir preget av det i en eller annen form. Bitterhet, skepsis, sjenerthet, innadvendthet og raserianfall er ikke uvanlig - Menn: rasen er merkelig: kun opptatt av damer og atter nakne damer og sex. Og fjernkontrollen og data! Hallo?!
Gjest gjest1 Skrevet 5. august 2004 #8 Skrevet 5. august 2004 Jeg forstår dere godt. Have been there...og er vel litt der ennå. - Omtrent halvparten av alle ekteskap brytes (gjerne 2-3 skilsmisser pr.person) - Ca. 70 % av mennene er utro med en eller flere elskerinner i løpet av et lengre forhold - Barna av alle disse splittede hjemmene blir preget av det i en eller annen form. Bitterhet, skepsis, sjenerthet, innadvendthet og raserianfall er ikke uvanlig - Menn: rasen er merkelig: kun opptatt av damer og atter nakne damer og sex. Og fjernkontrollen og data! Hallo?! :o Sier du det? Du generaliserer ikke bitte lite grann nå vel?
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2016 #9 Skrevet 9. desember 2016 Er også singel. Mann. Ta kontakt da Anonymkode: 5f65a...0b9
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2016 #10 Skrevet 9. desember 2016 Skjønner så godt hva du mener! Avsluttet nylig et lengre forhold, og er glad jeg kom ut av det. Vil ikke være alene "resten av livet", men livredd for å bli for nær noen igjen med alt det fører med seg. Antar en bare må kjenne på hva som er riktig for seg selv, og det kan jo endre seg underveis. Anonymkode: 0193e...351
Knirke Skrevet 9. desember 2016 #11 Skrevet 9. desember 2016 Så la være å flytte sammen da... At menn løper ned døra di for å få deg til å flytte inn til seg høres ut som tidenes luksusproblem spør du meg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå