Gå til innhold

Reise Utlandet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan eksen kan ha ta ny passet av sønnen min uten tillatelse fra meg?. begge to har foreldre ansvar.

Anonymous poster hash: fb5c6...382
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan du skrive en mer forståelig tekst?

Anonymous poster hash: f3648...d3d
  • Liker 3
Gjest HappyWaffle
Skrevet

Kan du skrive en mer forståelig tekst?

Anonymous poster hash: f3648...d3d

legg inn litt godvilje så skjønner du hva TS mener

AnonymBruker
Skrevet

legg inn litt godvilje så skjønner du hva TS mener

Nei, det er faktisk ikke så åpenbart hva TS mener. Det kan også bety at eksen har tatt fra barnet dets nye pass.

Anonymous poster hash: 3c49d...7b2

• Liker 2
Gjest HappyWaffle
Skrevet

Nei, det er faktisk ikke så åpenbart hva TS mener. Det kan også bety at eksen har tatt fra barnet dets nye pass.

hvor er logikken i det da? kan eksen ta passet til barnet uten min tillatelse?

spørsmålet er vel heller om eksen kan ta med barnet og skaffe nytt pass uten den andre forelders samtykke.

AnonymBruker
Skrevet

beklager. jeg er ny her i norge så, jeg er ikke så flink å skrive på norsk. jeg mente hvis eks mannen min fornye passet til min sønn alene uten samtykke/ ( consent) fra meg

AnonymBruker
Skrevet

Nei, begge må signere for nytt pass:)

(Jeg ser du har fått svar, men...)

Anonymous poster hash: c7eb5...db3

AnonymBruker
Skrevet

Eksen min vil ikke at jeg skal reise utlandet sammen med sønnen min, men han sa at han kan reise sammen med han. Er det sant? også er det noka ID-kort han kan ta/bruke slik at dem kan reise rundt i Europa med sønnen min.

AnonymBruker
Skrevet

Eksen min vil ikke at jeg skal reise utlandet sammen med sønnen min, men han sa at han kan reise sammen med han. Er det sant? også er det noka ID-kort han kan ta/bruke slik at dem kan reise rundt i Europa med sønnen min.

Ta å snakk med politiet om dine rettigheter. Selv mener jeg at begge har like rett når du sier at begge har foreldreansvar. Men om han skal være vrang med deg med å nekte deg å fornye passet til gutten, så kan han faktisk reise rundt med vanlig id/fødselattest til gutten, og et papir der man viser til at han har foreldreansvar. Men jeg skal love deg at de på passkontrollene ikke er så veldig nøye på å sjekke det at man har en nyere pass her i Europa. DVS. man kan til en viss grad reise med et utgått pass til barnet.

Anonymous poster hash: 4d880...928

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Å reise uten gyldig pass er en stor risiko!

Jeg håper du troller, TS?

Først har dere like rettigheter, men så lurer du på om han har flere rettigheter en deg?

Det er KUN innenfor Shengen at annen ID kan aksepteres, men de er faktisk flyselskapet som avgjør dette.

Barns eneste gyldige legitimasjon er jo pass. Det finnes ikke noe annet far kan skaffe seg.

Høres ut som om dere er i kjempekonflikt og at du er den svake part her.

Hva slags utenlandsreiser er det snakk om?

Politiet kan kontakte foreldre dersom det er snakk om ferie og ingen tegn til annet.

Ellers må man i tingretten for:

A: frata foreldreansvar

B: få dom på at man kan fornye pass uten samtykke.

AnonymBruker
Skrevet

Han tenke å reise til Frankrike ( Schengen) og Brazil sammen med kjæresten hans.
Men hva slags legitimasjon han kan vise i flyplassen da? jeg har fødselsattest til sønnen min. men han har det gamle passet av han, men det er gyldig til juni 2015.

AnonymBruker
Skrevet

Å reise uten gyldig pass er en stor risiko!

Jeg håper du troller, TS?

Først har dere like rettigheter, men så lurer du på om han har flere rettigheter en deg?

Det er KUN innenfor Shengen at annen ID kan aksepteres, men de er faktisk flyselskapet som avgjør dette.

Barns eneste gyldige legitimasjon er jo pass. Det finnes ikke noe annet far kan skaffe seg.

Høres ut som om dere er i kjempekonflikt og at du er den svake part her.

Hva slags utenlandsreiser er det snakk om?

Politiet kan kontakte foreldre dersom det er snakk om ferie og ingen tegn til annet.

Ellers må man i tingretten for:

A: frata foreldreansvar

B: få dom på at man kan fornye pass uten samtykke.

Det går an å reise med et utgått pass for barn. Det er verre for voksne. Og ja, passkontrollen i Europa ER slappe. Har opplevd å ha reist til sør-amerika, der en bekjent hadde bare med kopier av det passet han kom fra. Vi fikk reist videre.

AnonymBruker
Skrevet

Han tenke å reise til Frankrike ( Schengen) og Brazil sammen med kjæresten hans.

Men hva slags legitimasjon han kan vise i flyplassen da? jeg har fødselsattest til sønnen min. men han har det gamle passet av han, men det er gyldig til juni 2015.

Da kan jeg svare deg. Har erfaring i å reise til Brasil. Er du bekymret på noen måte så kan du ta kontakt med det brasilianske ambassaden, og høre med dem om dine rettigheter. Han må nok ha noe underskrift fra deg for å få lov til å ta gutten med til Brasil. I Brasil er de påpasselige med barnekidnappinger.. Man må ha autorisasjon for å forflytte på seg fra et fylke til et annet. Man blir faktisk stoppet om det er kun barnefaren som reiser med barnet. Han får ikke lov til å reise videre uten de papirene om han ikke tar bilen og kjører rundt. Passet til gutten er gyldig fram til juni 2015, så den er ikke utgått. Så herfra vil det være lett å reise uten din tillatelse. Det har jeg opplevd i en annen situasjon..

Lurer på om kjæresten er derfra? Skal de gifte seg? Hvor gammel er ungen? Hvor i Brasil?

AnonymBruker
Skrevet

reise utenlands med min sønn - heter det.

Anonymous poster hash: b89ef...789

Skrevet

Da kan jeg svare deg. Har erfaring i å reise til Brasil. Er du bekymret på noen måte så kan du ta kontakt med det brasilianske ambassaden, og høre med dem om dine rettigheter. Han må nok ha noe underskrift fra deg for å få lov til å ta gutten med til Brasil. I Brasil er de påpasselige med barnekidnappinger.. Man må ha autorisasjon for å forflytte på seg fra et fylke til et annet. Man blir faktisk stoppet om det er kun barnefaren som reiser med barnet. Han får ikke lov til å reise videre uten de papirene om han ikke tar bilen og kjører rundt. Passet til gutten er gyldig fram til juni 2015, så den er ikke utgått. Så herfra vil det være lett å reise uten din tillatelse. Det har jeg opplevd i en annen situasjon..

Lurer på om kjæresten er derfra? Skal de gifte seg? Hvor gammel er ungen? Hvor i Brasil?

ja.. kjæresten hans er fra brazil men vet ikke hvor i Brazil, vi er ikke skilt enda så han kan ikke gifte seg?? sønnen min er bare 1.7 år . hva skal jeg gjøre når han skal reise og jeg har samværet men sønnen min. samværet er onsdag og søndag.

AnonymBruker
Skrevet

Ring til den brasilianske ambassaden, og hør der. Møt opp hos politiet, og uttrykk dine bekymring. Familievernkontoret. Tror ikke det er så sunt at han reiser så tidlig med ungen til et sted han kjenner lite.

AnonymBruker
Skrevet

reise utenlands med min sønn - heter det.

Anonymous poster hash: b89ef...789

Nå er ikke dette språkforumet, men: Hæ? Min sønn og sønnen min er likestilte former. Den første er mer konservativ enn den andre.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ring til den brasilianske ambassaden, og hør der. Møt opp hos politiet, og uttrykk dine bekymring. Familievernkontoret. Tror ikke det er så sunt at exmannen reiser så tidlig med ungen til et sted han kjenner lite. Og det forholdet med den nye dama? Ta vare på sønnen din.

AnonymBruker
Skrevet

Men hvorfor eksen min og advokaten hans sier at han er lov å reise med ungen pga han hadde full omsorg til ungen. jeg har vanlig samværs rett.. derfor jeg sa til dem hvis han vil ikke å la meg å reise sammen med sønnen min hvorfor han kan reise da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...