JeanetteH Skrevet 3. januar 2015 #1 Skrevet 3. januar 2015 Hei, har bestilt med en tredemølle fra xxl og den blir da sendt med bring.. Står på nettet at "Varen leveres utenfor første dør. Det betyr at om du bor i blokk er det snakk om inngangsdøren i første etasje.". jeg bor i andre etasje i en firemansboling, mølla veier hele 87kg, og jeg skulle gjerne hatt hjelp til dette... Bærer de opp trapppa montro? idag er jeg også alene hjemme (typen kommer hjem i kveld), og da blir det enda værre å få den opp.. Har en bod ute hvor den egentlig kunne stått frem til jeg kunne fått bærehjelp, men boden er full... Har prøvd å ringe til bring men kommer bare til mobilsvar. Noen som har erfaringer fra dette?
Fanteria Skrevet 3. januar 2015 #2 Skrevet 3. januar 2015 Nei, du kan nok ikke regne med det. Da har du hvertfall møtt på noen veldig snille sjåfører. 2
Gjest Herr Heftig Skrevet 3. januar 2015 #3 Skrevet 3. januar 2015 De har mye regler for sånt, emn du kan spørre om du kan betale noe ekstra for det. Om det går til Bring elle rrett i lomma på sjåførene trenger ikke du bry deg om.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2015 #4 Skrevet 3. januar 2015 Nei, det får du ikke. Den settes ved første dør Anonymous poster hash: faeac...139 1
Gjest Runforit Skrevet 3. januar 2015 #5 Skrevet 3. januar 2015 Jeg bestile mølle fra XXL og fikk det bært opp, men husker ikke om de brukte Bring da. Er mange år siden. Men jeg var spesifikk i butikken at de måtte fikse bæring opp i 5 etg og det var ikke noe problem. Om det står at levering er til 1 etg så bærer de ikke. Er pga fare for skade, forsikringer etc. Som oftest er det bare 1 mann som leverer med lasteplan og tralle. Ved innbæring er det egne biler med 2 mann og spesialutstyr. 1
BlåSwix Skrevet 3. januar 2015 #6 Skrevet 3. januar 2015 Det er sannsynligvis en mann (eller dame for den saks skyld) som leverer, og da kan du nok ikke regne med bærehjelp. Har du naboer som kan hjelpe?
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2015 #7 Skrevet 3. januar 2015 Hei, har bestilt med en tredemølle fra xxl og den blir da sendt med bring.. Står på nettet at "Varen leveres utenfor første dør. Det betyr at om du bor i blokk er det snakk om inngangsdøren i første etasje.". jeg bor i andre etasje i en firemansboling, mølla veier hele 87kg, og jeg skulle gjerne hatt hjelp til dette... Bærer de opp trapppa montro? idag er jeg også alene hjemme (typen kommer hjem i kveld), og da blir det enda værre å få den opp.. Har en bod ute hvor den egentlig kunne stått frem til jeg kunne fått bærehjelp, men boden er full... Har prøvd å ringe til bring men kommer bare til mobilsvar. Noen som har erfaringer fra dette? Hva med "utenfor første dør" er det du ikke forstår? Avtalen er at den leveres utenfor første dør, dvs. ikke oppe i andre etasje hos deg, men nede på bakkeplan. Da jeg brukte et budbilfirma til å frakte en spinningsykkel jeg hadde kjøpt, så ville den unge, kjekke budmannen gjerne hjelpe meg med å få den helt inn i leiligheten, selv om det i utgangspunktet bare var frem til inngangsdøren de skulle frakte. Men budbilfirmaer er jo noe ganske annet enn Bring, selv om du selvfølgelig kan ha griseflaks... Anonymous poster hash: 0233b...99f 3
Gjest Offensive Pie Skrevet 3. januar 2015 #8 Skrevet 3. januar 2015 Bring hjalp ikke meg med å få mølla opp trappen, så du må nesten skaffe hjelp på annet vis. Sjåførene kjører så ,ye tungt at mancikke kan forvente at de skal bære hver eneste ting.
Gjest Coolaid Skrevet 3. januar 2015 #9 Skrevet 3. januar 2015 Hva med å rydde litt i boden din ? Eller gjøre som alle jenter gjør og snakke litt med noen menn fordi de ser så "sterke" ut....
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2015 #10 Skrevet 3. januar 2015 Vi bestilte også tredemølle fra XXL for noen år siden, som ble levert av Bring. Fikk den "bare" levert på tunet utafor inngangsdøra. Er jo bare en sjåfør og han bruker pallejekk for å få varen ut av bil og frem til dør. Resten må man ordne selv.Anonymous poster hash: b6ea3...7b3
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2015 #11 Skrevet 4. januar 2015 Jeg bestile mølle fra XXL og fikk det bært opp, men husker ikke om de brukte Bring da. Er mange år siden. Men jeg var spesifikk i butikken at de måtte fikse bæring opp i 5 etg og det var ikke noe problem. Om det står at levering er til 1 etg så bærer de ikke. Er pga fare for skade, forsikringer etc. Som oftest er det bare 1 mann som leverer med lasteplan og tralle. Ved innbæring er det egne biler med 2 mann og spesialutstyr. Hm, var dette lastebil eller vanlig varebil/budbil? Trodde mest det var mindre biler der sjåføren kunne hjelpe til Anonymous poster hash: 7ffd2...9ba
Gjest Runforit Skrevet 4. januar 2015 #12 Skrevet 4. januar 2015 Hm, var dette lastebil eller vanlig varebil/budbil? Trodde mest det var mindre biler der sjåføren kunne hjelpe til Anonymous poster hash: 7ffd2...9ba Var ikke vanlig budbil. Var sånn lastplan som kunne løfte/senke. Liten lastebil er vel rett ord. Men jeg sa spesifikt i butikken at jeg måtte ha hjelp til bæring. Mulig jeg da betalte ekstra for det, men butikken sa de skulle fikse det. Vet at man må forhåndsbestille innbæring ved de fleste store kjøp(Expert, Komplett etc) slik at bestillingen går igjennom slik at det er 2 sjåfører med spesialutstyr som får bestillingen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå