AnonymBruker Skrevet 3. januar 2015 #1 Skrevet 3. januar 2015 Hva heter sånt bånd som man lager selve korsettet av ? Jeg mener altså ikke båndet som man snører med, men det man trær båndet på ... Anonymous poster hash: 53952...fda
Gjest Lille-pus Skrevet 3. januar 2015 #2 Skrevet 3. januar 2015 (endret) Hva heter sånt bånd som man lager selve korsettet av ? Jeg mener altså ikke båndet som man snører med, men det man trær båndet på ... Anonymous poster hash: 53952...fda Selve korsettet er som regel laget av bommullstwill på innersiden og silke på yttersiden. Så er det stålspiler som går i loddrett retning, lagt i sydde 'lommer' med jevne mellomrom rundt hele omkretsen. Kan du legge inn et bilde av et slik korsett laget av 'bånd', for jeg forstår ikke hva du mener nå. Snøringen på baksiden går gjennom maljer som er stanset fast rundt hullene. Endret 3. januar 2015 av Lille-pus
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2015 #3 Skrevet 3. januar 2015 Jeg mener det båndet man kan kjøpe og sy i en kjole for å lage knyting i stedet for en glidelås Jeg vet at det finnes ferdige sånne man kan kjøpe, jeg klarer bare ikke finne det fordi jeg ikke aner hva det heter Anonymous poster hash: 53952...fda
Gjest Lille-pus Skrevet 3. januar 2015 #4 Skrevet 3. januar 2015 Jeg mener det båndet man kan kjøpe og sy i en kjole for å lage knyting i stedet for en glidelås Jeg vet at det finnes ferdige sånne man kan kjøpe, jeg klarer bare ikke finne det fordi jeg ikke aner hva det heter Anonymous poster hash: 53952...fda Ok, jeg tror du leter etter et maljebånd, et stoffbånd med islåtte maljer med ens mellomrom. Maljer kan kjøpes i løsvekt, men det enkleste er nok å kjøpe bånd med ferdigmonterte maljer. En velassortert sybutikk bør kunne skaffe dete for deg.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2015 #5 Skrevet 3. januar 2015 Hva heter sånt bånd som man lager selve korsettet av ? Jeg mener altså ikke båndet som man snører med, men det man trær båndet på ... Anonymous poster hash: 53952...fda I gamle dager het det bendelbånd. Ble og brukt i knyttetrøyer til babyer rør bodyen ble oppfunnet.Anonymous poster hash: a1110...5a1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2015 #6 Skrevet 3. januar 2015 Det kan godt hende det heter maljebånd, men når jeg søker på det får jeg bare opp enten til gardiner, eller sånne lenker i sølv til bunader. Har du noen som helst ide om hvor jeg kan finne dette på nettet? Anonymous poster hash: 53952...fda
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2015 #7 Skrevet 3. januar 2015 I gamle dager het det bendelbånd. Ble og brukt i knyttetrøyer til babyer rør bodyen ble oppfunnet.Anonymous poster hash: a1110...5a1 Bendelbånd kan man da ikke træ snor i ? Anonymous poster hash: 53952...fda
Gjest Lille-pus Skrevet 3. januar 2015 #8 Skrevet 3. januar 2015 Bendelbånd kan man da ikke træ snor i ? Anonymous poster hash: 53952...fda Nei, da må man slå i maljer først. Nå er det en lang stund siden jeg hadde bruk for å se etter ferdig bånd med islåtte maljer (og hull til å tre snor gjennom), så jeg tør ikke si bestemt om det fremdeles eksisterer. - men som sagt velassortert syforretning bør i det minste kunne hjelpe deg dersom du spør om de har bånd med islåtte maljer. Bare forklar hva du skal bruke båndet til.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2015 #9 Skrevet 3. januar 2015 Hvor finner man en velassotert syforretning da? Jeg bor på Østlandet. Anonymous poster hash: 53952...fda
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2015 #10 Skrevet 3. januar 2015 Stoff og stil! Er en ikke så langt unna IKEA ved Oslo Anonymous poster hash: 3c734...10e
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2015 #11 Skrevet 3. januar 2015 Stoff og stil! Er en ikke så langt unna IKEA ved Oslo Anonymous poster hash: 3c734...10e Ikea ved Furuset? Anonymous poster hash: 53952...fda
Gjest Lille-pus Skrevet 3. januar 2015 #12 Skrevet 3. januar 2015 Alternativt må du søke deg frem på nettet (ebay og etsy bl.a.) - og ikke sikkert du umiddelbart finner riktig bunnfarve på båndet. Her er en lenke, men farven er et kapittel for seg selv. Her er et bilde fra etsy. Lenken er her - det engelske ordet for maljebånd er 'grommet tape'
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2015 #13 Skrevet 3. januar 2015 Hm, det ser ikke ut sånn som jeg hadde tenkt meg. Jeg ser for meg et silkebånd med hemper på den ene siden, altså ikke noe metall i det hele tatt. Altså et bånd med D-er på den ene siden på en måte. Anonymous poster hash: 53952...fda
Gjest Lille-pus Skrevet 3. januar 2015 #14 Skrevet 3. januar 2015 Hm, det ser ikke ut sånn som jeg hadde tenkt meg. Jeg ser for meg et silkebånd med hemper på den ene siden, altså ikke noe metall i det hele tatt. Altså et bånd med D-er på den ene siden på en måte. Anonymous poster hash: 53952...fda Da må du legge ut et bilde av det båndet du ser for deg.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2015 #15 Skrevet 3. januar 2015 Da må du legge ut et bilde av det båndet du ser for deg. Det er jo det som er problemet, jeg klarer ikke finne noe bilde for jeg aner ikke hva det heter Men jeg har sett det altså. Så jeg vet at det finnes. Anonymous poster hash: 53952...fda
Gjest Lille-pus Skrevet 3. januar 2015 #16 Skrevet 3. januar 2015 (endret) Det er jo det som er problemet, jeg klarer ikke finne noe bilde for jeg aner ikke hva det heter Men jeg har sett det altså. Så jeg vet at det finnes. Anonymous poster hash: 53952...fda Jammen.... et korsett har følgende: På baksiden: Maljer og 'silkebånd med dusk'. Båndet går gjennom maljene og knytes. På forsiden er det 'stålhekter' (jeg kjenner bare den britiske betegnelsen, og den er 'busk'). - så om det er fronthektene du er på jakt etter så finner du dem her Med mindre det er hektebånd du skal ha da? - men de brukes absolutt ikke til å holde et korsett sammen med Kan du ikke finne et bilde av et korsett hvor det du søker er synlig da? Endret 3. januar 2015 av Lille-pus
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2015 #17 Skrevet 3. januar 2015 Fant omsider, skal legge ut!! Anonymous poster hash: 53952...fda
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2015 #18 Skrevet 3. januar 2015 Sånn som dette!! Anonymous poster hash: 53952...fda Anonymous poster hash: 53952...fda Anonymous poster hash: 53952...fda
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2015 #19 Skrevet 3. januar 2015 Pent, men jeg tror ikke jeg hadde turt å bruke det der til annet enn ren pynt. Ser ikke ut som det tåler spesielt mye. (Og der tror jeg misforståelsen mellom TS og Lille-pus ligger: TS sier korsett og mener noe ettersittende som snøres for å se pent ut, mens Lille-pus hører korsett og tenker skikkelig korsett, altså noe solid som holder inn og former.) Anonymous poster hash: e4806...95f
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2015 #20 Skrevet 3. januar 2015 Jeg mener noe som skal brukes i stedet for glidelås bak på en kjole. Bildet er nettopp baksiden av en kjole, så jeg tenker jo at det er sterkt nok for å holde en kjole på plass. Men jeg tror kanskje du har rett, for jeg mener ikke et korsett som i for eksempel undertøy eller som skal snøres sånn kjempestramt for å gi en finere figur. Anonymous poster hash: 53952...fda
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå