Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jer er i 30-årene,og har lagt merke til at jeg har fått 2-3 lange dunhår rundt munnen.Noen av dem på høyre side nappet jeg bort med pinsett,og da de vokste tilbake virket de lengre og mørkere.Av den grunn er det mest synlig på den siden der jeg nappet.Etter dette har jeg ikke våget å nappe mer,bare klippet bort de lengste.

Problemet er at jeg hittil har trodd disse hårene var ganske lyse,men da jeg så meg selv i speilet på bussen i dag fikk jeg sjokk: Hårene så skikkelig mørke ut!

Er det slik andre ser meg,selv om de i mine øyne ellers ser lyse ut?

(Jeg har mellombrunt hår fra naturens side).

Hvilken metode brukere dere for å fjerne slike hår, uten at de vokser tilbake enda mørkere og stive/lengre?

Anonymous poster hash: 949b7...de9
Videoannonse
Annonse
Gjest Trollkarlen
Skrevet

Det er vel bare å barbere seg det. Du gjør det vel allerede på bena, under armene og i skrittet. Daglig barbering av en liten "bart" er da ikke noe problem.

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel bare å barbere seg det. Du gjør det vel allerede på bena, under armene og i skrittet. Daglig barbering av en liten "bart" er da ikke noe problem.

funker ikke i ansiktet... da må man jo barbere konstant for å unngå "nupper" som om man har skjegg.

Anonymous poster hash: 1fa53...8a2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Voks, funker fett

Anonymous poster hash: 44ee0...9f9
  • Liker 1
Gjest brutal_mann
Skrevet

Napp/voks IKKE klipp eller barber på tradisjonelt vis!

Skrevet

Det finnes jo mange måter å fjerne/skjule slikt på, som barbering, voksing, hårfjerningskrem, bleking, o.l., men med alle alternativer unntatt sistnevnte kommer det jo tilbake. Laserbehandling finnes jo også, men synes det er en ganske ekstrem og dyr måte å håndtere et så lite problem på. Kan i grunn ikke gi deg tips fra personlig erfaring da jeg heldigvis ikke har opplevd dette, men er det noe som sjenerer deg er det absolutt ingen skam i å være dama som fjerner hår fra overleppa.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Når jeg tenker over det så har jeg et vagt minne fra tenårene hvor jeg slo til med barberhøvel for å fjerne dunet på overleppa, og oppdaget at man får skjeggete stubber av det, så ja, ikke gjør det! Heldigvis oppdaget ikke kjæresten noe, da han 'også' hadde bart/skjegg :fnise:

Endret av ickyicky
Skrevet

Mange, mange kvinner som har litt bart, så der er du ikke alene i hvert fall!

Jeg har merket at ansiktshårene har blitt mye mørkere ettersom jeg har nærmet meg 30, men som du selv har opplevd syns jeg ikke ansiktshårenes farge syns like godt i alle lys. Noen ganger blir jeg overrasket over hvor mørke de er, andre ganger ser jeg det ikke i det hele tatt.

Jeg bleka barten min før, men har gitt meg med det nå. Jo mer jeg fokuserte på den, jo mer merkant syns jeg den ble.

AnonymBruker
Skrevet

Napp/voks IKKE klipp eller barber på tradisjonelt vis!

Hvorfor ikke klippe?

Mange, mange kvinner som har litt bart, så der er du ikke alene i hvert fall!

Jeg har merket at ansiktshårene har blitt mye mørkere ettersom jeg har nærmet meg 30, men som du selv har opplevd syns jeg ikke ansiktshårenes farge syns like godt i alle lys. Noen ganger blir jeg overrasket over hvor mørke de er, andre ganger ser jeg det ikke i det hele tatt.

Jeg bleka barten min før, men har gitt meg med det nå. Jo mer jeg fokuserte på den, jo mer merkant syns jeg den ble.

Det kan nok stemme,har aldri følt dette som noe problem tidligere og ikke fått kommentarer på det heller. Men nå som jeg først er blitt oppmerksom på det og tenker mye på det,er hårene blitt mer synlig i mine øyne.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Hvorfor ikke klippe?

Det kan nok stemme,har aldri følt dette som noe problem tidligere og ikke fått kommentarer på det heller. Men nå som jeg først er blitt oppmerksom på det og tenker mye på det,er hårene blitt mer synlig i mine øyne.

Fordi en får butte harde ender. Hvis en vokser så er de første millimeterne som kommer ut myke. Kvinne skal være myke.

• Liker 1
Skrevet

Om det bare er snakk om 2-3 hår ville jeg bare bleika dem eller nappa de vekk.

Hos meg er problemet større, jeg vokser nå og da og bleker det iblant. Vurderer laser.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om det bare er snakk om 2-3 hår ville jeg bare bleika dem eller nappa de vekk.

Hos meg er problemet større, jeg vokser nå og da og bleker det iblant. Vurderer laser.

Ok.

Har du noen formening om hvordan det begynte?Har det bare blitt gradvis verre uten noe åpenbar grunn,eller tror du barbering/napping har gjort utveksten verre?

Skrevet

Ok.

Har du noen formening om hvordan det begynte?Har det bare blitt gradvis verre uten noe åpenbar grunn,eller tror du barbering/napping har gjort utveksten verre?

Hos meg dukka de også bare opp. Har alltid hatt dun på overleppa, men plutselig ble disse litt lenger og mørkere. Men napping og barbering gjør jo hår mørkere og mer synlige.

Skrevet

Jeg fjerner hår på overleppa med tråd. Har ikke så mye og de er lyse, men det ser ikke særlig lekkert ut i profil i dagslys allikevel.

AnonymBruker
Skrevet

Du er heldig du som bare har et par hår. Jeg har full bart. En annen ting er at hårene dine er mørke så du kan fjerne de med laser. Finn en salong som driver laserbehandling mot økt behåring. Men pass på at du finner en klinikk som bruker diode, og IKKE IPL. For en bart/et par hår koster det ikke mye.

Anonymous poster hash: 6ff6b...f15
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...